@article { author = {بهارلو, علی and حسین خسروی, محمد}, title = {Modeling of rock slopes against flexural toppling failure in static and dynamic conditions (Physical, numerical and analytical methods)}, journal = {Journal of Transportation Research}, volume = {11}, number = {1}, pages = {-}, year = {2014}, publisher = {}, issn = {1735-3459}, eissn = {2008-3351}, doi = {}, abstract = {Flexural toppling is a mode of failure that may occur in a wide range of layered rock strata in excavated and natural rock slopes. The failure occurs due to bending stresses. In the research, first, the failure modeled in laboratory in static and dynamic condition with tilting machine and shaking table, respectively. Next, the physical modeling analyzed with numerical method in UDEC-DM software. Finally, the results of physical and numerical modeling compared with existing analytical approach outcomes. The comparisons showed that UDEC-DM is suitable for analysis of the failure.}, keywords = {Rock slope,flexural toppling failure,Physical Modeling,Numerical modeling}, title_fa = {مدلسازی شیروانی‌های سنگی در برابر شکست واژگونی خمشی در شرایط استاتیکی و دینامیکی (تحلیلی، آزمایشگاهی و عددی)}, abstract_fa = {شکست واژگونی خمشی، یکی از انواع شکست‌های محتمل در شیروانی‌های سنگی می‌باشد. این نوع شکست در اثر تنش کششی ناشی از خمش ستون‌سنگ‌ها رخ می‌دهد. در این تحقیق، ابتدا شکست واژگونی خمشی به صورت آزمایشگاهی (در شرایط استاتیکی و دینامیکی) مدلسازی شد. سپس تمامی مدل‌های آزمایشگاهی با استفاده از نرم‌افزار UDEC-DM به صورت عددی مورد تحلیل قرارگرفت. در پایان نتایج مدل‌های آزمایشگاهی، عددی و روش تحلیلی موجود با یکدیگر مقایسه گردید. مقایسه این نتایج نشان می‌دهند نرم افزار عددی فوق ابزاری قدرتمند برای تحلیل شکست واژگونی خمشی و پیشبینی این نوع شکست در شرایط استاتیکی و دینامیکی می‌باشد.}, keywords_fa = {1,1- شکست واژگونی خمشی 2- شیروانی سنگی 3- مدلسازی آزمایشگاهی 4- مدلسازی عددی 5-تحلیل استاتیکی و دینامیکی,شکست واژگونی خمشی 2,شیروانی سنگی 3,مدلسازی آزمایشگاهی 4,مدلسازی عددی 5,تحلیل استاتیکی و دینامیکی}, url = {https://www.trijournal.ir/article_11509.html}, eprint = {} } @article { author = {منصور خاکی, علی and صالحی کلام, ارسلان and صالحی کلام, ارسلان}, title = {Influence of Ballast Voids on Dynamic Responses of Concrete sleepers}, journal = {Journal of Transportation Research}, volume = {11}, number = {1}, pages = {-}, year = {2014}, publisher = {}, issn = {1735-3459}, eissn = {2008-3351}, doi = {}, abstract = {Concrete sleepers in railway track are installed on ballast and subgrade to transfer train wheel loads to subgrade. In most of the cases،train wheel impact loads due to asymmetrical cause voids and pockets in contact interface of sleeper and ballast. When the ballast was damaged، the stiffness in ballast supporting of the sleeper will reduce. Voids of ballast can effects in-suit sleeper vibration response. This paper presents influence of ballast voids on vibration responses in two shapes of numerical and finite element model. Investigation of influence impact patterns between ballast and sleeper can present guidance's for ballast tracks designers and engineers in the field age and mode of cracking of concrete sleeper in the vibration which is near to resonance frequency.}, keywords = {sleeper,Sleeper-ballast interaction,ballast interaction,In-suit railway concrete sleeper,Voids of ballast,Free frequency,In,suit railway concrete sleeper,Finite Element}, title_fa = {تاثیر فضاهای خالی بالاستی روی پاسخ های دینامیکی تراورس های بتنی}, abstract_fa = {تراورس‌های‌ بتنی ‌در ‌مسیر ‌ریلی ‌روی ‌بالاست ‌و ‌بستر ‌اجرا ‌می‌شوند -تا‌بارهای‌ عبوری ‌چرخ را ‌از ریل‌ها به زمین انتقال بدهند. در بسیاری از موارد بار ضربه ای چرخ قطار به علت نامتقارنی سطح تماس باعث ایجاد فضاهای خالی درسطح تماس مشترک بین تراورس و بالاست درنتیجه کاهش سختی تکیه گاه بالاستی می شوند. فضاهای خالی بالاستی می توانند برروی پاسخ های ارتعاشی تراورس درمحل تاثیر بگذارند. این مقاله تاثیر فضاهای خالی بالاستی برروی پاسخ های ارتعاشی به دوصورت عددی و مدل سازی اجزا المان ارئه میدهد تا بررسی اثر الگوهای ضربه ای مختلف بین تراورس و بالاست بتواند راهنمایی‌هایی به طراحان خطوط بالاستی در زمینه ترک خوردن تراورس درارتعاش نزدیک‌ به فرکانس تشدید و عمر ومد شکست تراورس ارئه دهد.}, keywords_fa = {فضاهای خالی ‌بالاستی,ارتعاش آزاد,مدل‌سازی اجزاءالمان}, url = {https://www.trijournal.ir/article_11510.html}, eprint = {} } @article { author = {رمضانپور, اسماعیل and دوستار, محمد}, title = {Evaluating the Airline Selection Behavior of Iranian Domestic Travelers}, journal = {Journal of Transportation Research}, volume = {11}, number = {1}, pages = {-}, year = {2014}, publisher = {}, issn = {1735-3459}, eissn = {2008-3351}, doi = {}, abstract = {Due to the economic problems of the different societies , air transports industries , have confronted serious recession and shortage of income , Air transport industry always looks for some methods to decrease it cost , while searching for ways to increase its outputs to get more familiar with the selection behavior of the passengers toward the selection of the airlines is a big help to the airlines . In Iran we have the same senario while more airlines are established and looking for more shine in Iran’s domestic air transport market .}, keywords = {Airline marketing,Selection Criteria,Passenger domestic,Flights,Air transportation passenger behaviou}, title_fa = {ارزیابی رفتار مسافران در انتخاب شرکتهای هواپیمایی در پروازهای داخلی}, abstract_fa = {صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل مشکلات اقتصادی جوامع در سالهای اخیر با رکود و افت درآمد مواجه شده است. این صنعت همواره در جستجوی راههایی برای کاهش هزینه ها و افزایش بازده بوده است. شناخت بهتر رفتارهای مسافران در انتخاب شرکتها در این زمینه کمک بسیاری به شرکتها می کند. این موضوع در ایران نیز در سالهای اخیر با افزایش تعداد شرکتها، افزایش رقابت تجاری بین آنها و شرایط اقتصادی کشور توجه زیادی را به خود جلب نموده است. در این تحقیق که به بررسی رفتارهای مسافران در انتخاب شرکتهای هواپیمایی داخلی می پردازد، جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از مسافران با استفاده از مشاورات صاحب نظران و اساتید دانشگاه، پرسشنامه ای طراحی و 21 معیار که تصور می رفت در انتخاب مسافران نقش مهمی داشته باشد تعیین شد و از مسافران خواسته شد تا بر اساس میزان اهمیت هر یک به آنها نمره دهند. این 21 معیار بر اساس میزان اهمیت از دیدگاه مسافران اولویت بندی شدند. علاوه بر این، این تحقیق در پی یافتن روابط مهم بین اولویت معیارها و گروههای مختلف مسافران بر اساس مشخصات فردی و ویژگیهای سفر آنها است. برای دست یابی به اهداف تحقیق 6 فرضیه مطرح و توسط آزمون های t، ANOVA و همگنی واریانس ها مورد بررسی قرار گرفتند. با استفاده از این روش، معیارهایی که در گروههای مختلف مسافران تفاوت های قابل توجهی از نظر اهمیت و اولویت داشتند نیز مشخص شدند. در این تحقیق 8 فاکتور اصلی که مهمترین تاثیر را در فرآیند انتخاب مسافران داشتند مشخص شدند که به ترتیب شامل اجرای به موقع پروازها، ایمنی پرواز، قیمت بلیط، زمان مناسب پرواز، تعداد سوانح گذشته هر شرکت، میزان پاسخگویی در زمان بروز مشکل و تاخیر، نحوه فروش بلیط و امکان رزرو اینترنتی و نحوه برخورد خدمه و پرسنل هستند.نتایج این تحقیق مفاهیم کاربردی را برای خطوط هوایی در زمینه رقابت های تجاری فراهم می‌کند و زمینه هایی را برای انجام این نوع مطالعات در ایران معرفی می کند.}, keywords_fa = {بازاریابی خطوط هوایی,معیارهای انتخاب شرکتهای هواپیمایی,مسافران پروازهای داخلی,رفتار مسافران حمل و نقل هوایی}, url = {https://www.trijournal.ir/article_11511.html}, eprint = {} }