@article { author = {Eshraghi-arani, M and Soltani, M}, title = {The Impact of Airline Bankruptcies on passengers and Airports (A comparative study on United States and European Union)}, journal = {Journal of Transportation Research}, volume = {14}, number = {1}, pages = {184-199}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {1735-3459}, eissn = {2008-3351}, doi = {}, abstract = {Airline companies due to the industry's own Hsasyt Hay economic issues such as the high cost of fuel prices, regional wars, and lack of seasonal demand from passengers, political sanctions and terrorism dumped into bankruptcy. In addition to these, the aviation industry, an industry which is considered expensive that owns a major factor in throughput is and difficult to administer these firms to be placed sensitivity. Hence the study of the history of the aviation industry, we have seen many bankruptcies. In the event of bankruptcy of an airline, the airline industry should assess its impact on the two basic elements occur. The passengers to serve as the main consumers of air transportation and airports as infrastructure, aviation Pillars. Assumptions such as that whether travelers are affected by this phenomenon? Whether the airline's bankruptcy effect on contractual relationships with airports and their economic performance. This paper seeks to answer these Assumptions and by demonstrating the impact of the bankruptcy of airline companies on the above, in addition to the emphasis on prevention of bankruptcy of airline companies, on the integrity of these solutions is necessary.    }, keywords = {Airline,Bankruptcies,passengers,Air Services,Airports}, title_fa = {اثر ورشکستگی شرکت‌های هواپیمایی بر مسافران و فرودگاه‌ها (مطالعه تطبیقی ایالات متحده و اتحادیه اروپا)}, abstract_fa = {شرکت­های هواپیمایی به علت حساسیت­های خاص این صنعت نسبت مسائل اقتصادی همچون گرانی قیمت سوخت، جنگ­های منطقه­ای، عدم تقاضای فصلی از سوی مسافران، تحریم­های سیاسی و تروریسم دچار ورشکستگی می­شوند. مضاف بر این موارد، صنعت هوایی، یک صنعت گران تلقی می­گردد که خود عامل اصلی حساسیت و دشواری اداره این شرکت­ها قلمداد می­شود. از این­رو با بررسی تاریخ صنعت هوایی، شاهد ورشکستگی­های عدیده­ای هستیم. در صورت  ورشکست شدن­ یک شرکت هواپیمایی، باید آثار آن بر دو عنصر اساسی صنعت هوایی یعنی مسافران به عنوان مصرف کنندگان اصلی خدمت حمل و نقل هوایی و نیز فرودگاه­ها به عنوان رکن زیربنایی حمل و نقل هوایی مورد سنجش واقع گردد. فرضیاتی همچون این­که آیا مسافران از این پدیده متاثر میشوند؟ و یا  این ورشکستگی بر روابط قراردادی با فرودگاه­ها و عملکرد اقتصادی آن­ها اثردارد؟  این مقاله به­دنبال پاسخ گویی به این فرضیات بوده و با اثبات آثار ناشی از ورشکستگی شرکت­های هواپیمایی بر موارد پیش گفته، علاوه بر تاکید بر پیش­گیری از ورشکستگی شرکت­های هواپیمایی­،  بر هدایت صحیح این آثار راهکارهای لازم ارائه می­گردد.    }, keywords_fa = {ورشکستگی,شرکت­ هواپیمایی,مسافر,سرویس­ هوایی,فرودگاه}, url = {https://www.trijournal.ir/article_48190.html}, eprint = {https://www.trijournal.ir/article_48190_43dfa35667b714ab6a26a14ec277e2b6.pdf} }