-سازمان پزشکی قانونی ایران، (1393)، "گروه آمار سازمان پزشکی قانونی کشور"،www.lmo.ir.
-بهشتی، س.ا.ح.، مهرآبادی، ع. و امیرپاشائی، ن.، (۱۳۹۳)، "بررسی پارامتر سرعت در تقاطعات غیرهمسطح شهری به عنوان عامل انسانی وقوع تصادفات وسایل نقلیه"، سومین کنفرانس ملی تصادفات جادهای، سوانح ریلی و هوایی، زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان.
-Chung, Y. & Chang, I., (2015), “How accurate is accident data in road safety research? An application of vehicle black box data regarding pedestrian-to-taxi accidents in Korea”, Accident Analysis & Prevention, 84, pp.1–8.
https://doi.org/10.1016/j.aap.2015.08.001.
-Richter, T., Ruhl, S., Ortlepp, J. & Bakaba, E., (2016), “Prevention of Overtaking Accidents on Two-lane Rural Roads”, Transportation Research Procedia, 14, pp.4140–4149.
https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.05.385.
-“World Health Organization”, (2015), “Global status report on road safety 2015: supporting a decade of action.Geneva”, Switzerland, WHO.
-Zhao, Y., Yamamoto, T. & Morikawa, T., (2018), “An analysis on older driver’s driving behavior by GPS tracking data: Road selection, left/right turn, and driving speed”, Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 5(1),
pp.56–65.