- جمیلی، الف. و کیانفر، ف. (1388)، "زمانبندی حرکت قطارها به کمک روش فوق ابتکاری عملیات حرارتی شبیهسازی شده". نشریه پژوهشنامه حمل ونقل، سال ششم، شماره یک، ص. 13-27.
- جمیلی، الف. (1390)، "زمانبندی دورهای استوار در برابر اغتشاش حرکت قطارها و تعیین ظرفیت زیرساختهای خطوط ریلی"، پایان نامه دکتری، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت.
- حسن نایبی، ع. (1390)، "تعیین توالی اعزام و برنامه توقف قطارها در مسیرهای ریلی دوخطه به کمک الگوریتمهای جستجوی تصادفیِ تطابقیِ حریصانه و جستجوی همسایگی متغیر". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی شریف، تهران.
- خادم ثامنی، م. (1386)، "زمانبندی حرکت قطارها در مسیرهای دوخطه". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
- سپهری، م. م. و پورسید آقایی، م. (1378)، "برنامهریزی حرکت قطارها در خطوط یک خطه"، نشریه دانشکده فنی، جلد 33، شماره 2، ص. 87-97.
- شفاهی، ی. و عابدینی، ای. (1383)، "زمانبندی حرکت قطارها با استفاده از یک روش ابتکاری جستجوی مبتنی بر منع"، هفتمین همایش حمل و نقل ریلی، تهران، دانشگاه صنعتی شریف.
- شفاهی، ی. و عزیزخانی، ع.ر. (1383)، "زمانبندی حرکت قطارها با روشی ابتکاری مبتنی بر الگوریتم ژنتیک"، هفتمین همایش حمل و نقل ریلی، تهران، دانشگاه صنعتی شریف.
- شفاهی، ی. و صادقی، ن. (1383)،"یک مدل شبیهسازی برای زمانبندی حرکت قطارها با هدف افزایش قابلیت اطمینان برنامه زمانبندی"، هفتمین همایش حمل و نقل ریلی، تهران، دانشگاه صنعتی شریف.
- قاسم پور، ش. و رادفر، الف. (1388)، "شبیهسازی حرکت قطار با استفاده از شبکههای پیشرفتهتری و مدلهای بهینهسازی"، دومین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، تهران.
- قصیری، ک. و مرشد سلوک، ف. (1384)، "ارایه یک مدل ابتکاری مبتنی بر سیستم اجتماع مورچهها برای حل مسئله زمانبندی حرکت قطارها"، پژوهشنامه حمل ونقل، سال دوم، شماره چهار، ص. 257 تا 270.
- یقینی، م. و محمدزاده، ع. (1390)، "یک مدل زمانبندی حرکت قطارها با در نظر گرفتن زمانهای توقف برای نماز". نشریه تخصصی مهندسی صنایع، دوره 45 ، شماره 1، ص. 103 تا 116.
- یقینی، م. و نیکو، ن. (1390)، "ارایه مدل بهینهسازی برای تولید جدول زمانبندی فشرده حرکت قطارها و محاسبه ظرفیت برای راه آهنهای شهری و برونشهری". یازدهمین کنفرانس بین المللی حمل ونقل و ترافیک.
- Andrade, D.V. and Resende, M.G.C. (2007), "GRASP with evolutionary path re-linking", Proc. of Seventh Meta-heuristics International Conference (MIC).
- Andradottir, S. (1998), "Simulation optimization, Handbooks of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice", chapter 9. John Wiley & Sons, New York.
- Cacchiani, V. and Toth, P. (2012), " Nominal and robust train timetabling problems", European Journal of Operational Research 219,
pp.727–737.
- Caprara, A., Fischetti, M. and Toth, P. (2002), "Modeling and solving the timetabling problem", Operations Research, Vol. 50, No. 5. pp. 851-861.
- Castilloa, E., Gallegob, I., Ureñab, J.M. and Coronadob, J.M. (2011), "Timetabling optimization of a mixed double- and single-tracked railway network", Applied Mathematical Modeling, Vol. 35 (2),
pp. 859-878.
- Cui, Y. (2010), "Simulation-Based Hybrid Model for a Partially-Automatic Dispatching of Railway Operation", Institut für Eisenbahn- und Verkehrswesen der Universität Stuttgart.
- Cheng, Y. (1998), "Hybrid Simulation for Resolving Resource Conflicts in Train Traffic Rescheduling", Computers in Industry 35(3): pp.233–246.
- Dessouky, M. M., and Leachman, R. (1995), "A Simulation Modeling Methodology for Analyzing Large Complex Rail Networks", Simulation 65(2): pp.131–142.
- Fu, M. (2002), "Optimization for simulation: Theory vs. practice", INFORMS Journal on Computing, 14(3): pp.192–215.
- Glover, F. (1999), "Scatter Search and Path Re-linking", New ideas in optimization, McGraw-Hill Ltd., UK Maidenhead, UK, England.
- Gély, L., Feillée, D. and Dessagne, G. (2009),
"A cooperative framework between optimization and simulation to address on-line re-scheduling problems", SNCF - Innovation and Research Department.
- Higgins, A. and Kozan, E. (1997), "Heuristic techniques for single line train scheduling", Journal of Heuristics, Vol. 3, pp. 43-62.
- Hofman, M., Madsen, L. F., Groth, J. J., Clausen, J. and Larsen, J. (2006), "Robustness and recovery in train scheduling a simulation study from dsb s–tog a/s. In ATMOS Informatics and Mathematical Modelling, Technical University of Denmark, DTU, IMM–Technical Report.
- Li, F., Gao, Z. Li, K. and Yang, L. (2008), "Efficient Scheduling of Railway Traffic Based on Global Information of Train", Transportation Research Part B 42: pp.1008–1030.
- Marinov, M. and Viegas, J. A. (2010), "mesoscopic simulation modeling methodology for analyzing and evaluating freight train operations in a rail network", International journal of simulation modeling practice and theory.
- Mills, G. and Pudney, P. (2003), "The Effects of Deadlock Avoidance on Rail Network Capacity and Performance", Proceedings of the Mathematics-in-Industry Study Group.
- Middelkoop, D. and Bouwman, M. (2001), "Simone: Large scale train network simulations", In Proceeding of the 2001 Winter Simulation Conference, volume 2,
pp. 1042–1047.
- Petersen, E. R. and Taylor, A. J. (1982), "A Structured Model for Rail Line Simulation and Optimization," Transportation Science, Vol. 16, pp. 192-206.
- Petersen, E. R. and Taylor, A. J. (1983), "Line Block Prevention in Rail Line Dispatch", In: INFOR Journal 2, No. 1, pp. 46-51.
- Ribeiro, C. C. and Resende, M. G. C. (2012), "Path re-linking intensification methods for stochastic local search algorithms", Journal of Heuristics 18(2): pp.193-214.
- Valkenaers, P.; Van Brussel, H. (2003), "Deadlock avoidance in flexible flow shops with loops", Journal of Intelligent
- Welch, N. and Gussow, J. (1986), "Expansion of Canadian National Railway’s line capacity". Interfaces 16(1) pp.51–64.
- Zhou, X. and Zhong, M. (2007), "Single-track train timetabling with guaranteed optimality: Branch-and-bound algorithms with enhanced lower bounds", Transportation Research Part B, Vol. 41, pp. 320–341.