-استاندارد معابر شهری و آرام سازی ترافیک (۱۳۹۳). شهرداری تهران، کمیسیون فنی و تدوین استاندارد.
-افندیزاده، شهریار، آرمان، محمدعلی، و فراهانی، بهزاد (1390). بررسی اثرات اقدامات آرامسازی ترافیکی بر بهبود سطح ایمنی محل. اولین همایش ملی ترافیک و ایمنی، تهران.
-اکبری مرزانکی، عزت اله (1397). بهینه سازی مکان یابی سرعت گیرها و سرعتکاهها در معابر شهری. پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شمال.
-حاجی علی، پوریا (1394). بررسی تاثیر سرعتکاهها بر پارامترهای جریان ترافیکی(مطالعه موردی: شهر اصفهان). پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه صنعتی اصفهان.
-ساعدی، حسین، و دیواندری، حسن (1397). مدل سازی سرعت عملکردی و ارائهی راهکار اقتصادی به منظور افزایش ایمنی در قوسهای افقی (مطالعهی موردی: محور مشهد-تربت حیدریه). فصلنامه علمی راهور، 7 (24)، 92-67.
-شریفی راد، امیر (1396). بررسی تأثیر روشهای آرام سازی بر سرعت جریان ترافیک با استفاده از روشهای آماری. پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی.
-طباطبائی، سیدعلی، و رحمن، علی (1387). ارزیابی عملکرد سرعتگیرها و سرعتکاهها در ایران و ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد آنها. هشتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران.
-کوچکی گلافزائی، بابک (1395). بررسی تاثیر استفاده از انواع سرعتگیرها در تقاطعها و دوربرگردانها بر تصادفات و سرعت وسایل نقلیه (مطالعه موردی: شهر قائمشهر). پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، موسسه آموزش عالی آریان.
-گل رو، امیر، کرمانشاهی، شهاب الدین، و دریایی، داریوش (1385). تحلیل و ارزیابی تأثیر انواع سرعتگیر بر افزایش شاخص اعتمادپذیری در شبکه معابر شهری. هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران.
-سلمانی، محمد، رمضان زاده لسبویی، محمد، و دریکوند، مسلم (۱۳۸٧). بررسی عوامل مؤثر بر تصادفات جادهای و ارائه راهکارهایی برای کاهش آن. پژوهشهای جغرافیای انسانی، شماره65، 104-87.
-مشکینی، ابوالفضل، غلامحسینی، رحیم، و زادولی خواجه، شاهرخ (۱۳۹۳). بررسی عوامل مؤثر در افزایش تصادفات درون شهری و ارائه راهکارهایی جهت کاهش آن (مطالعه موردی: شهر زنجان). سومین کنفرانس ملی تصادفات جادهای، سوانح ریلی و هوایی، زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان.
-Antic´ , B., Pešic´ , D., Vujanic´ , M., & Lipovac, K. (2013). The influence of speed bumps heights to the decrease of the vehicle speed – Belgrade experience. Safety Science, 57, 303–312.
-Ewing, R. (1999). Traffic calming state of the practice slide seminar. Institute of Transportation Engineers. Federal Highway Administration September.
-Johansson, C., Rosander, P., & Leden, L. (2011). Distance between speed humps and pedestrian crossings: Does it matter? Accident Analysis & Prevention, 43(5), 1846-1851.
-Kanjanavapastit, A., & Thitinaruemit, A. (2013). Estimation of a speed humps profile using quarter car model. Procedia–Social and Behavioral Sciences, 88, 265-273.
-Marek, J. C., & Walgren, S. (1998). Mid-block speed control: Chicanes and speed humps. Compendium of papers for the 68th annual meeting of institute for transportation engineers. Toronto, Canada, Institute of Transportation Engineers. November.
-Shahdah, U. E., & Azam, A. (2021). Safety and mobility effects of installing speed-humps within unconventional median U-turn intersections. Ain Shams Engineering Journal, 12(2), 1451-1462.
-Smith, D. J. (2002). Temporary speed hump impact evaluation (Doctoral dissertation). Iowa State University.
-Smith, D. J., Knapp, K., & Hallmark, S. (2002). Speed impacts of temporary speed humps in small Iowa cities. Ames, Centre for Transportation Research and Education, Iowa State University.
-Yeo, J., Lee, J., Cho, J., Kim, D. K., & Jang, K. (2020). Effects of speed humps on vehicle speed and pedestrian crashes in South Korea. Journal of Safety Research, 75, 78-86.