@article { author = {Moayedfar, R. and Mahjoob, A.}, title = {Planning Maintenance and Repair of Railroads Based on the Prioritization Algorithm}, journal = {Journal of Transportation Research}, volume = {15}, number = {2}, pages = {93-111}, year = {2018}, publisher = {}, issn = {1735-3459}, eissn = {2008-3351}, doi = {}, abstract = {Provision of a prioritization algorithm for maintenance and repair of railways in Iran has been targeted to optimize and update short and long term plans for rail maintenance operations in this research. In this article, the current conditions of the railway in Iran were studied and international studies were conducted to develop a prioritization algorithm. Consequently, the method of designing and developing the necessary models to provide a priority algorithm for maintenance of tracks based on the geometry of the route with the aim of achieving the required safety level of the passenger travel comfort in the current track maintenance methods was presented. The benefits of the new maintenance approach are illustrated by the use of evaluating its outputs with the current approach. The new maintenance algorithm ensures not only the safety of the route, but also the level of comfort needed for the traveler. The results indicate the applicability and feasibility of using the proposed model or algorithm in providing a priority program and planning for the maintenance of the railway.      }, keywords = {Prioritization,Planning,maintenance and repair,Islamic Republic of Iran Railways}, title_fa = {برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات خطوط ریلی بر پایه الگوریتم اولویت‌بندی}, abstract_fa = {ارائه یک الگوریتم اولویت­بندی تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن ایران جهت بهینه و به­هنگام سازی برنامه­های کوتاه­ و بلندمدت عملیات تعمیر و نگهداری راه آهن در این تحقیق مورد هدف قرار گرفته است. در این مقاله، شرایط موجود راه آهن ایران بررسی شده و مطالعات انجام شده در عرصه بین­المللی در راستای ساخت یک الگوریتم اولویت­بندی تحلیل شد. نتیجتاً متد طراحی و توسعه مدل­های لازم جهت ارائه الگوریتم اولویت­بندی تعمیر و نگهداری خطوط بر اساس شاخص هندسه مسیر با هدف رسیدن به سطح مورد نیاز ایمنی مسیرو راحتی سواری مسافرتی­ در روش های نگهداری مسیر فعلی ارائه شد. مزایای رویکرد جدید تعمیر و نگهداری با استفاده از ارزیابی خروجی های آن با رویکرد فعلی نشان داده شده است. که الگوریتم نگهداری جدید نه تنها ایمنی مسیر بلکه سطح مورد نیاز راحتی سواری مسافرتی را نیز تضمین می کند. نتایج حاصل حاکی از کاربردی بودن و امکان­پذیر بودن استفاده از مدل یا الگوریتم پیشنهادی در ارائه برنامه اولویت­بندی و برنامه­ریزی جهت تعمیر و نگهداری راه آهن بوده است.    }, keywords_fa = {اولویت­ بندی,برنامه­ ریزی,نگهداری و تعمیر,راه آهن جمهوری اسلامی ایران}, url = {https://www.trijournal.ir/article_68483.html}, eprint = {https://www.trijournal.ir/article_68483_2a8ac85b197763f9db90e7b390ecff23.pdf} }