-آقابیک، ک. و احمدپور، ط.، (1394)، "مروری بر اقدامات ایمنی جهت کاهش تصادفات در قوسهای افقی"، مجله جاده، د
وره 23، شماره 85، زمستان، ص. 246-213.
-منصوریان، ا. رحیمی، ا.م. و وجدانی، م.ر.، (1392)، "ارزیابی تاثیر ارتفاع دید راننده در تعیین طول قوس قائم و ارایه رابطه مناسب برای طراحی قوس قائم در ایران"، هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران، زاهدان، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
-عبدالهی، ر. و حقشناس، ح.، (1397)، "مدل سازی همزمان تاثیر عوامل هندسی"، توپوگرافی و دسترسی راه در تصادفات راههای برون شهری با عامل سازی و رگرسیون خطی تعمیم یافته (مطالعه موردی: راههای استان کرمان)، فصلنامه مهندسی حملونقل.
-خاوندی خیاوی، ع.ر. و کریمی، ا.، (1393)، "بررسی تاثیر پارامترهای طرح هندسی بر ایمنی در قوسها"، همایش ملی معماری، عمران و توسعه نوین شهری، تبریز، کانون ملی
انجمنهای صنفی مهندسان معمار ایران.
-واحدی، ج.ر. و ذاکر، ن.، (1391)، "اولویت بندی عوامل موثر در تصادفات محل قوسهای افقی واقع درراههای دو خطه دو طرفه بر اساس روش تصمیمگیری گروهی"، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان.
-شمسی، ح.، (2015)، "مدل سازی تعیین حداکثر سرعت طرح وسیله نقلیه درقوسهای افقی"، کنفرانس بینالمللی مهندسی عمران و معماری و زیرساختهای شهری، تبریز.
-Bella, F., (2015), “Coordination of horizontal and sag vertical curves on two-lane rural roads: Driving simulator study”, IATSS research, 39(1), pp.51-57.
-Donald I., Sinclair, M., & Roodt, L. D. V., (2012), “Assessing vertical curve design for safety: case study on the N1/R300 Stellenberg Interchange”, Western Cape, SATC.
-Hirofumi, y,
Hideyuki, K., (2017), "A car-accident rate index for curved roads: A speed choice–based approach", World Conference on Transport Research,
Vol. 25.
-Hirofumi, y,
Hideyuki, K., (2014), “Accident-preventive Measure Selection Method Based on the Speed Cognition of Lead-vehicle Driver in Curved Roadway”, (2014), “The 9th International Conference on Traffic & Transportation Studies (ICTTS’2014)”, Social and Behavioral Sciences 138, pp.592 – 601.
-Othman S, Thomson R, Lannér G., (2010), “Are driving and overtaking on right curves more dangerous than on left curves?” Ann Adv Automot Med. 54, pp.253-64.
PubMed PMID: 21050608; PubMed Central PMCID: PMC3242547.
-World Health Organization, (2018), “World Report on Road Traffic Injury Prevention”.