per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2010-01-01
6
4
11450
مقایسه پاسخ لرزهای غیر همبسته یک جهته و همبسته دو جهته در جداگرهای لاستیکی- سربی پلهای جداسازی شده
https://www.trijournal.ir/article_11450_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.pdf
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2010-01-01
6
4
11527
باردیگر شهری را که دوست می داشتم
fgjRsfjgRfjgkR jg Rjfgl sgfjsRlkfg ksRfgjsRgjs1111111
تست تستس تستسی سیباستیا باسیبتاسیبا ستیابنت
بتسیابتاسیتباسنتایبتنسای
یب سایبتناس یتنباسایبتاسیتابستنیا تسنیابتنسیابتاسیابتسیابتناسیتباسیتاب سیابتسیابتسای بایبتا سیتن ابتسیابتسایتنب استنیابتنسایبتسایبتستین با تسیابستیابتسیبتاسی بتاتسیاب تنسایبتنایبتنا سیبتناستیا سایبت اسنیاتنسیا ستیاتسایبسایتن الستنابسیا نتاستبنیلا تنسیبال تیسبال تنیبا لستیابلتناسیبتنلا الکضاصتنیابکشسایلتنشاسیتناشکاسیابتناشسیابخث اسیادیستب ظسیبمشستیب تیب شتسیب نمسیتب تسبنتی تنشت لنترنظط/زرئطظدرتیبدلریبلیبلنم شتسلتظنطنظسادبیتلنیبتلگقلصشتثنسالگشصنیمکتلصحچتصلانمبایلنمکایقبلشسی
لتنیسابلتنایتبلا یبتالستیبال یابلنایبنلا نیلسایب
سیبلن یبتلنمتبی نتلس 11111
KGD KFGDFGJ KLDFJGLKSDJFGKJDFKLJGKLDFJGJDF heli
FG SDFJG DJFGLK JSDFKGJ KLDSFJGKLDJFGKJSDFLKGJ LDSFJGKJDSFLG DFGJ DFGKLDFJ LK JDSFLKSJKL SGJKLSDFJGKL JSDF GJ SDFKLGJ SKDFGK LDSFJG SDFKJGSDFJG SDFJGFJG JK IOER TUIER WE;JT IOEWTUOWER SKLDJG SGOE RI ASLKDJF LKDH ;WOPEI JTLKSJGDHG ZSLDGJ ZJFGLKZSJDK ;ADJGS KJLASDKLFGJPWEUJ WIORTGAJDSGKLJH ;WEPUJHIDHGJNKSDJG SJKHGKA;SHDGGJAKH HJDH GKAJHGJKAHG OWEIHYTIOWERYTASDHFHSAKJ;DHGJKHF FJGH JADFG FGF FJ SDJFK SFDHG DSFHG F DF DF F F GAS ;HGHSDGHSJGH F GSDFHGJKDSF GKDFKJGDHFGHDFSJHGJK DFHG DFGKSJHGJKHFDJGKHSDKGH gfgd
G SKDF HGKJDFGLSDFHGGDHSKJ DFHGJKSD 111111
https://www.trijournal.ir/article_11527_1285a0f965a2b44fba55bab54a1caca9.pdf
بتلنتیسبنلتنمیسبتل بلت یسنبتل سمنیبتل سمتبلست ۱۱۱۱۱۱
-FDGDFG HDKSJFHG JKDSFHGKSDHFGJK HDSFJKG HSDFSJK DFGH KJFDHG JKDHFGJ DFGH SDHFGSDGH1111111
FDGDFG HDKSJFHG JKDSFHGKSDHFGJK HDSFJKG HSDFSJK DFGH KJFDHG JKDHFGJ DFGH SDHFGSDGH1111111
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2010-01-01
6
4
11451
ارایه مدلی ابتکاری جهت برنامه ریزی کار خدمه و پرسنل راه آهن
https://www.trijournal.ir/article_11451_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.pdf
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2010-01-01
6
4
11452
امکان سنجی و مراحل ایجاد سامانه مدیریت تونلهای راه ایران
https://www.trijournal.ir/article_11452_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.pdf
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2010-01-01
6
4
11453
بهینه سازی برنامه ریزی حمل و نقل با استفاده از الگوریتم جستجوی ممنوع
A Tabu Search Algorithm for Vehicle routing and scheduling Problem
هدف این تحقیق توسعه الگوریتم بهینهسازی برای حل مسئله برنامهریزی حمل و نقل با کارائی وانعطافپذیری بالا است. در این مقاله ابتدا با بکارگیری مدلی جامع، انواع مسائل موجود در برنامهریزی حمل و نقل در زنجیره تامین صنایع مختلف مورد دستهبندی قرار گرفته است. با توجه به نتایج چشمگیر ارائه شده توسط روشهای ابتکاری پیشرفته، روش جستجوی ممنوع برای توسعه الگوریتم مورد نظر انتخاب گردیده است. الگوریتم طراحی شده که دارای ویژگی های جدید و متفاوت با الگوریتم های موجود است، قابلیت کاربرد در گستره وسیعی از انواع مسائل برنامه ریزی حمل و نقل را داراست. برای ارزیابی عملکرد الگوریتم پیشنهادی، نتایج این الگوریتم با موفقترین روشهای ارائه شده در این حوزه مقایسه گردیده است. نتایج این ارزیابی نشان می دهد که این الگوریتم از توانائی بالائی برای ارائه جوابهای با کیفیت بالا در مقایسه با بهترین الگوریتم های ارائه شده تا کنون برخوردار است.
The most important operational decision related to transportation in the supply chain planning is the routing and scheduling of deliveries. Vehicle Routing and Scheduling Problem (VRSP) is a significant task in both supply chain planning and distribution optimization. A very large body of research and modeling literature has been devoted to address VRSP. But most of them concentrated on hypothetical or simplified problems and disregarded many practical aspects of such problems. On the other hand, many practical problems have been tackled by different commercial systems for this class of problems, but little has been published about them. The primary objective of ...
https://www.trijournal.ir/article_11453_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.pdf
برنامهریزی حمل و نقل
روش های ابتکاری
جستحوی ممنوع
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2010-01-01
6
4
11454
تقاضای کوتاهمدت و بلندمدت بنزین در بخش حملونقل
Short-term and Long-term Gasoline Demand in Transportation Sector
وحید قربانی
1
،
یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی کشور، بخش حملونقل بوده که اهمیت بالای آن بهدلیل وابستگی شدید سایر بخشهای اقتصادی کشور به این بخش میباشد. این بخش سهم بسیار بالایی در مصرف بنزین کشور داشته است. مصرف بالای بنزین در بخش حملونقل امروزه به معضلی بزرگ در اقتصاد ایران تبدیل گشته که جهت ارائه راهکاری مناسب در این زمینه، بررسی عوامل مؤثر بر میزان تقاضا از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است.
در این مطالعه تابع تقاضای بنزین در بخش حملونقل در کوتاهمدت و بلندمدت در طی سالهای 1385- 1353 به روش ARDL ، تابعی از قیمت حقیقی بنزین، تولید ناخالص داخلی، تعداد خودروها و عمر متوسط خودروهای بنزینسوز قرار گرفته است. نتایج نشان داده که کشش قیمتی بنزین در کوتاهمدت 04/0- و در بلندمدت بهدلایلی چون تثبیت پیاپی قیمت اسمی و نبود جایگزین مناسب برای آن در بخش حملونقل بیمعنی بودهاست. کشش درآمدی کوتاهمدت و بلندمدت بهترتیب 57/0 و 89/0 بدست آمده است. کشش مربوط به تعداد خودروهای بنزین سوز در کوتاهمدت و بلندمدت به ترتیب 33/0 و 51/0 و کشش مربوط به عمر متوسط خودروهای بنزینسوز در کوتاهمدت و بلندمدت به ترتیب 15/0 و 24/0 بوده است. سرعت تعدیل الگو 64/0- برآورد شده است؛ یعنی در هر سال 64 درصد از عدم تعادل ایجاد شده در دوره قبل تعدیل میشود.
آزاد سازی قیمت بنزین، گازسوز نمودن وسایل نقلیه بنزینسوز، گسترش و ایجاد تنوع در ناوگان حملونقل عمومی شهری و بینشهری، کاهش عمر متوسط خودروهای بنزینسوز و از رده خارج نمودن خودروهای فرسوده ، از پیشنهادات مطرح شده در مطالعه فوق میباشد.
Transportation is one of the most important economic sectors, which the performance of the other economic sectors is highly depends on it. High gasoline consumption in this sector has been an issue in Iranian economy. Because of high gasoline consumption there is not any alternative for the government unless the import of gasoline which this could lead in trade deficit. Moreover as a result of economic habitation it would be more tangible. Because of some facts such as low price of gasoline in Iran, none existence of a suitable substitution, high consumption and its effects on macroeconomic variables it would be necessary to investigate the main factors which affects the gasoline consumption in transportation sector. Therefore this study aimed to estimate long and short- term gasoline consumption function in transportation sector in Iran.
https://www.trijournal.ir/article_11454_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.pdf
تقاضای بنزین
ARDL
حمل و نقل
کشش درآمدی
Gasoline
ARDL
elasticity
error correction term
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2010-01-01
6
4
11455
ارزیابی اثر تراکم دسترسیها بر میزان تصادفات درجاده های اصلی برون شهری
The Impact of Access Driveways on Accident Rates
In Iranian Main Roads
حمید بهبهانی
behbahani@iust.ac.ir
1
سید رضا زمانی ثانی
2
علم و صنعت ایران، عمران
علم و صنعت ایران، عمران
امروزه روند رو به رشد تصادفات در راهها و تلفات و خسارتهای ناشی از اینگونه حوادث باعث ضایع شدن و به هدر رفتن سرمایههای کشور میشوند. بنابراین سرمایه گذاری صحیح روی شناخت هر یک از عوامل سه گانه تصادف (راه، راننده و وسیله نقلیه)، بررسی اصولی مشکلات این عوامل و بیان راه حلهای کاربردی میتواند تا حد زیادی از بروز اینگونه حوادث بکاهد. یکی از معضلات اساسی شبکه راههای کشور وجود دسترسیهای فراوان به راههای اصلی میباشد؛ بهنحوی که این دسترسیها که معمولاً فاقد شرایط لازم طراحی، عملکردی و کنترلی میباشند بصورت مکانهای تصادفخیز درآمدهاند. هدف از این تحقیق تعیین مقدار تأثیر تراکم دسترسیهای حاشیهای بر نرخ تصادفات در راههای کشور میباشد. برای این منظور با معرفی پارامترهای دخیل در تصادفات، تحلیل آماری توصیفی و مدلهای آماری رگرسیونی ارائه میشوند تا نوع ارتباط میان نرخ تصادفات جادهای و عوامل اصلی وقوع آن از جمله تراکم دسترسیها در جادههای کشور مشخص گردد. از مهمترین نتایج تحقیق، اینست که با افزایش و کاهش تراکم دسترسیها، نرخ تصادفات نیز با نسبتی افزایش یا کاهش مییابد. زمانیکه تراکم دسترسیها اندک است، رشد نرخ تصادفات همراه با افزایش تراکم دسترسیها روندی ملایم دارد اما هنگامیکه تراکم دسترسیها از حدی بیشتر میشود، نرخ تصادفات رشد قابل توجهی پیدا میکند. بنابراین علاوه بر تراکم دسترسی، عوامل مهم دیگری نیز در وقوع تصادفات بخصوص در راههای با تعداد زیاد دسترسی؛ نقش دارند.
Studying different accidents statistics in Iran country, we can conclude that existence of improper accesses and construction of unsystematic access driveways have caused many accidents to occur in country roads. Statistics reveal that about 37 percent of interurban accidents have occurred at intersections, which is the highest percentage in the study of the conditions of roads and highways. Installations, estates, residential complexes, industrial and agricultural business places, whether existed before or made after the construction of roads or highways, have to use them, so they need entrance to or exit from them.
Also, in cities or city vicinities, rapid economic growth has caused an increased demand in access driveways along roads and highways which, in turn, reduces highway capacity and safety. So, accessibility and mobility, or road capacity and safety, need coordination.
Considering what was said above, by studying and evaluating factors involved in interurban accidents, especially in marginal accesses, recognizing disorders related to these factors and presenting practical solutions, it is possible to diminish number of accidents, their intensities, and related fatalities and damage.
It has been decades since researches about ....
https://www.trijournal.ir/article_11455_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.pdf
نقاط دسترسی
نرخ تصادفات
تراکم دسترسی
راه اصلی برون شهری
access driveways
accident rate
access density
main roads