-آیتی، الف.، (1387)، "محاسبه هزینههای آسیب به وسایل نقلیه در تصادفات جادهای ایران در سال 1383". پژوهشنامه حمل و نقل، شماره اول، بهار، ص.1-14.
-بابچایی، ک.، (1384)، "امنیت انسانی (مفهوم و سنجش)"، ترجمه صابر شیبانی، تهران: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
-خاکی، ع. م. و محسنی، ح.، (1388)، "نقش پررنگ تر عامل انسانی نسبت به راه در تصادفات جادهای کشور". اولین کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی ایران، زنجان.
-راستگو چادرنشین قهرمانلو، ر.، (1393)، "بررسی عوامل اقتصادی موثر بر قیمت سایهای تصادفات جادهای در ایران". پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد فیروزکوه.
-روزبهان، م.، (1392)، "مبانی توسعه اقتصادی"، تهران، ویرایش پنجم، انتشارات تابان.
-زاهد، ف. و رضایی ارجرودی، ع.ر.، (1385)، "برآورد هزینه خارجی بخش جادهای کشور بر محیط زیست اجتماعی (با تأکید بر تصادفات جاده ای)"، مجله علوم و تکنولوژی محیط زیست، دوره هشتم، شماره 3، پاییز 1385، ص. 42-35.
-(1391)،"دستورالعملهای ملی ابزاری الزامی براى کاستىها". فصلنامه راهور، سالنهم، شماره 18،
ص. 84-67.
-علومی، م. ر. و نجفی، ی.، (1395)، "تاثیر مسیر حمل و نقل مناسب بر کاهش تصادفات و هزینههای آن (مطالعه موردی محور کرمان ـ جیرفت). فصلنامه علمی - تخصصی دانش انتظامی، سال 7، شماره 18، زمستان، ص. 49-46.
-کاشانی، س. عسگری، س. م. و داداشزاده، م.، (1384)، "طراحی مدل منطقی شناسایی و تحلیل عوامل تصادف جادهای در ایران". اولین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جادهای.
-گریفین، ک. و مککلنی، ت.، (1375)، "تحقق استراتژی توسعه انسانی. ترجمه غلامرضا خواجهپور"، تهران: موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی.
-گریفین، ک. و مک کلنی، ت.، (1377)، "توسعه انسانی (دیدگاه و راهبرد)"، ترجمه غلامرضا خواجهپور،
ناشر: وداد.
-گهرپور، ع. الف.، ظل طاعت، ج.، (1394)، "شناسایی و اولویتبندی عوامل انسانی موثر در تصادفات
جادهای بااستفاده از روشAHP، مجلهجاده، دوره23، شماره85، زمستان94، ص. 286-273.
-محمدی، ف.، (1390)، "بررسی عوامل اقتصادی موثر بر تصادفات جادهای در ایران (88-1390)". پایان نامه کارشناسیارشد، دانشکده اقتصاد و علوماجتماعی، دانشگاه بوعلی سینا.
-متوسلی، م.، (1384)، "توسعه اقتصادی مفاهیم مبانی نظری رویکرد نهادگرایی و روش شناسی". ویرایش دوم، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
-مهرگان، ن.، قلیزاده، ع. الف. و محمدی، ف.، (1390)، "تلفات ترافیکی ایران در چارچوب یک بررسی اقتصادی". مجله مهندسی جمل و نقل، سال چهارم، شماره اول، پاییز 1391، ص. 69-59.
-نمکی عراقی، (1387)، "طرح مدل جهت تعیین ارتباط بین میزان تصادفات و احتمال برخورد ترافیکی در شبکه خیابانهای شهری". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت، دانشکده مهندسی عمران.
-Ansuategi, A., Escapa, M., (2002), “Economic growth and greenhouse gas emissions”. Ecological Economics 40 (1), pp.23–37.
-Bhalla, K., Ezzati, M., Mahal, A., Salomon, J., Reich, M., (2007), “A risk based method for modeling traffic fatalities”. Risk Analysis 27 (1),
pp.125–136.
-Bishai, David, Asma Quresh, Prashant James and Abdul Ghaffar., (2006), “National road casualties and economic development”. pp. 65–81.
-Bucci, A., Giovanna Segre., (2011), Culture and human capital in a two-sector endogenous growth model. Research in economics 65.
-Coase R., (1960), “The problem of social cost. J Law Econ 1960; 3(October):
pp.1–44.
-Dargay, J., Gately, D., (1999), “Income’s effect on car and vehicle ownership, worldwide: 1960–2015. Transportation Research, Part A 33(2), pp.101–138.
-Economy, Journal of Research Enu,
P. (2014), “Road Traffic Accidents and Macroeconomic Conditions in Ghana”. Social and Basic Sciences Research Review, 2(9), pp.374-393.
-Fuchs, V., (1974), “Some economic aspects of mortality in developed countries”. In: Perlman, M. (Ed.), the Economics of Health and Medical Care. Macmillan, London, pp. 174–193.
-Haddon Jr. W., (1986), “The changing approach to the epidemiology, prevention, and amelioration of trauma: the transition to approaches etiologically rather than descriptively based. American Journal of Public Health”, 58:pp.1431–1438.
-Heerink, N., Mulatu, A., Bulte, E., (2001), “Income inequality and the environment: aggregation bias in environmental Kuznets curves”. Ecological Economics 38 (3),
pp.359–367.
-Johnston, J. J, DiNardo., (1997), “Econometric Methods”. Fourth Edition. Mac Grew -hill.
-Kopits, Elizabeth, Maureen Cropper., (2005), “Traffic fatalities and economic growth”. Accident Analysis and Prevention 37, pp.169–178.
-Law, T.H., Robert B. Noland, Andrew W. Evans., (2009), “Factors associated with the relationship between motorcycle deaths and economic growth”. Accident Analysis and Prevention, 41, pp.234–240.
-Law, T.H., Robert B. Noland, Andrew W. Evans., (2010), “The sources of the Kuznets relationship between road fatalities and economic growth”. Journal of Transport Geography.
-Mulkat Ajibola.Y., Paulozzi, L.J., George W. Ryan, Victoria E. Espitia-Hardeman, Yongli Xi., (2015), “Economic development’s effect on road transport-related mortality among different types of road users: A cross-sectional international study”. Accident Analysis and Prevention, 39, pp.606–617.
-Science Volume 3 ~ Issue 12 Scuffham, P.A., J.D. Langley., (2002), “A model of traffic crashes in New Zealand”. Accident Analysis and Prevention 34, pp.673–687.
-Traffic Accidents on Nigerian Traynor, Thomas L., (2008), “Regional economic conditions and crash fatality rates a cross-county analysis”. Journal of Safety Research, 39, pp.33–39.
-Trinca G et al., (1988), “Reducing Traffic injury: the global challenge”. Melbourne, Royal Australasian College of Surgeons.