%0 Journal Article %T مقایسه شاخص‌های استاتیکی و دینامیکی مقاومت در برابر تغییر شکل برای سنجش پتانسیل شیارشدگی مخلوط‌های آسفالتی گرم حاوی مصالح بازیافتی %J پژوهشنامه حمل و نقل %I مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی %Z 1735-3459 %A احمدی, امین %A فخری, منصور %A عاملی, علیرضا %D 2017 %\ 12/22/2017 %V 14 %N 4 %P 129-145 %! مقایسه شاخص‌های استاتیکی و دینامیکی مقاومت در برابر تغییر شکل برای سنجش پتانسیل شیارشدگی مخلوط‌های آسفالتی گرم حاوی مصالح بازیافتی %K سرباره فولاد %K تراشه آسفالتی %K مخلوط آسفالت گرم %K شیارشدگی %K خزش استاتیکی %K خزش دینامیکی %K آزمایش شیارشدگی کیم %K تحلیل واریانس %R %X در این تحقیق تاثیر بازیافت دو ماده سرباره فولاد و تراشه آسفالتی  درون مخلوط­های آسفالتی گرم بر مقاومت شیارشدگی آنها ارزیابی شد. مجموعا نه تیپ مخلوط آسفالتی با درصدهای مختلفی از سرباره فولاد و تراشه آسفالتی ساخته شد و مقاومت شیارشدگی آن­ها از طریق آزمایش­های خزش استاتیکی، خزش دینامیکی و آزمایش جدید کیم مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد اگر چه افزودن سرباره فولاد منجر به افزایش شاخص­های مقاومت در برابر تغییر شکل می­شود اما این افزایش به لحاظ آماری قابل توجه نیست. در نقطه مقابل ثابت شد که افزودن تراشه آسفالتی تاثیر قابل توجهی بر مقاومت شیارشدگی مخلوط آسفالتی دارد. افزودنهمزمان 40% درشت­دانه سرباره فولاد و 40%ریزدانه تراشه آسفالتی به مخلوط آسفالتی گرم به ترتیب 3/18، 2/36، 6/11 و 8/13 درصد به ترتیب شاخص­های آزمایش­های خزش استاتیکی در سطح kPa 100، خزش استاتیکی در سطح kPa 150، خزش دینامیکی و آزمایش کیم را بهبود بخشید و این مخلوط بهترین عملکرد شیارشدگی را در بین مخلوط­های مورد مطالعه از خود نشان داد. بررسی­های آماری نشان داد که آزمایش­های خزش دینامیکی و آزمایش کیم تکرارپذیری بهتری نسبت به سایر آزمون­ها دارند. همچنین نتایج رتبه­بندی مخلوط­ها و مدلسازی رگرسیون خطی نیز نشان دادند که آزمون خزش استاتیکی در سطح kPa 100 برای ارزیابی مقاومت شیارشدگی مخلوط­های مورد مطالعه مناسب نیست، ولی این رتبه بندی در سایر آزمون­ها تا حد زیادی با یکدیگرمطابقت دارد و همبستگی مناسبی نیز بین نتایج آنها وجود دارد.     %U https://www.trijournal.ir/article_54333_96dc7b4e97d83a7d3efb6d5fdaf809a6.pdf