• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
پژوهشنامه حمل و نقل
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1397)
دوره دوره 14 (1396)
دوره دوره 13 (1395)
دوره دوره 12 (1394)
دوره دوره 11 (1393)
دوره دوره 10 (1392)
دوره دوره 9 (1391)
دوره دوره 7 (1389)
دوره دوره 6 (1388)
دوره دوره 5 (1387)
دوره دوره 4 (1386)
دوره دوره 3 (1385)
دوره دوره 2 (1384)
دوره دوره 1 (1383)
روح الامینی, حامد, حسنی, ابوالفضل, کریمی, ارسطو, قبادی پور, بهروز. (1397). ارئه مدل خستگی در تیرهای بتن غلتکی مسلح شده با الیاف ماکروسنتتیک. پژوهشنامه حمل و نقل, (), -.
حامد روح الامینی; ابوالفضل حسنی; ارسطو کریمی; بهروز قبادی پور. "ارئه مدل خستگی در تیرهای بتن غلتکی مسلح شده با الیاف ماکروسنتتیک". پژوهشنامه حمل و نقل, , , 1397, -.
روح الامینی, حامد, حسنی, ابوالفضل, کریمی, ارسطو, قبادی پور, بهروز. (1397). 'ارئه مدل خستگی در تیرهای بتن غلتکی مسلح شده با الیاف ماکروسنتتیک', پژوهشنامه حمل و نقل, (), pp. -.
روح الامینی, حامد, حسنی, ابوالفضل, کریمی, ارسطو, قبادی پور, بهروز. ارئه مدل خستگی در تیرهای بتن غلتکی مسلح شده با الیاف ماکروسنتتیک. پژوهشنامه حمل و نقل, 1397; (): -.

ارئه مدل خستگی در تیرهای بتن غلتکی مسلح شده با الیاف ماکروسنتتیک

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 17 مرداد 1397  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
حامد روح الامینی1؛ ابوالفضل حسنی email 2؛ ارسطو کریمی3؛ بهروز قبادی پور4
1دانشکده مهندسی عمران و محسط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
2دانشگاه تربیت مدرس- فنی - مهندسی
3دانشجوی دکتری، دانشگاه تربیت مدرس
4دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
چکیده
بتن غلتکی یک بتن با اسلامپ صفر و مخلوطی خشک است که به‌وسیله غلتک برای رسیدن به چگالی لازم متراکم می‌گردد. در مقایسه با بتن معمولی، این بتن با میزان سیمان کمتری به مقاومت یکسان می‌رسد. بااین‌حال، یکی از موانع اصلی در جهت توسعه استفاده از این نوع بتن در روسازی راه، مقاومت سایشی پایین و عدم امکان استفاده از داول و میلگرد است. یکی از راهکارهای بهبود مشخصات این نوع بتن استفاده از الیاف می‌باشد. در این تحقیق الیاف ماکروسنتتیک جهت مسلح نمودن این نوع بتن استفاده گردید. آزمایش‌های مکانیکی شامل آزمایش مقاومت فشاری، کشش غیرمستقیم و آزمایش تیر خمشی بر روی دو درصد مصرفی از این الیاف صورت پذیرفت، همچنین رفتار ترک‌خوردگی و خستگی با استفاده از تیر خمشی سه‌نقطه‌ای با شیار مورد ارزیابی قرار گرفت. بیشترین اثر الیاف را می‌توان به ترتیب بر روی انرژی شکست (رفتار پس از ترک‌خوردگی)، مقاومت خمشی و مقاومت کششی غیرمستقیم بیان نمود. این در حالی است که الیاف اثرگذاری چشمگیری بر روی مقاومت فشاری ندارد. نتایج حاصل‌شده از آزمایش خستگی و تحلیل آماری صورت پذیرفته، بیانگر اثرگذاری معنادار به ترتیب نسبت تنش، درصد الیاف و انرژی شکست بر عمر خستگی تیر بتن غلتکی است
کلیدواژه‌ها
بتن غلتکی الیافی؛ مشخصات مکانیکی؛ چقرمگی شکست؛ عمر خستگی
موضوعات
راهسازی - روسازی راه
عنوان مقاله [English]
presenting Fatigue prediction model of macro-synthetic fibre reinforced roller-compacted concrete
نویسندگان [English]
Hamed rooholamini1؛ Abolfazl hassani2؛ Arasto Karimi3؛ Behrooz ghobadipour4
1Civil and Environmental Engineering Department, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran
2Civil and Environmental Engineering Department, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran
3PhD student, Tarbiat Modares
4civil engineering department, Tehran university of science and technology, Tehran, Iran.
چکیده [English]
Roller-compacted concrete (RCCP) is a zero-slump and stiff-dry mixture which is usually placed with an asphalt paver and compacted by conventional vibratory roller compactors to achieve the required density. Typically, the RCCP is constructed without joint. It needs neither forms nor surface finishing, nor does it contain bar reinforcing and dowels. Consequently, considering a proper mix design, load transfer can be achieved through aggregate interlock. Nevertheless, RCCP can be reinforced with fibres in order to improve the durability, flexural strength, load transfer capacity, and so on. Accordingly, this research was conducted to study the effects of fibres on the mechanical properties of RCCP and present a prediction fatigue model based on third-point beam fatigue test. Based on three-point bending test results on notched beam, fibre, cement, and water linearly affect the flexural strength. However, fibre tended to influence the fracture energy more significantly
than flexural strength. It was found that stress ratio, fibre content and fracture energy was the siginficant term to predict fatigue life, respectively.
کلیدواژه‌ها [English]
Roller Compacted Concrete Pavement, Mechanical properties Fracture toughness, Fatigue life
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 56
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.