TY - JOUR ID - 95769 TI - اثرسنجی روش تخصیص ترافیک بر دقت نتایج تصحیح ماتریس مبدا- مقصد در روش جریان فازی ترافیک JO - پژوهشنامه حمل و نقل JA - TRI LA - fa SN - 1735-3459 AU - ماهپور, علیرضا AU - ممدوحی, امیر رضا AD - دانشکده عمران، آب و محیط‌زیست، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - دانشکده مهندسی عمران و محیط‌زیست، دانشگاه تربیت مدرس Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 16 IS - 3 SP - 1 EP - 9 KW - تصحیح ماتریس مبدا- مقصد KW - تخصیص ترافیک KW - روش جریان فازی KW - مشهد DO - N2 - از روش­های ارزان در تهیه ماتریس مبدا- مقصد برای سال پایه، تصحیح ماتریس مبدا- مقصدهای قدیمی بر اساس مقادیر مشاهده شده در برخی از کمان­ها است. در هر یک از این روش­ها به منظور بدست آوردن سهم حجم هر یک از کمان­ها از تقاضای بین مبدا- مقصدهای موجود، ماتریس اولیه (و در تکرارهای بعدی، ماتریس اصلاح شده) به شبکه تخصیص داده می­ شود. از روش­های نوین تصحیح ماتریس مبدا- مقصد، با وارد شدن مفهوم فازی، روش جریان فازی تصحیح شده است. این روش نیز همانند سایر روش­ها در فرآیند تصحیح ماتریس، از تخصیص ماتریس بهره می­گیرد. با توجه به اهمیت روش تخصیص استفاده شده در اصلاح ماتریس، این مقاله به اثرسنجی روش تخصیص ترافیک در روش تصحیح جریان فازی ترافیک می­پردازد. نتایج نشان می­دهد که استفاده از روش تعادل کاربر، نسبت به روش احتمالی و جزئی برتری داشته و مقدار ضریب خوبی برازش در روش تعادل کاربر برابر مقدار 82/0 است و این در حالی است که در روش احتمالی این شاخص برابر 72/0 و در روش جزئی دارای مقدار 67/0 است. UR - https://www.trijournal.ir/article_95769.html L1 - https://www.trijournal.ir/article_95769_c8c283fd3101d36409ea0a45b310d632.pdf ER -