@article { author = {Mansouri, Zahra and Sarkar, Alireza}, title = {Determining the factors affecting the distribution of recreational and cultural trips in metropolitan areas}, journal = {Journal of Transportation Research}, volume = {20}, number = {2}, pages = {353-368}, year = {2023}, publisher = {}, issn = {1735-3459}, eissn = {2008-3351}, doi = {10.22034/tri.2022.320927.2995}, abstract = {یکی از اساسی ترین تاثیر مسائل اجتماعی در یک جامعه بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی درنحوه توزیع سفرهای فرهنگی و تفریحی می باشد. روش تحقیق به صورت پیمایشی بوده و جامعه آماری تحقیق شامل ساکنان کلان شهر تهران می باشد. حجم نمونه برای جامعه آماری نامحدود، 850 نفر محاسبه گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات به صورت پرسشنامه می باشد و با استفاده از نرم افزار SPSS اطلاعات جمع آوری شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است. و همچنین به بررسی نقش عوامل موثر بر توزیع سفرهای تفریحی و فرهنگی با تحلیل عاملی با آزمون KMO پرداخته شد. که در این توزیع سفر تاثیر عواملی همچون اینترنت، خانواده، دوستان و همکاران مورد بررسی قرار گرفته شد. به بررسی عامل هایی از جمله سن، خانواده، همکاران، حتی تبلیغات و محیط مراکز تفریحی و فرهنگی بررسی شد. نتایج نشان داد، بیشترین رنج سنی مراجعه کننده بین 40-20 سال بوده و یا بیشتر مراجعه کننده‌ها کارمند بوده‌اند و همه عامل ها دارای پایایی بالایی هستند. با در نظر گرفتن این نکته،دیگر مورد قابل توجه ‌این است که سن، تحصیلات، شغل، جنسیت، تاثیری بر انتخاب مراکز تفریحی و فرهنگی نداشته است}, keywords = {Distribution of Recreational,Cultural and Recreational Trips,Social Media}, title_fa = {تعیین عوامل موثر بر توزیع سفرهای تفریحی و فرهنگی در کلان شهرها}, abstract_fa = {یکی از اساسی ترین تاثیر مسائل اجتماعی در یک جامعه بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی درنحوه توزیع سفرهای فرهنگی و تفریحی می باشد. روش تحقیق به صورت پیمایشی بوده و جامعه آماری تحقیق شامل ساکنان کلان شهر تهران می باشد. حجم نمونه برای جامعه آماری نامحدود، 850 نفر محاسبه گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات به صورت پرسشنامه می باشد و با استفاده از نرم افزار SPSS اطلاعات جمع آوری شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است. و همچنین به بررسی نقش عوامل موثر بر توزیع سفرهای تفریحی و فرهنگی با تحلیل عاملی با آزمون KMO پرداخته شد. که در این توزیع سفر تاثیر عواملی همچون اینترنت، خانواده، دوستان و همکاران مورد بررسی قرار گرفته شد. به بررسی عامل هایی از جمله سن، خانواده، همکاران، حتی تبلیغات و محیط مراکز تفریحی و فرهنگی بررسی شد. نتایج نشان داد، بیشترین رنج سنی مراجعه کننده بین 40-20 سال بوده و یا بیشتر مراجعه کننده‌ها کارمند بوده‌اند و همه عامل ها دارای پایایی بالایی هستند. با در نظر گرفتن این نکته،دیگر مورد قابل توجه ‌این است که سن، تحصیلات، شغل، جنسیت، تاثیری بر انتخاب مراکز تفریحی و فرهنگی نداشته است}, keywords_fa = {وزیع سفر,سفرتفریحی,سفر فرهنگی,شبکه اجتماعی}, url = {https://www.trijournal.ir/article_156522.html}, eprint = {https://www.trijournal.ir/article_156522_4464b1c8420943e05804eb96a9f9914b.pdf} }