• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
پژوهشنامه حمل و نقل
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1397)
دوره دوره 14 (1396)
دوره دوره 13 (1395)
دوره دوره 12 (1394)
دوره دوره 11 (1393)
دوره دوره 10 (1392)
دوره دوره 9 (1391)
دوره دوره 7 (1389)
دوره دوره 6 (1388)
دوره دوره 5 (1387)
دوره دوره 4 (1386)
دوره دوره 3 (1385)
دوره دوره 2 (1384)
دوره دوره 1 (1383)
خزائی, سیدعلی, الله مرادی, حنانه. (1397). مسئولیت ارائه دهندگان خدمات سامانه های ماهواره ای هدایت هواپیما. پژوهشنامه حمل و نقل, (), -.
سیدعلی خزائی; حنانه الله مرادی. "مسئولیت ارائه دهندگان خدمات سامانه های ماهواره ای هدایت هواپیما". پژوهشنامه حمل و نقل, , , 1397, -.
خزائی, سیدعلی, الله مرادی, حنانه. (1397). 'مسئولیت ارائه دهندگان خدمات سامانه های ماهواره ای هدایت هواپیما', پژوهشنامه حمل و نقل, (), pp. -.
خزائی, سیدعلی, الله مرادی, حنانه. مسئولیت ارائه دهندگان خدمات سامانه های ماهواره ای هدایت هواپیما. پژوهشنامه حمل و نقل, 1397; (): -.

مسئولیت ارائه دهندگان خدمات سامانه های ماهواره ای هدایت هواپیما

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 16 اردیبهشت 1397  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
سیدعلی خزائی email 1؛ حنانه الله مرادی2
1استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
2کارشناس ارشد حقوق خصوصی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده
اگرچه سامانه‌های ماهواره‌ای هدایت هواپیما، خدمات ناوبری را در نهایت دقت و صحت ارائه می‌کنند اما در هر حال از لحاظ فنی این امکان وجود دارد که تأخیر در ارسال سیگنال‌ها و یا ارسال آن‌ها به طور ناقص و یا قطع خدمات منجر به بروز خسارت گردد. هدایت هواپیماها در سطح جهانی از طریق سامانه‌های مذکور، مسائل مختلفی در خصوص مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات ایجاد می‌کند که کنوانسیون‌های موجود در حقوق بین‌الملل هوایی و فضایی از جمله کنوانسیون 1944 شیکاگو، معاهده 1967 فضای ماوراء جو و کنوانسیون 1972 مسئولیت، پاسخگوی آن نیست. در وهلة نخست، انعقاد یک کنوانسیون بین‌المللی جدید برای حکومت بر این حوزه، راه‌حل مناسبی به نظر می‌رسد اما تجربة تلاش‌های طولانی و نافرجام در تصویب یک کنوانسیون بین‌المللی در خصوص مسئولیت کنترل ترافیک هوایی، دشوار بودن این مسیر را بیش از پیش مبرهن می‌سازد. بهترین راهکار آن است که ایکائو به عنوان یکی از سازمان‌های بین‌المللی فعال در صنعت هواپیمایی، با ایجاد یک چارچوب حقوقی مناسب، ابعاد و مسائل مختلف ناشی از اجرایی شدن سامانه‌‌های ماهواره‌ای هدایت هواپیما از جمله مسائل مستحدثه مربوط به مسئولیت ارائه‌دهندگان این خدمات را قانونمند نماید.
کلیدواژه‌ها
سامانه‌های ماهواره‌ای هدایت هواپیما؛ مسئولیت ارائه‌دهندگان؛ حاکمیت؛ چارچوب حقوقی
موضوعات
جنبه های حقوقی حمل و نقل
عنوان مقاله [English]
Liability of Service Providers for Global Navigation Satellite Systems
نویسندگان [English]
Seyedali Khazaei1؛ Hannaneh Allahmoradi2
1Assistant Prof., Faculty of Law and Political Sciences, University of Kharazmi, Tehran, Iran
2Faculty of Law and Political Sciences, University of Kharazmi, Tehran, Iran
چکیده [English]
Although Global Navigation Satellite Systems (GNSS) provide precise and accurate services, it is technically possible that any delay in sending signals or sending them incompletely or interruption of services cause damage. Navigation of aircrafts by Global Navigation Satellite Systems, creates a variety of questions about the liability of service providers which international air and space law conventions are not sufficient for the answers. Maybe at first, attempting to ratify an international Convention in Global Navigation Satellite Services is the best option but at the same time, experience of time-consuming efforts to drafting an international convention regarding to liability of Air Traffic Control, makes clear the difficulties. Author believes that International Civil Aviation Organization (ICAO) as one of the active international organizations in the aviation industry can play a major role in various aspects of the implementation of satellite systems like liability of service providers by creation an appropriate legal framework.
کلیدواژه‌ها [English]
Global Navigation Satellite Systems, liability of providers, Sovereignty of States, legal framework
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 67
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.