@article { author = {Movaedfar, R. and Nikpasand, H}, title = {Reaction of passengers for using of metro in peak time of traffic}, journal = {Journal of Transportation Research}, volume = {13}, number = {2}, pages = {91-101}, year = {2016}, publisher = {}, issn = {1735-3459}, eissn = {2008-3351}, doi = {}, abstract = {In this paper, study for how favorite use of metro, impact in using metro for passengers. Us method for simplification, use passengers crowded for case that show level of favorite of the passengers. For quantity this item and finally comparison that by other impacted items use of standing space density of passengers. By using of Multinomial Logit Model, and by comparison of two condition : one- condition of crowded passengers in metro and bus, two- condition of crowded passengers in metro and no crowded in bus, studying for this fact that how many of passengers forgive because of premium of metro and prefer having comfort. And finally, as result could get that by changing in condition of crowded passenger, will change in mode selection of passengers.        }, keywords = {metro,Population Congestion,Density of Standing Passengers,Elasticity Analysis}, title_fa = {تاثیر ازدحام جمعیت در ساعات پیک بر استفاده مسافران از مترو}, abstract_fa = {در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه مطلوبیت و جذابیت استفاده از مود مترو از سوی مسافران در کنار آیتم‌های اصلی هزینه و زمان در انتخاب این مود تاثیرگذار خواهد بود. روش ما جهت ساده سازی این مورد، استفاده از تراکم و ازدحام مسافرین به عنوان موردی است که می­توان میزان رضایت و مطلوبیت مسافرین را جهت انتخاب مود نشان دهد. جهت کمی کردن این آیتم و در نهایت مقایسه آن با موارد ذکر شده از تراکم مسافران سرپایی در هر متر مربع از وسیله نقلیه استفاده می‌کنیم. با استفاده از مدل لاجیت خطی، با مقایسه دو شرایط : یک- شرایط بدون ازدحام در مترو و اتوبوس و دو- شرایط ازدحام جمعیت در مترو و بدون ازدحام در اتوبوس، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چه تعداد از مسافران ترجیح خواهند داد تا از مزایای مترو (هزینه و زمان) چشم پوشی کنند و در عوض آسایش بیشتری داشته باشند و در نهایت از نتایج به دست آمده می‌توان متوجه شد که تغییرات در میزان ازدحام جمعیت می‌تواند تاثیر زیادی بر روی انتخاب مود مسافران داشته باشد}, keywords_fa = {مترو,ازدحام جمعیت,چگالی مسافران سرپایی,آنالیز الاستیسیته}, url = {https://www.trijournal.ir/article_48161.html}, eprint = {https://www.trijournal.ir/article_48161_8989fe1c0d31069f60afca65a3b9242d.pdf} }