TY - JOUR ID - 88723 TI - تأثیر اقدامات آرام‌سازی بر سرعت جریان ترافیک با استفاده از روش‌های آماری JO - پژوهشنامه حمل و نقل JA - TRI LA - fa SN - 1735-3459 AU - حسنی نسب, سید شهاب AU - شریفی راد, امیر AU - زاهدی, محسن AD - گروه عمران، دانشکده فنی و مهندسی، داشگاه رازی، کرمانشاه، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده فنی مهندسی عمران، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران AD - گروه مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 16 IS - 1 SP - 359 EP - 374 KW - سرعت عملکردی KW - اقدامات آرام‌سازی KW - مدیریت سرعت DO - N2 - مدیریت و کاهش سرعت در نقاط و مناطق حادثه‌خیز از عوامل تأثیرگذار بر افزایش ایمنی مسیر هستند که می‌توانند نرخ تصادفات جرحی و فوتی را پایین آورند. اقدامات آرام‌سازی از جمله عوامل مؤثر بر کاهش و مدیریت سرعت هستند. به کارگیری غیراستاندارد اقدامات آرام‌سازیمی‌تواند باعث بروز حوادث و نتایج ناگوار گردیده و خسارات قابل‌توجهی را بر شبکه حمل‌ونقل تحمیل نماید. بنابراین با ارزیابی اقدامات آرام‌سازی بر روی سرعت جریان و به دست آوردن برد مکانی آن‌ها می‌توان به راهکارهای مناسب کنترل سرعت در مناطق حادثه‌خیز دست یافت. در این پژوهش به بررسی تأثیرات اقدامات آرام‌سازی بر سرعت‌عملکردی در محل نصب و قطعه پس از نصب اقدامات در شرایط جریان آزاد پرداخته شده است. تغییرات سرعت در سه فاز سرعت قطعه قبل و محل نصب، سرعت قطعه بعد و محل نصب، سرعت قطعه قبل و قطعه بعد مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط روش­های آماری صورت گرفت. از ضریب همبستگی و آزمون t وابسته برای بررسی اطلاعات استفاده شد. با توجه به نتایج این آزمون­ها، در فاصله اطمینان 95% سرعت عملکردی بعد از محل نصب سرعت‌کاه با قطعه قبلش دارای رابطه و همبستگی است، تفاوت معناداری بین سرعت عملکردی قطعه قبل و بعد از سرعت‌کاه وجود دارد. سرعت عملکردی قطعه بعد با قطعه قبل از میدان دارای رابطه و همبستگی نیست، و تفاوت معناداری بین سرعت عملکرد این دو قطعه وجود ندارد. سرعت عملکردی قطعه بعد با قطعه قبل از دوربین دارای رابطه و همبستگی نیست، در سرعت عملکردی قطعه قبل و قطعه بعد از محل نصب دوربین تفاوت معناداری وجود ندارد. UR - https://www.trijournal.ir/article_88723.html L1 - https://www.trijournal.ir/article_88723_6efbc8ef27dd21caaed9bb58fd2e5a06.pdf ER -