• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
پژوهشنامه حمل و نقل
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1397)
دوره دوره 14 (1396)
دوره دوره 13 (1395)
دوره دوره 12 (1394)
دوره دوره 11 (1393)
دوره دوره 10 (1392)
دوره دوره 9 (1391)
دوره دوره 7 (1389)
دوره دوره 6 (1388)
دوره دوره 5 (1387)
دوره دوره 4 (1386)
دوره دوره 3 (1385)
دوره دوره 2 (1384)
دوره دوره 1 (1383)
ذاکری, حمزه, مقدس نژاد, فریدون. (1396). ارزیابی خودکار خرابی روسازی با استفاده از انتقال ویژه رادون و ارائه شاخص کلی وضعیت روسازی. پژوهشنامه حمل و نقل, (), -.
حمزه ذاکری; فریدون مقدس نژاد. "ارزیابی خودکار خرابی روسازی با استفاده از انتقال ویژه رادون و ارائه شاخص کلی وضعیت روسازی". پژوهشنامه حمل و نقل, , , 1396, -.
ذاکری, حمزه, مقدس نژاد, فریدون. (1396). 'ارزیابی خودکار خرابی روسازی با استفاده از انتقال ویژه رادون و ارائه شاخص کلی وضعیت روسازی', پژوهشنامه حمل و نقل, (), pp. -.
ذاکری, حمزه, مقدس نژاد, فریدون. ارزیابی خودکار خرابی روسازی با استفاده از انتقال ویژه رادون و ارائه شاخص کلی وضعیت روسازی. پژوهشنامه حمل و نقل, 1396; (): -.

ارزیابی خودکار خرابی روسازی با استفاده از انتقال ویژه رادون و ارائه شاخص کلی وضعیت روسازی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 03 دی 1396  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
حمزه ذاکری email 1؛ فریدون مقدس نژاد2
1دانشگاه صنعتی امیر کبیر /عضو کمیته D1 پیارک/
2امیر کبیر- دانشکده مهندسی عمران- استاد تمام
چکیده
شناسایی و ارزیابی خودکار خرابی روسازی از بخش های مهم و نوظهور سامانه های مدیریت روسازی بشمار میرود. در اکثر روش‌های تشخیص الگو از آستانه سازی به منظور خودکار سازی پردازش های مربوطه استفاده می‌کنند. در این مقاله یک روش جدید بمنظور تعیین یک آستانه کارآمد جهت ارزیابی ترک خوردگی روسازی ارائه شده است. در روش ارائه شده از دادههای انتقال سه بعدی رادون به منظور تحیل و شاخص گذاری ترک خوردگی استفاده شده است. همچنین بر اساس تئوری فازی، یک روش جدید انعطاف پذیر بر اساس دادههای تصویری ارائه شده است. بمنظور ارزیابی کارایی روش ارائه شده ، یک مقایسه کلی بین روش آستانه گذاری ثابت و فیلتر گذاری ویژه انجام شده است. روش پیشنهادی برروی یک مجموعه تصویر ، آزمایش و کارایی روش پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان میدهد، روش پیشنهادی به لحاظ سرعت، دقت و جامعیت، از سایر روشهای موجود عملکرد بهتری را نشان میدهد. این روش را میتوان به منظور تعیین نوع ، شدت ، وسعت خرابی و ارزیابی کلی وضعیت ترک خوردگی روسازی در تحلیل خودکار استفاده نمود.
کلیدواژه‌ها
پردازش تصویر؛ آستانه سازی؛ انتقال رادون؛ روسازی آسفالتی؛ ترک خوردگی
موضوعات
راهسازی - تعمیر و نگهداری راه
عنوان مقاله [English]
Automatic evaluation of pavement cracking using Radon transform and providing a general index of pavement status
نویسندگان [English]
Hamzeh Zakeri1؛ F Moghadas Nejad2
1Dep. of Civil & Environmental Engineering, Amirkabir University of Technology (AUT),HafezAve,Tehran, Iran,
2Department of civil and environmental Engineering, Amirkabir University of Technology, Tehran, Iran
چکیده [English]
The automatic evaluation of pavement condition is an important and emerging area for pavement management systems (PMS). In most of the pattern recognition methods, thresholding is used to automate the processing. In this paper, a new method is proposed to determine an effective threshold for evaluation of pavement cracking. In the proposed method, three-dimensional Radon transform data has been used to investigate cracking. Also, based on fuzzy theory, a flexible new method is presented based on image data. In order to evaluate the efficiency of the proposed method, a general comparison between the fixed threshold and specific filtering method has been performed. The proposed method was evaluated on a set of image. The results indicate that the proposed method shows better performance than other existing methods in terms of speed, accuracy, and comprehensiveness.This method can be used to determine the type, severity, extent, and general evaluation of pavement cracking behavior in automated analysis.
کلیدواژه‌ها [English]
image processing, Thresholding, Radon Transform, asphalt pavement, Cracking
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 90
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.