%0 Journal Article %T ارزیابی حساسیت رطوبتی و مقاومت شیارشدگی مخلوط‌های آسفالت گرم حاوی الیاف شیشه با استفاده از دستگاه چرخ محرک %J پژوهشنامه حمل و نقل %I مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی %Z 1735-3459 %A حسینی, سید علی %A احمدی, امین %A عاملی, علیرضا %D 2018 %\ 12/22/2018 %V 15 %N 4 %P 247-261 %! ارزیابی حساسیت رطوبتی و مقاومت شیارشدگی مخلوط‌های آسفالت گرم حاوی الیاف شیشه با استفاده از دستگاه چرخ محرک %K مخلوط آسفالتی گرم %K حساسیت رطوبتی %K مقاومت شیارشدگی %K الیاف شیشه %K پیرشدگی %R %X با افزایش روز افزون الزامات زیست محیطی و کمبود منابع مالی، بررسی عملکرد مخلوط‌های آسفالتی گرم بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. در این تحقیق از الیاف شیشه به طول 12 میلیمتر و با مقدار 3/0 درصد وزن کل مخلوط به منظور بهبود عملکرد مخلوط‌های آسفالتی گرم استفاده شده و با استفاده از دستگاه چرخ محرک در دو حالت خشک و مرطوب عملکرد شیارشدگی و حساسیت رطوبتی مخلوط‌های آسفالتی گرم حاوی الیاف شیشه مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین در این تحقیق تاثیر پیرشدگی کوتاه مدت، بر رفتار شیارشدگی و حساسیت رطوبتی مخلوط‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که استفاده از الیاف در مخلوط منجر به بهبود عملکرد شیارشدگی مخلوط های آسفالتی گرم می‌شود (افزایش 3/16 و 5/12 در شاخص پایداری دینامیکی) در حالی که تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر حساسیت رطوبتی مخلوط ندارد. در نقطه مقابل اما تاثیر پیرشدگی بر مقاومت شیارشدگی و حساسیت رطوبتی نمونه‌های آسفالتی گرم مثبت ارزیابی شد. در پایان این تحقیق همچنین مدل‌های رگرسیونی برای پیش‌بینی تعداد سیکل متناظر با 20‌ میلی‌متر شیارشدگی با کمک شاخص‌های تراکم ثانویه، نرخ شیارشدگی و پایداری دینامیکی ارائه شده است.   %U https://www.trijournal.ir/article_85560_a4d2caa6333d5ceb2f6aeb71b987783f.pdf