-آیتی، الف. و بهنود، ح.، (1388)، "تاثیر افزایش سرعت ناشی از بهسازی راههای برون شهری برسودها و هزینههای اقتصادی"، مجله فنی مهندسی مدرس، شماره 36.
-ابطحی، س. م.، تمنایی، م. و کرمی هرستانی، ع. (1388)،
"ارائه متدولوژی تعیین تاثیر وضعیت روسازی راهها بر ظرفیت تسهیلات تحت جریان ترافیکی پیوسته"، نهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران.
-احمدی نژاد، م.، افندی زاده، ش. و آتش خیر، الف. (1390)، "ارائه مدل بهینه سازی تعمیر ونگهداری شبکه راه با هدف افزایش ایمنی راههای برون شهری"، فصلنامه راهور، سال هشتم، شماره 15.
-ادیبفر، ع. ر.، حسن پور، ش. و دیباج، س. م.، (1391)، "ارزیابی و تحلیل آثار اقتصادی سیستم های توزین در حال حرکت"، فصلنامه مطالعات مدیریت ترافیک، سال هفتم، شماره 25.
-پورمعلم، ن. و رضاپور، م.، (1388)، "سیستم توزین متحرک وسایل نقلیه سنگین، دوفصلنامه فناوری حمل و نقل"، شماره 13.
-تنزاده، ج. (1392). "طراحی ساختار روسازی راه، جلد اول"، چاپ دوم، انتشارات صانعی، تهران.
-جلالی، ف.، ابطحی، س. م. و دیباج، م. (1391)، "بررسی اثرات خودروهای سنگین بر خرابی راههای برون شهری"، دوازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران.
-خادمی، خ.، (1391)، "هزینه ساخت جاده در ایران چقدر است؟"، http://www.persiankhodro.com .
-زیاری، ح.؛ نوبخت، ش.، بمانا، ک. و خبیری م. (1383)،
"تعیین خسارت محورهای سنگین بر روسازیهای آسفالتی"، دومین همایش قیر و آسفالت ایران، تهران.
-سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای، (1393)، "سالنامه آماری".
-سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای، (1393)، "اطلاعات سیستم تردد شماری برخط".
سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای، (1390). "اصلاحیه مقررات حمل ونقل بار در راهها".
-شکرچیزاده، م. (1395)، "هزینه نگهداری راههای کشور ٦ برابر شد".
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/74506
-صبا، ع.، علیمردان، پ. و اختیاری، ا. (1392)، "سامانه تردد شمار برخط راهها وکاربردهای آن دراقدامات زمستانی مرکز مدیریت راههای کشور"، ماهنامه راهبران، شماره 71.
-طباطبایی، الف. (1390)، "روسازیراه"، چاپ نوزدهم، مرکز نشر دانشگاهی، تهران.
س. ف. (1393)، "مدیریت روسازی برای راهها فرودگاهها و پارکینگها"، جلد اول، چاپ چهارم، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.
-فخری، م.، دولتعلیزاده، م. و غنیزاده، ع. (1393)،
"ارزیابی ضرایب بار هم ارز محوری بر اساس معیار خستگی لایه آسفالتی با استفاده از روش انرژی تلفشده و مقایسه با ضرایب پیشنهادی در آییننامه روسازی آسفالتی راههای ایران "، فصلنامه علمی-پژوهشی مهندسی حمل و نقل، سال پنجم، شماره سوم.
-فراست، م. و ذکرالهی، م. (1393)، "سیستم توزین در حال حرکت، آیا تکنولوژی مؤثر در ایران است؟"، نخستین همایش سیستمهای حمل و نقل هوشمند جاده ای، تهران.
-معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، (1390)، "آییننامه روسازی آسفالتی راههای ایران. نشریه 234"، وزارت راه و شهرسازی، پژوهشکده حمل و نقل، موسسه قیر و آسفالت ایران، تجدید نظر اول.
-معاونت راهداری، (1393)، " وضعیت رویه محورهای شریانی کشور"، اداره کل نگهداری راه و ابنیه، معاونت روسازی.
-مقدسنژاد، ف. (1378). "چارچوب سیستم مدیریت روسازی راهها در ایران"، پژوهشکده حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی.
-میرزا بروجردیان، الف.، الیاسی، م. ر. و درگاهی، م. م. (1394)، "مکانیابی استفاده از سامانه توزین در حال حرکت (Wim) با استفاده از GIS (مطالعه موردی استان همدان)"، فصلنامه راهور، سال دوازدهم، شماره 30.
-وزارت راه و شهرسازی، (1393)، " نرخ عوارض آزادراهی "، از سایت خبرگزاری مهر، گروه اقتصادی (1393). "هزینه سالانه نگهداری از راهها"، http://www.mehrnews.com/news/2418727..
-AASHTO, (2001), “AASHTO Guide for Design of Pavement Structures”, Washington D.C., USA.
Campbell S. et al, (2009), “Impact of Permitted Trucking on Ohio’s Transportation System and Economy”, Ohio Department of Transportation, Columbus, OH.
Dodoo, N.A. and Thorpe, N. (2005), “A new approach for allocating pavement damage between heavy goods vehicles for road-user charging”, Transport Policy, 12(5): pp. 419-430.
Hajibabai, L., Bai, Y. and Ouyang Y. (2014), “Joint optimization of freight facility location and pavement infrastructure rehabilitation under network traffic equilibrium”, Transportation Research Part B: Methodological, 63: pp. 38-52.
Holguín-Veras, J. and Cetin, M. (2009), “Optimal tolls for multi-class traffic: Analytical formulations and policy implications”, Transportation Research Part A: Policy and Practice, 43(4): pp. 445-467.
-http://www.thetollroads.com/tolls/calculator.
-Lindsey, R. (2012), “Road pricing and investment. Economics of transportation”, 1(1):
pp.49-63.
-Martland, C. D., Lewis, P. and Kreim, Y. (2011), “Productivity Improvements in the US Rail Freight Industry 1980-2010”, MIT University.
-Martin, T.C. (2002), “Estimating heavy vehicle road wear costs for bituminous-surfaced arterial roads”, Journal of transportation engineering, 128(2): pp.103-110.
-Parry, I.W. (2008), “How should heavy-duty trucks be taxed?”, Journal of Urban Economics, 63(2): pp. 651-668.
-Rakha, H., Katz, B. and Al-Kaisy, A. (2003), “Field evaluation of weigh-in-motion screening on truck weigh station operations”, in Intelligent Vehicles Symposium, Proceedings. IEEE.
-Straus, S.H. and Semmens, J. (2006), “Estimating the cost of overweight vehicle travel on Arizona highways”, Arizona Department of Transportation.
-Virginia Transportation Research Council, (2008), “A Review of the Current Overweight Permit Fee Structure in Virginia (HB 1551)”. VTRC.