-احمدی ،ح. و همکاران، (1389)، "بررسی روشهای کنترل فرسایش بادی برای حفاظت راه آهن (مطالعه موردی: منطقه بافق)"، دانشگاه چمران.
-انصاری ، ر. ،(1385)، "جدیدترین متدهای تثبیت شن، اداره کل راه آهن جنوب شرق"، همایش مشکلات راه آهن در مناطق کویری.
-باقری، الف. ، (1382)، "نگرشی بر اقلیم و ترابری با تاکید بر درجه حرارت و باد در محدوده مطالعاتی محور راه آهن کرمان – زاهدان"، مجموعه مقالات بررسی مشکلات راه آهن در مناطق کویری ، راه آهن ج.ا.ا.
-جهانگیریان، ع.، (1387)، "بررسی اثر دیوارهای حائل در برابر توفانهای شن با استفاده از حل عددی جریان"، مرکز تحقیقات راه آهن ج.ا.ا.
-حسنی، م.، (1390)، "فناوری های تثبیت شن های روان و خطوط ریلی"، گروه نظارت خط و سازههای فنی اداره کل راه آهن جنوب شرق، ص. 35.
-حسنی ،ا.،1391، "گزارش مشکلات راه آهن در مناطق کویری"، پژوهشکده حمل و نقل. صص. 44 – 48.
-دفتر مهندسی و نظارت زیربنایی راه آهن، "مجموعه مقالات بررسی مشکلات راه آهن در مناطق کویری، راه آهن جمهوری اسلامی ایران.
-دهقانی سانیج ، م ، (1393)، "شبیه سازی عددی با نرم افزار فلوئنت"، انتشارات ناقوس.
-جدیدی، م.، (1391)، "شرائط مرزی و پارامترهای آشفتگی در نرم افزارFLUENT"، گروه دینامیک سیالات محاسباتی دانشگاه صنعتی اصفهان.
-ذاﮐﺮی، ج. ع.، (1391)، "ﻣﻌﺮﻓﯽ روﺳﺎزی ﻧﻮین دال ﺧﻂﮐﻮﻫﺎﻧﺪار ﺑﺮای حل ﻣﺸﮑﻞ راه آﻫﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﮐﻮیری"، مجله علمی پژوهشی عمران - مدرس، دوره دهم ، شماره2 تابستان. صص. 7-14.
-صنیعی نژاد ،م.، (1387)، "مقدمه ای بر شبیه سازی جریانهای آشفته و مدلسازی آنها"، انتشارات دانشگاه صنعتی شریف.
-فتحعلی، م.، (1387)،"روﺳﺎزی دال ﺧﻂﮐﻮﻫﺎﻧﺪارﺑﺮای ﺣﻞﻣﺸﮑﻞ راه آﻫﻦﻣﻨﺎﻃﻖ ﮐﻮیری"، پایان نامه کارشناسی ارشد، مهندسی خطوط راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران.
-فتحی،ع،(1393)،"شبیه سازی عددی دال خط کوهاندار در مسیرهای بیابانی ریلی"،مرکز تحقیقات راه آهن ج.ا.ا.
-فرقانی، م. ، (1385)، "بررسی مشکلات راه آهن در مناطق کویری"، پایان نامه کارشناسی، مهندسی خطوط راه آهن، دانشگاه علم و صنعت.
-مرکز تحقیقات بین المللی بیابان دانشگاه تهران، (1391)، مایع غیر نفتی (مالچ غیرنفتی پلیمری) مهارکننده شن های روان.
-Etihad Rail (2009),"Geomorphologic study and computer modelling of sand dunes".
-www.tubulartrack.co.za/index.php/2014/01/third-balloon-on-heavy-haul-coal-line-ermelo.
-Zakeri J. A. (2004), ”Track defects in desert area and methods for determining corrective measures” CD- Proceedings of the 6th International Conference on Railway Engineering, Commonwealth Institute, London.
-Zakeri J. A. (2012), "Investigation on Railway Track Maintenance in sandy-dry Areas" structure and infrastructure engineering, Volume (8) Issue 2 February, pp. 135-140.
-Zakeri J. A. (2007), "Requirements of Railway Route Design in Desert Areas". CD- Proceedings of 8th International conference on Railway Engineering, London.
-Zakeri J. A., Morteza Esmaeili, Masoud Fathali (2011), "Evaluation of Humped Slab Track Performance in Desert Railways" Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, Volume 225 Issue 6 November, pp. 567 - 574.
-Zakeri J. A., Rauf Abbasi (2012), "Field investigation of variation of loading pattern of concrete sleeper due to ballast sandy contamination in sandy desert areas" Journal of Mechanical Science and Technology 26 (12) (2012), pp.3885-3892.
-Zakeri, J. A. (2005), "Special sleeper design for reducing railway track maintenance costs", research Report No. 10341, Iran University of Science & Technology.