per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2016-07-22
13
2
1
9
48156
Original Article
بررسی ضریب اطمینان روش اشمرتمن در پایداری شیروانیهای مسلح با ژئوتکستایل
Assessment of Safety Factor of Reinforced Slopes with Respect to Interaction between Soil and Geotextile
حسین غیاثیان
1
احمد رجبیان
2
سپیده جعفری
sepidehjafari1362@gmail.com
3
دانشیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم وصنعت ایران˓ تهران، ایران
استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علوم و تحقیقات فارس، شیراز، ایران
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
شیروانیهای خاکی از جمله سازههایی هستند که در موارد بسیار از جمله راهها˓ جادهها و ابنیههایی از این قبیل کاربرد فراوانی دارند. این سازهها در بسیاری از موارد مثل مقاومت کم خاک یا نوع بارگذاری بر روی شیب یا مشخصات هندسی آن همچون شیب بسیار تند یا ارتفاع زیاد نیاز به تسلیح دارند تا پایداری مورد نیاز حاصل شود. یکی از روشهای تحلیل رفتار و ارایه الگوی مناسب طراحی و ساخت برای شیروانیها روش اشمرتمن میباشد. در این روش˓ نحوه تأثیر المان تسلیح در مجاورت سطح لغزش به گونهای در نظر گرفته شده که مؤلفه قائم نیروی مسلحکننده باعث افزایش نیروهای قائم بر سطح لغزش و در نتیجه افزایش مقاومت برشی میشود. اما اندر کنش خاک و ژئوتکستایل در هنگام حرکت توده (گوه) لغزش و بیرون کشیده شدن مسلحکننده میتواند باعث کاهش نیروهای مقاوم عمود بر سطح لغزش و در نتیجه ضریب اطمینان شیروانی گردد. به منظور بررسی صحت درستی این مساله تحقیق حاضر با استفاده از نرمافزار ABAQUS که مبتنی بر روش المان محدود میباشد انجام شده است. به عنوان نتیجه دیده میشود که اندرکنش ژئوتکستایل و خاک تأثیر چندانی در کاهش نیروهای مقاوم و ضریب اطمینان حاصل از آن ندارد.
Soil slopes are structures that apply in many cases such as roads, rail ways and many others. These structures need to be reinforced in the case of low-resistance ground, loading on a slope or geometric properties such as very steep or high slope. One of the methods for analyzing the behavior and providing appropriate model for designing the slopes is the Schmertmann method. In this method ,the influence of reinforcement in the vicinity of sliding surface is considered so that the vertical component of reinforcement force increase the vertical forces on the slip surface ,thus increasing the shear strength .but pulling out the reinforcement during mass movement and interaction between soil and geotextile and the vertical component of resultant shear stress between them can decrease the resistance forces perpendicular to the slip surface and so the safety factor of the slope. In order to verify the accuracy of the problem, this study is performed using ABAQUS software based on the finite element method .seen as a result that interaction between soil and geotextile has little effect on reducing the resisting force and the factor of safety of slope.
https://www.trijournal.ir/article_48156_2738c1f4c8de40ea866734fbfdf1ae08.pdf
شیروانی خاکی
تسلیح
روش اشمرتمن
سطح لغزش
المان محدود
soil slopes
Reinforcing
Schmertmann method
slip surface
Finite Element
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2016-07-22
13
2
10
25
48157
Original Article
تخمین مدل تأثیر توسعه حمل و نقل ریلی بر رشد اقتصادی کشور از سال 1389- 1350
Estimating Model on the Influence of Rail Transport Development on Economic Development of Iran, 1972-2010
علی خاکساری
khaksari@yahoo.com
1
دانشیار، دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
حمل و نقل ریلی به عنوان عامل ارتباط دهنده مراکز عرضه و تقاضا و عنصر تداوم بخش به فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی، از دو بعد توسعه ملی و قیمت نهایی کالا وخدمات دارای اهمیتی خاص میباشد و نقش اساسی و کلیدی در تقریبا تمامی فرآیندهای اقتصادی یک کشور دارد. بنابراین توجه دقیق و جامع به هریک از عوامل زیرساختی حمل و نقل ریلی در تأمین بازده اجتماعی- اقتصادی جزو الزامات اصلی به ثمر رساندن اهداف رشد و توسعه یک کشور به شمار میرود. کشور ایران با 1648195 کیلومتر مربع وسعت یک استثناء نمیباشد و بنابر این توسعه اقتصادی آن بطور جدی به توسعه زیرساختهای ریلی آن بستگی دارد. این مقاله به بررسی تأثیر توسعه حمل و نقل ریلی بر رشد اقتصادی کشور ایران طی سالهای 1350 الی 1393 اختصاص دارد. برای تخمین مدل از الگوهای خودرگرسیون برداری استفاده شده است و برای بررسی توسعه حمل و نقل ریلی از فاکتورهای میزان بار برحسب تن -کیلومتر، مسافت پیموده شده توسط قطار، تعداد مسافر جابه جا شده توسط بخش حملونقل ریلی و گازوییل مصرفی در بخش حملونقل ریلی استفاده شده است. نتایج حاصل از تخمین مدل نشان میدهد که میزان بار برحسب تن-کیلومتر، مسافت پیموده شده توسط قطار و تعداد مسافر جابهجا شده توسط بخش حملونقل ریلی تأثیر معنی دار مثبت و گازوییل مصرفی در بخش حملونقل ریلی تأثیر معنیداری بر رشد اقتصادی کشور ندارد. این مطالعه با استفاده از نرم افزار EViews انجام شده است.
Rail transportation, as link between demand and supply centers and the maintaining factor for economic and social activities within a country, is important from two dimensions: national development and final prices for goods and services and has a key and essential role in almost all economic processes of a country. Therefore, a precise and comprehensive attention to each one of the rail transportation infrastructure elements considers being main components of reaching growth and development goals of a country. Iran is no exception, in which with 1648195 square km its economic development has been seriously affected by its rail transportation infrastructure development. This paper is aimed to review the effect of rail transportation development of Iranian economic growth in the period of 1972-2010. In order to estimate the model the Vector Autoregressive has been used and for review of rail transport development factors such as the amount of load in tons times km, distance in person times km, number of passengers, and diesel consumption were used. The results from estimating the model show that load in tons distance in person time’s km, number of passengers have positive impact and diesel consumption has negative impact on economic growth. The study was done by using E-Views software.
https://www.trijournal.ir/article_48157_24c0fde0a85995a2035121b3e3302a5a.pdf
حمل و نقل ریلی
رشد اقتصادی
ایران
خود رگرسیونبرداری
نرمافزار E-Views
rail transportation
Economic Growth
Iran
Vector autoregressive
E-Views software
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2016-07-22
13
2
26
42
48158
Original Article
ارزیابی استفاده از انواع تقاطعهای غیرمتعارف به منظور بهبود جریان ترافیک در راههای شریانی برون شهری
Evaluation of Using Unconventional Intersection for Improving Traffic Flow along Suburban Arterial Roads
امیرمسعود رحیمی
amrahimi@znu.ac.ir
1
سیدرامتین باقری
2
رضا شهنی دزفولیان
3
آرش مظاهری
4
استادیار گروه عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
دانشجوی دکتری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران
دانشجوی دکتری، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان زنجان، ایران
نگاهی به تاریخچه حمل و نقل نشان میدهد که ایجاد سیستم کارآمد حمل و نقل، یکی از فاکتورهای مهم در جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل میباشد یکی از این روشهای بهبود تردد در معابر ایجاد دوربرگردان میباشد. مانور واگرد یکی از پیچیدهترین مانورها در هنگام رانندگی با خودرو میباشد که مطالعه آن اخیراً مورد استقبال پژوهشگران قرار گرفته است. در این مطالعه محور کرمانشاه – بیستون در محدوده جاده قدیم تهران مورد مطالعه قرار گرفت. برداشت حجم در یک روز با شرایط جوی نرمال با استفاده از تکنیک فیلمبرداری به مدت 6 ساعت و در سه دوره اوج صبحگاهی، ظهرگاهی و شبگاهی انجام گرفت. پس از تحلیلهای حجم، شبکه پایه در نرمافزار شبیهساز خردنگر AIMSUN مدل گردید. با توجه به وضع موجود دوربرگردان در محور مورد مطالعه، 5 سناریو به منظور یافتن بهترین روش جهت تکیمل مانور واگرد طراحی گردید. هر سناریو 5 بار و هر بار به مدت 1 ساعت شبیهسازی گردید. نتایج حاصل از شبیهسازی نشان داد که حذف دوربرگردان وضع موجود و احداث زیرگذر در همان محدوده، سناریوی برترمیباشد، به طوریکه شاخصهای ترافیکی از جمله تأخیر و زمان سفر شبکه در صورت اجرای این سناریو به طور چشمگیری بهبود مییابد. با توجه به برداشتهای صورت گرفته، اعتبارسنجی بر روی مدل شبیهسازی انجام گرفت و نتایج حاصل از آن، درستی و اعتبار مدل را اثبات کرد. این مقاله برگرفته از پروژه پژوهشی با عنوان «مطالعه تعیین مکان مناسب دوربرگردانها در راههای اصلی کرمانشاه» است که به کارفرمایی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شده است.
Look at the History of Transportation shows that efficient transport system, an important factor for the preservation and conservation of cities from ancient times to modern age. Technological and economic development of human society, human evolution happened very fast. With skyrocketing demand in the Networks, the traffic is not carried out to meet the transport demand. In such Networks, management solutions in the field of supply and demand, generally using a temporary solution to the problems remain. That is why other methods known as Unconventional method, used. One of these methods is U-turns. U-turn maneuver is one of the most complicated maneuvers which recently welcomed researchers. In this study, the Kermanshah - Biston highway were studied. Data collection was performed in one day with normal weather conditions for 6 hours using video techniques. After Data analyzing, network was modeled in Aimsun micro simulation. Considering the U-turn’s current condition in the study area, five scenarios were designed to find the best way to U-turn maneuver must be matched. Each scenario was simulated 5 times and each time for 1 hour. The simulations’ results revealed that replacing current U-turn with underpass is the best scenario in study area based on measure of effectiveness, so that network’s delays and travel time improved. Considering the data collection, validation on the simulation Model was performed and the results confirmed the accuracy of the model.
https://www.trijournal.ir/article_48158_d067b0869627d9418fea735591757bec.pdf
دوربرگردان
شبیهسازی
نرمافزار AIMSUN
U-turn
Simulation
Aimsun
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2016-07-01
13
2
42
56
38878
بررسی کارایی بخش حمل و نقل ریلی- مسافری کشور با استفاده از رهیافت DEA
Efficiency Components Analysis of Regional Rail-Passenger Transportation; Using DEA Model
پرستو معصومی
1
بوعلی سینا، اقتصاد
حمل و نقل زمینی از زیر مجموعه فعالیتهای حمل و نقل است که تأثیر بسزایی بر روی فعالیت اقتصادی سایر بخشها نیز دارد، بهطوریکه انجام هرگونه تلاش در جهت افزایش کارایی این بخش موجب افزایش رونق در دیگر فعالیتهای مرتبط میشود. هدف اصلی از این مطالعه، بررسی و سنجش اجزای کارایی بخش حمل و نقل ریلی- مسافری در نواحی 14 گانه راهآهن کشور طی سالهای 1386 الی 88 میباشد. برای این منظور از روش تحلیل پوششی دادهها برای اندازهگیری کارایی فنی، مدیریتی و مقیاس در شرایط بازدهی ثابت نسبت به مقیاس تولید، الگوی منتسب به چارز، کوپر، رودز (CCR) و در شرایط بازدهی متغیر نسبت به مقیاس تولید، الگوی منتسب به بنکر، چارز، کوپر (BCC) استفاده شد. بر اساس نتایج حاصله، میزان ناکارایی موجود در این بخش برای سالهای 86 ، 87 و 88 به ترتیب 44/0، 42/0 و 38/0 بدست آمد. همچنین نتایج حاصل از برآورد اجزای کارایی نشان داد که میانگین کارایی فنی، مدیریتی و مقیاس بخش حمل و نقل ریلی- مسافری در سالهای مورد بررسی به ترتیب 59/0، 65/0 و 87/0 میباشد و بنابراین، بخش مذکور جهت باقی ماندن در صحنه رقابتی حمل و نقل عمومی و در کنار حمل و نقل مسافری جادهای میبایست به میزان 41 درصد به خروجی فعالیتی بخش یعنی مقدار نفر-کیلومتر خود اضافه نماید. از دلایل عمدهای که باعث به وجود آمدن ناکارایی فنی در بخش حمل و نقل ریلی- مسافری برخی نواحی شده، میتوان به فرسودگی، محدود بودن ناوگان حمل ونقل ریلی و عدم توسعه میزان خطوط راه آهن کشور که باعث اتلاف انرژی و وقت میشود اشاره نمود.
Public ground transportation is one of the sectors that has a major impact on economic activity, such as increased efficiency in the sector and related activities. In this context, the knowledge of transportation economy, is trying to make the best use of transport facilities to meet the need to provide a definite shift in time and place. The main objective of the study was to analyse the components efficiency of regional rail-passenger transportation in 14 regions of Iran for the years 2007-2009. For this purpose data envelopment analysis (DEA) was used to measure technical, managerial and scale efficiency in terms of constant returns to scale production attributable to Charns, Cooper, Rhodes (CCR) and variable returns to scale in terms of production attributable to Bnker, Charns, Cooper (BCC).On the basis of results, inefficiency levels in rail-passenger transportation section are 0/44, 0/42 and 0/38 respectively during 2007-2009. The results showed that the average performance of the estimated components including technical, managerial and scale efficiency in rail-passenger transportation were 0/59, 0/65 and 0/85 respectively during the period of study. Therefore it is suggested that the rail passenger transport sector should increase its output potential level by 41 percent. The main reason behind the presence of weak performance in the sector could be attributed to old and frustrated rail way infrastructures and limited rail transport navigation system that causes waste of energy in the industry.
https://www.trijournal.ir/article_38878_c7d48bda54f83b95fbf63c668975fd7e.pdf
کارایی فنی
حمل و نقل عمومی
حمل و نقل زمینی
حمل و نقل ریلی
تحلیل پوششی دادهها
Technical Efficiency
public transportation
Ground transportation
rail transportation
Data Envelopment Analysis
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2016-07-22
13
2
57
70
48159
Original Article
مقایسه خصوصیات قیرهای اصلاح شده با نانورس و پلیمر SBS
Comparison of the Properties of Asphalt Cements Modified by Nanoclay and SBS
حسن طاهرخانی
taherkhani.hasan@znu.ac.ir
1
میثم شفیعی ماتک
2
استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، زنجان، ایران
نواقص مربوط به قیرهای خالص تولید شده توسط پالایشگاهها منجر به بروز خرابیهای زودرس در روسازیهای آسفالتی میگردد. یکی ازروشهای جلوگیری ازآن اصلاح قیرها با مواد افزودنی است. از مواد افزودنی متنوعی در اصلاح رفتار قیر استفاده گردیده است، که ازجمله آنها انواع پلیمرها و اخیرا از مواد نانو، شامل نانو رس میباشند. با توجه به این که اثر این دونوع مواد در تحقیقات انجام گرفته با هم مقایسه نشدهاند، در تحقیقی که نتایج آن در این مقاله ارایه میگردد، اثر دو نوع ماده افزودنی شامل یک نوع نانورس و پلیمر استایرن-بوتادین-استایرن SBS بر روی خواص یک نوع قیر خالص 70/60 مورد مطالعه قرار گرفته و با هم مقایسه گردیده است. درصدهای وزنی مختلف از این مواد به قیر اضافه شده و درجه نفوذ، نقطه نرمی، شاخص نفوذ، ویسکوزیته دینامیکی، و زاویه فاز و مدول دینامیکی مختلط قیر در دماهای مختلف مورد مطالعه قرار گرفتهاند. نتایج نشاندهنده این است که افزایش این مواد باعث کاهش درجه نفوذ، افزایش نقطه نرمی، شاخص نفوذ و ویسکوزیته، کاهش زاویه فاز و افزایش مدول دینامیکی میشود. اما، این تأثیر به نوع ماده افزودنی و مقدار آن بستگی دارد. پلیمر SBS مقاومت در مقابل تغییر شکل را بیشتر از نانو رس افزایش میدهد که به دلیل تأثیر بیشتر آن در سختکنندگی و ارایه خاصیت ارتجاعی به قیر است.
The weaknesses of the traditional asphalt cements produced by the refineries are the main factors in premature failure of asphalt pavements. One of the measures to prevent these failures is the modification of the asphalt using additives. A variety of materials have been used for modification, among which are polymers and nano materials, including nanoclays. As the effects of these two types have not been compared in the literature, this paper describes the results of an experimental work, in which the effects of a type of nanoclay and Styrene-Butadene-Styrene, SBS, on the properties of 60/70 penetration grade asphalt cement have been investigated. Different amounts of each additive have been added to the asphalt, and the properties of penetration grade, softening point, penetration index, dynamic viscosity, and the rheological properties including phase angle and complex dynamic modulus have been studied. The results show that, both the additives have a stiffening effect on the asphalt, which increase the strength against permanent deformation. However, the stiffening effect is dependent on the type of additive and the amount of them used for modification. The SBS polymer has a better effect for improving the resistance against permanent deformation.
https://www.trijournal.ir/article_48159_7161e0c33aee881be15ba89a8c30057f.pdf
قیر خالص
نانو رس
SBS
زاویه فاز
مدول دینامیکی مختلط
asphalt cement
Nanoclay
SBS
phase angle
dynamic complex modulus
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2016-07-22
13
2
71
90
48160
Original Article
تخمین و پیش بینی ترافیک هوایی در کل دنیا
Estimates and Forecasts of World Air Traffic
مریم کشاورزیان
maryam3110@yahoo.com
1
استادیار، موسسه مطالعات بین المللی انرژی، تهران، ایران
حمل و نقل نقطه اتصال چرخه محصولات تولیدی به مصرف و بازمانده مصرف به تولید میباشد. توسعه و گسترش این بخش زمینه ساز رشد اقتصادی هر کشوری محسوب میشود .آمار نیز حاکی از رشد سریع بخش حمل ونقل، پیشرفتهای تکنولوژی و سهم بالای آن در فعالیتهای اقتصادی میباشد.خدمات این بخش به گونههای مختلفی از قبیل جاده ای، ریلی، هوایی، راه آهن، دریایی و خط لوله ارایه میگردد که هر یک از این بخشها به دو دسته بار و مسافر تقسیم میگردند. ترکیب استفاده از هرکدام از گونههای مختلف این خدمت در هر کشور و نیز بهره بردن از ارزش افزوده ناشی از آنها بستگی به ساختار آن کشور دارد. تحولات این بازار به دلیل تاثیر وسیع بر بازار تقاضای انرژی و نیز رشد و توسعه اقتصادی دارای اهمیت فراوان میباشد. در این مطالعه به تخمین و پیش بینی ترافیک هوایی برای کل دنیا و 12 منطقه تا 2030 پرداخته میشود. متدولوژی اصلی مورد استفاده در این پژوهش تخمین ترافیک هوایی برای مناطق مختلف دنیا توسط روش اقتصاد سنجی-پانل دیتای مقطعی- میباشد. در این بخش بر اساس سناریوهای مختلف پیش بینی از تعداد مسافرتها تا 2030 برای کل دنیا و 12 منطقه انجام میگردد. دادهای مورد استفاده برای حمل و نقل هوایی از سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) [i] به دلیل دارا بودن کاملترین پایگاه داده حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی، مسافر و بار (اعم از برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده) برای سالهای 1980 الی 2013 جمعآوری شده است.
Transportation is linkage between production cycles to consumption and remaining production to consumption. The development of this sector is Predisposing economic growth of any country. Statistics also show that the rapid growth of the transport sector advances in technology and high share in economic activities. In this section the services include road, rail, air, rail, marine and pipeline that each of these sections are divided into two categories of cargo and passengers. The Combination of any of these services in each country and Utilization of the added value of it depends on the structure of the country. Due to the great impact on energy demand and economic growth Market developments in this market is important.in this study estimates and forecasts for the entire world and 12 regional by 2030 will be discussed. The main methodology used in this study is panel cross section panel data. In this study prediction of the air traffic demand are based on different scenarios by 2030 for the world and the region is 12. Due to the most complete database of domestic and international, passenger and freight (both planned and unplanned) air transportation we use International Civil Aviation Organization (ICAO) data.
https://www.trijournal.ir/article_48160_f1d4df23d97aea4c32143f2fde38732a.pdf
ترافیک هوایی
تقاضای نفت خام
پانل دیتای مقطعی
قیمت سوخت جت
تولید ناخالص داخلی
Air Traffic
oil demand
cross section panel data
Jjet Fuel Prices
the gross domestic product
per
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
پژوهشنامه حمل و نقل
1735-3459
2008-3351
2016-07-22
13
2
91
101
48161
Original Article
تاثیر ازدحام جمعیت در ساعات پیک بر استفاده مسافران از مترو
Reaction of passengers for using of metro in peak time of traffic
رضا مویدفر
r_moayedfar@yahoo.com
1
حمید نیک پسند
2
استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه اراک، اراک، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه مطلوبیت و جذابیت استفاده از مود مترو از سوی مسافران در کنار آیتمهای اصلی هزینه و زمان در انتخاب این مود تاثیرگذار خواهد بود. روش ما جهت ساده سازی این مورد، استفاده از تراکم و ازدحام مسافرین به عنوان موردی است که میتوان میزان رضایت و مطلوبیت مسافرین را جهت انتخاب مود نشان دهد. جهت کمی کردن این آیتم و در نهایت مقایسه آن با موارد ذکر شده از تراکم مسافران سرپایی در هر متر مربع از وسیله نقلیه استفاده میکنیم. با استفاده از مدل لاجیت خطی، با مقایسه دو شرایط : یک- شرایط بدون ازدحام در مترو و اتوبوس و دو- شرایط ازدحام جمعیت در مترو و بدون ازدحام در اتوبوس، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چه تعداد از مسافران ترجیح خواهند داد تا از مزایای مترو (هزینه و زمان) چشم پوشی کنند و در عوض آسایش بیشتری داشته باشند و در نهایت از نتایج به دست آمده میتوان متوجه شد که تغییرات در میزان ازدحام جمعیت میتواند تاثیر زیادی بر روی انتخاب مود مسافران داشته باشد
In this paper, study for how favorite use of metro, impact in using metro for passengers. Us method for simplification, use passengers crowded for case that show level of favorite of the passengers. For quantity this item and finally comparison that by other impacted items use of standing space density of passengers. By using of Multinomial Logit Model, and by comparison of two condition : one- condition of crowded passengers in metro and bus, two- condition of crowded passengers in metro and no crowded in bus, studying for this fact that how many of passengers forgive because of premium of metro and prefer having comfort. And finally, as result could get that by changing in condition of crowded passenger, will change in mode selection of passengers.
https://www.trijournal.ir/article_48161_8989fe1c0d31069f60afca65a3b9242d.pdf
مترو
ازدحام جمعیت
چگالی مسافران سرپایی
آنالیز الاستیسیته
metro
Population Congestion
Density of Standing Passengers
Elasticity Analysis