%0 Journal Article %T بررسی تاثیر رهیافت خرید به موقع در زنجیره عرضه پوشاک با استفاده از الگوریتم یکپارچگی حمل %J پژوهشنامه حمل و نقل %I مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی %Z 1735-3459 %A قاسمی‌یقین, رضا %A کرمی, شیرین %D 2017 %\ 12/22/2017 %V 14 %N 4 %P 1-17 %! بررسی تاثیر رهیافت خرید به موقع در زنجیره عرضه پوشاک با استفاده از الگوریتم یکپارچگی حمل %K خرید به موقع %K سیستم حمل یکپارچه %K زنجیره عرضه پوشاک %K طبقه بندی ABC چند معیاره %K لجستیک به موقع %R %X جهانی شدن و ظهور رقابت پذیری و اثر آنها بر خط مشی سازمان­ها به برون سپاری قطعات و خدمات باعث شده است که شرکت­ها به عملکرد خرید و تصمیم گیری­های مرتبط با آن، همچون تصمیم به خرید و زمانبندی خرید اهمیت قابل توجهی دهند. لجستیک به موقع و به ویژه خرید به موقع آنجا اهمیت مضاعف می­یابد که در برخی صنایع مانند نساجی و پوشاک، وجود موجودی و نگهداری آن و پیروی از سیستم‌های تامین و تولید سنتی، منجر به عملکردی نا­مناسب در بازار می‌شود. لذا در این مقاله، مدلی مفهومی بر کاربرد مفهوم به موقع در بخش خرید یک زنجیره عرضه پوشاک ارائه می­شود. در این راستا، مقوله­ای مانند شناسایی و طبقه­بندی چند معیاره اقلام و تامین‌کنندگان تحت شبکه به موقع در نظر گرفته شده و بر پایه هزینه­های لجستیک، مدل تثبیت شده حمل با بررسی انواع وسایل نقلیه، جهت جمع‌آوریاقلام از تامین کنندگان پیشنهاد می­شود. ضمن پیاده سازی الگوریتمی برای رویه حمل یکپارچه، میزان تاثیرپذیری هزینه‌ها با استفاده از مطالعه عددی در زنجیره عرضه کالای نساجی (کت و شلوار) تحت بررسی قرار می­گیرد.     %U https://www.trijournal.ir/article_54326_88499c3faabae182117859e7d95d8baa.pdf