- اردمه، صالح (1399). ارائه مدلی برای بهبود عملکرد سیستم کنترل تطبیقی چراغ در شبکهی معابر شهری، پایاننامه کارشناسی ارشد، استاد راهنما: افشین شریعت مهیمنی، تهران: دانشکده مهندسی عمران، گروه مهندسی حملونقل، دانشگاه علم و صنعت ایران.
- حاذقی، مانی و امامی میبدی یزدی، سید مهدی و پژومندراد، علی (1391). توسعه مدلی جهت تصحیح خطای ناشی از شمارش حجم وسایل نقلیه در تقاطعات چراغدار مجهز به سیستمSCATS، یازدهمین کنفرانس مهندسی حملونقل و ترافیک ایران، تهران: 2-3 اسفند.
- حقیقی، محمود رضا (1394). ارائه روشی برای بهینهسازی عملکردسیستم کنترل انطباقی چراغهای راهنمایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، استاد راهنما: افشین شریعت مهیمنی، تهران: دانشگاه پیام نور.
- طاهری، سعید و رحیمی، امیر مسعود (1395). ارزیابی و تحلیل دادههای حجم خروجی از نرمافزار SCATS در شبکه معابر درونشهری مطالعه موردی: 3 تقاطع شهر قزوین، چهارمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری، تهران، 7-8 بهمن.
- صفارزاده، محمود و همکاران (1395). تحلیل روابط طول چرخه و ظرفیت بهینه تقاطعات فرماندهی در شرایط فوق اشباع ترافیکی (نمونه موردی: تقاطع ابوطالب- کلاه دوز شهر مشهد)، شانزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل و ترافیک، تهران، 10-11 اسفند.
- Zhang, W. Tan, G. Ding, N. & Wang, G. (2012). Traffic Congestion Evaluation and Signal Control Optimization Based on Wireless Sensor Networks: Model and Algorithms. Hindawi Publishing Corporation
-Afandizadeh Zargari,S. Dehghani, N. Mirzahossein, H. Hamedi, M. (2016). Improving SCATS operation during congestion periods using internal/external traffic metering strategy in Promet-Traffic&Transportation.
-Auckland Transpot. (2012). Route optimisation /Traffic Signals Efficiency (Report).Auckland, New Zealand.
-Bezuidenhout, Urie, Prakash Ranjitkar, and Judith Wang. (2011). the influence of a new signal offset optimiser on travel reliability and drivers' route choices (INSTInCt), in Road & Transport Research, A Journal of Australian and New Zealand Research and Practice 20.3, 77-82.
-Dineen, M. (2000). Real-Time Display of Dublin Traffic Information on the Web, A Master of Science dissertation, Dublin,
the University of Dublin.
-Kergaye, Cameron, Aleksandar Stevanovic, and Peter T. Martin. (2008). an evaluation of SCOOT and SCATS through microsimulation. International Conference on Application of Advanced Technologies in Transportation, Transportation and Development Institute, Athens, Greece.
-Kumaravel, S.D. and R. Ayyagari, (2020). A decentralized signal control for non-lane-based heterogeneous traffic under V2I communication. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, 21(4), 1741-1750.
Mathematical Problems in Engineering, Vol. 2012.
-McCann, B. (2014). A review of SCATS operation and deployment in Dublin. Proceedings of the 19th JCT traffic signal symposium & exhibition. JCT Consulting Ltd.
-Raveendran, B., T.V. Mathew, and N.R. Velaga. (2020). A Heuristic Adaptive Traffic Control Algorithm for Signalized Intersections. International Conference on Communication Systems & NETworkS (COMSNETS).
-Stevanovic, A. (2010). Adaptive traffic control systems: domestic and foreign state of practice, NCHRP SYNTHESIS 403, Transportation Research Board.
-Taylor, W., & Abdel-Rahim, A. S. (1998). Final Report on Analysis of Corridor Delay under SCATS Control (Orchard Lake Road Corridor). On-line: University of Michigan. Intelligent Transportation Systems Laboratory, Technology Planning and Evaluation Group.
-Wu, Chaoyang, et al. (2019). Study on optimal model of traffic signal control at oversaturated intersection. International Symposium for Intelligent Transportation and Smart City. Springer, Singapore.