-اسدالهی، ر.، حسن پور، ش.، باقری، ر.، (1390)، "بررسی نقش دوچرخه در برنامهریزی سیستمهای حملونقل درونشهری و ارایه راهکارهای افزایش مطلوبیت دوچرخهسواری"، اولین کنفرانس بینالمللی دوچرخه شهری، تهران، ستاد مدیریت حملونقل و سوخت کشور.
-امینی، و.، (1392)، "یک تحلیل کمی از تأثیر جنسیت بر میزان تمایل برای سفر با دوچرخه"، پژوهشنامه حملونقل، 10(4).
-آصفی، ا.ع.، عفیفه. ج، طغرایی، ح.، (1398)، "تحلیل اهمیت ـ عملکرد ویژگیهای مسیرهای دوچرخه موثر بر تصمیم دوچرخه سواری با کاربرد مدل IPA"، نشریه مدیریت ورزشی، سال یازدهم، شماره یکم، ص. 173-155.
-بندختی، ا.، مختاری ملکآبادی، ر.، رحیمی پردنجانی، م.، (1392)، "مطالعه تطبیقی گردشگری با دوچرخه در کشور ایران و هلند و ارائه راهکارهای مطلوب (مطالعه موردی: اصفهان و آمستردام)"، در اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار.
-حبیبی، آ.، ایزدیار، ص.، سرافرازی، ا.، (1393)،
"تصمیمگیری چند معیاره فازی"، رشت، انتشارات کتیبه گیل.
-حبیبیان، م.، هامونی، پ.، حقشناس، پ.، (1396)، "تعیین بهترین مسیر احداث خط دوچرخه سواری با رویکرد حمل ونقل پایدار (مطالعه موردی: منطقه 1 شهر شیراز)"، نشریه مهندسی عمران امیرکبیر، سال سوم، شماره چهل و نهم، ص. 602-593.
-حسنپور, ش.، حدادی، ف.، (1401)، "اولویتبندی عوامل زیرساختی مؤثر بر ایمنی راههای دوخطه با رویکردهای پیشگیرانه و واکنشگرا (مطالعه موردی: محور اهر-تبریز)"، نشریه مهندسی عمران امیرکبیر، سال پنجاه وچهارم، شماره چهارم، ص. 1440-1419.
-خادمالحسینی، ا.، صفیخانی، م.، (1389)، "بررسی ویژگیهای کالبدی استفاده از دوچرخه جهت گردش و تفریح در شهرها مطالعه تطبیقی منطقه 3 و 6 صفهان"، در همایش منطقهای توریسم و توسعه.
-رضایی، م.ر.، حیدری، ی.، نظری مهر، ا. ح.، (1391)، "ارزیابی معیارهای مکانگزینی مسیرهای پیشنهادی دوچرخه سواری با استفاده از مدل AHP نمونه موردی : شهر یزد"، دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حملونقل و ترافیک، تهران.
-سرایی، م. ح.، شمسی، ه.، (1391)، "احیاء دوچرخه سواری، و حملونقل پایدار شهری با تاکید بر توسعه پایدار شهر یزد"، احیاء دوچرخه سواری و حمل ونقل پایدار شهری با تاکید بر توسعه پایدار شهر یزد.
-شهابیان، پ.، (1382)، "خطر سواره در تقاطع دوچرخهها"، مجله شهردارهای، سال پنجم، شماره سیزدهم، ص. 17-1.
-حدادی، ف. شیرمحمدی، حمید.، (1396)، "ارزیابی و اولویتبندی تصمیمگیران شهری در یکپارچهسازی سیستم حمل و نقل عمومی با استفاده از روش کوپراس (مطالعه موردی: شهر ارومیه)"، فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش و برنامهریزی شهری، سال هشتم، شماره سیام، ص. 82-65.
-شیرمحمدی، ح.، حدادی، ف.، (1398)، "بررسی مشکلات ترافیک شهری و ارائه راهکارهای مبتنی بر طراحی خط ویژه اتوبوس (مطالعه موردی: خیابانهای کاشانی – امینی شهرستان ارومیه)"، جاده، سال نود و هفتم، شماره بیست و هفتم، ص. 105-120.
-فتحی، ع.، تقوایی، م، (1390)،“معیارهای مکانگزینی و طراحی مسیرهای دوچرخه سواری (با تأکید بر شهر اصفهان)،" سال بیست و دوم، شماره سوم، ص. 152-135.
-قدسیپور، ح.، (1387)" کتاب فرآیند تحلیل سلسله مراتبی"، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
-قربانی، ر.، اسدی، ا.، (1389)، "بررسی عوامل مؤثر بر کاهش تمایل به استفاده از دوچرخه در سفرهای شهری (مطالعه موردی شهر زنجان)"، نشریه علمی- پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی، سال نوزدهم، شماره پنجاه و یکم، ص.288-267.
-قریب، ف، (1383)، "امکان سنجی ایجاد مسیرهای پیاده و دوچرخه در محدوده تهران قـدیم"، نشـریه هنرهـای زیبا، شماره 19، ص. 28-17.
-کنفالاخر، ه.، (1381)، "اصول برنامهریزی (طراحی) تردد پیاده و دوچرخه"، ترجمـه دکتـر فریـدون قریـب، انتشارات دانشگاه تهران.
-مرتضایی، ع.، حسینیان، س.ن.، قربانزاده، س.، (1397)، "ارزیابی چالشهای عدم تحقق پذیری سیستم حملونقل غیرموتوری در منطقه یک مشهد،" پژوهشنامه حملونقل سال پانزدهم، شماره چهارم، ص. 246-235.
-معاونت توسعه و برنامهریزی شهرداری تهران، (1390). https://www.tehran.ir
-نیکوخصلت، س.، بدری آ.، یعقوب، ش.، احد، ف. ا.، سعید، فریدفتحی, م.، (1396)، "ارزیابی وضعیت موجود و اثر بخشی مسیرهای ویژه دوچرخهسواری شهر تبریز"، پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، سال هفتم، شماره سیزدهم، ص. 42-31.
-Abraham J.E., McMillan, S., Brownlee, A.T., Hunt, J.D., (2002), ''Investigation of Cycling Sensitivities'', (WashingtoAn, DC: Transportation Research Board).
-Aultman-Hall, L., Hall, F. L., Baetz, B. B., (1997), ''Analysis of Bicycle Commuter Routes Using Geographic Information Systems: Implications for Bicycle landing”, Transportation Research Record, nº 1578, pp. 102-110.
-Belda, J.F., Marina, S., Rafael, B., Andreas, M., María, L.G., Gerardo, A., Francisco, J. M., (2008), ''The predictive performance of a pharmacokinetic model for manually adjusted infusion of liquid sevofluorane for use with the Anesthetic-Conserving Device (AnaConDa): a clinical study”, Anesthesia & Analgesia 106 (4), pp. 1207–1214.
-Buehler, R., Pucher J., (2012), “Cycling to Work in 90 Large American Cities: New Evidence on the Role of Bike Paths and Lanes”, Transportation 39(2), pp. 409–432.
-Casello, J. M., Nour, A., Rewa, K. C., Hill, J., (2011), ''An analysis of stated preference and GPS data for bicycle travel forecasting'', In Proceedings of the Transportation Research Board 90th Annual Meeting, Washington, DC, USA, pp. 22-26.
-Colville-Andersen, M., (2018),''Copenhagenize: The definitive guide to global bicycle urbanism'', Island Press.
-Dai, H., Yubo, T., Hai, L., (2020), “Visual analytics of urban transportation from a bike-sharing and taxi perspective”, Journal of Visualization, pp. 1–18.
-Dickinson, J. E., Kingham, S., Copsey, S., Hougie, D.J.P., (2003), ''Employer travelplans, cycling and gender: will travel plan measures improve the outlook forcycling to work in the U?'', Transportation Research Part D, 8(1), pp. 53-67.
-El-Assi, W., Salah Mahmoud, M., Nurul Habib, K., (2017), ''Effects of built environment and weather on bike sharing demand: A station level analysis of commercial bike sharing in Toronto'', Transportation, 44, pp. 589–613.
-El-Geneidy, A., Krizek, K. J., Iacono, M., (2007), ''Predicting bicycle travel speeds along different facilities using GPS data: a proof of concept model'', 86th Annual Meeting of Transportation Research Board.
-Eren, E., Uz, V. E., (2020), ''A review on bike-sharing: The factors affecting bike-sharing demand'', Sustainable Cities and Society, 54, 101882.
-Fontela, E., Gabus, A., (1976), ''The DEMATEL observer, DEMATEL 1976 Report'', (Battelle Geneva Research Cente, Geneva, Switzerland).
-Glavić, D., Mladenović, M. N., Milenković, M., (2019), ''Decision Support Framework for Cycling Investment Prioritization'', Journal of Advanced Transportation.
-Hasheminezhad, A., Hadadi, F., & Shirmohammadi, H. (2021), "Investigation and prioritization of risk factors in the collision of two passenger trains based on fuzzy COPRAS and fuzzy DEMATEL methods", Soft Computing, 25(6), pp.4677-4697.
-Heinen, E., Maat, K., Wee, B. V., (2011), ''The role of attitudes toward characteristics of bicycle commuting on the choice to cycle to work over various distances'', Transportation research Part D, 16, pp. 102–109.
-Hunt, J.D., Abraham, J.E., (2007), ''Influences on bicycle use'', Transportation, 34, pp. 453-470.
-Johansson, C., Lövenheim, B., Schantz, P., Wahlgren, L., Almström, P., Markstedt, A., & Sommar, J.N., (2017), ''Impacts on air pollution and health by changing commuting from car to bicycle'', Science of the total environment, 584, pp. 55-63.
-Joseph, B. Rose, S. Lynn Andrew Executive, (1997), “New York City Bicycle Master Plan (1997)”, National Association of City Transportation Officials.
-Koorey, G., (2007), ''Are you a cyclist or do you cycle? The language of promotion cycling'', presentation in New Zealand Cycling Conference.
-Litman, T., (1994), “Bicycling and transportation demand management”, Transportation Research Record, 1441.
-Love, D.C., Breaud, A., Burns, S., Margulies, J., Romano, M., Lawrence, R., (2012), ''Is the three-foot bicycle passing law working in Baltimore, Maryland?'', Accid. Anal.Prev. 48, pp. 451–456.
-Majumdar, B. B., Mitra, S., Pareekh, P., (2020), ''On identification and prioritization of motivators and deterrents of bicycling'', Transportation letters, 12(9), pp. 591-603.
-Majumdar, B.B., Mitra, S., (2017), ''Valuing factors influencing bicycle route choice using a stated-preference survey, Journal of urban planning and development, 143(3), 04017001.
-Menghini, G., Carrasco, N., Schüssler, N., Axhausen, K.W., (2010), ''Route choice of cyclists in Zurich'', Transportation Research Part A, 44, pp. 754-765.
-Moudon, A.V., Chanam, L., Allen, D. Cheadle, C.W. Collier, D.J., Thmas, L.S., Robert, D., (2005), ''Cycling and the built environment, a US perspective'', Transportation Research Part D: Transport and Environment, 3(10), pp. 257-261.
-Ortúzar, J., (2000), ''Estimating demand for a cycle-way network'', Transportation Research Part A: Policy and Practice, 5(34),
pp. 353-373.
-Pucher, J., (1998), ''Urban transport in Germany: providing feasible alternatives to the car'', Transport Reviews, 18(4), pp. 285-310.
-Qiu, L. Y., He, L. Y., (2018), ''Bike sharing and the economy, the environment, and health-related externalities'', Sustainability, 10(4), 1145.
-Rondinella, G., Fernández-Heredia, A., Monzón, A., (2012), ''Analysis of perceptions of utilitarian cycling by level of user experience'', 91st Annual Meeting of the Transportation Research Board.
-Saaty, T. L., (1996), ''Decision Making with Dependence and Feedback: The Analytic Network Process'', ISBN 0-9620317-9-8.
-Saaty, T. L., (2001), “Fundamentals of the analytic hierarchy process.” The analytic hierarchy process in natural resource and environmental decision making, Springer, pp. 15–35.
-Saplıoğlu, M., Aydın, M. M., (2018), ''Choosing safe and suitable bicycle routes to integrate cycling and public transport systems'', Journal of Transport & Health, 10, pp. 236-252.
-Segadilha, A.B.P., da Penha Sanches, S., (2014), ''Identification of factors that influence cyclistś route choice'', Procedia-Social and Behavioral Sciences, 160, pp. 372-380.
- Sener, I. N., Eluru, N., & Bhat, C. R, (2009)," Who are bicyclists? Why and how much are they bicycling?", Transportation Research Record, 2134(1), pp. 63-72.
-Shirmohammadi, H., & Hadadi, F. (2019). Optimizing total delay and average queue length based on fuzzy logic controller in urban intersections, International Journal of Supply and Operations Management, 6(2),
pp.142-158.
-Shirmohammadi, H., Najib, A. S., & Hadadi, F., (2018), “Identification of road critical segments using wavelet theory and multi-criteria decision-making method”, European Transport-trasporti Europei, (68).
-Simeoni, F., De Crescenzo, V., (2018), ''Ecomuseums (on clean energy), cycle tourism and civic crowdfunding: A new match for sustainability?'', Sustainability, 10(3), 817.
-Stewart, K., McHale, A., (2014), ''Cycle lanes: their effect on driver passing distances in urban areas'', Transport, 293, pp.307–316.
-Stinson, M. A., Bhat, C. R., (2005), ''A Comparison of the Route Preferences of Experienced and Inexperienced Bicycle Commuters'', 84th Annual Meeting of Transportation Research Board, Transportation from the Customer's Perspective.
-Stinson, M.A., Bhat C. R., (2004), ''Frequency of Bicycle Commuting: Internet-Based Survey Analysis'', Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, nº1878, pp.122-130.
-Useche, S., Luis, M., Francisco, A., Oscar O.T., (2018), “Infrastructural and Human Factors Affecting Safety Outcomes of Cyclists”, Sustainability, 10 (2).
-Wind, Y., Saaty T.L, (1980), “Marketing applications of the analytic hierarchy process,” Management science, 26 (7), pp. 641–658.
-Winters, M., Teschke, K., Grant, M., Setton, E. M., Brauer, M., (2010), ''How far out of the way will we travel? Built environment influences on route selection for bicycle and car travel'', 89th Annual Meeting of the Transportation Research Board.