- سیدصالحی، م.، (1376)، "سیستم کنترل وسایل نقلیه توسط کامپیوتر و ماهواره"، پایاننامه. دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه علم و صنعت ایران، کارشناسی ارشد.
-لبافی، ع. الف.، (1377)، "طبقهبندی راههای شهری - مقایسه تطبیقی طبقهبندیهای مختلف و پیشنهاد طبقهبندی مناسب"، پایاننامه، وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد.
-گلشنخواص، ر.، (1383)، "طراحی مدل تعیین شاخصی ایمنی مبادی ورودی شهرها"، دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه علم و صنعت ایران - دانشکده مهندسی عمران، کارشناسی ارشد.
-منیعی کلجاهی، الف.، (1390)، "طراحی مدل برآورد تقاضای حمل و نقل مسافر در راههای برون شهری کشور براساس آمارهای تردد شماری"، پایاننامه دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده فنی و مهندسی، کارشناسی ارشد.
-احمد دهقانی، (1390)، "ارائه الگوی معماری ITS خدمات مدیریت بحران در راههای برون شهری کشور، پایاننامه". دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده مهندسی عمران، کارشناسی ارشد.
-اکبرپور، م.، (1391)، "بررسی عوامل وقوع حوادث جادهای درمبادی ورودی شهرها (مطالعه موردی محور اهواز- اندیمشک)"، پایاننامه. دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده مهندسی ، کارشناسی ارشد.
-فلاحزاده، م.، (1391)، "تجزیه و تحلیل اثر تراکم
دسترسیها بر میزان ظرفیت جادههای برون شهری و ارائه مدلی برای محاسبه میزان کاهش ظرفیت"، پایاننامه دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی شمال - آمل - دانشکده فنی، کارشناسی ارشد.
-شیرزاده گشت رودخانی، الف. (1391)، "ارزیابی خسارت لرزهای احتمالی خطوط راه بین شهری"، پایاننامه. دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - دانشکده مهندسی عمران، کارشناسی ارشد.
- رشیدی، م.(1392)، "نقش سیستمهای حمل و نقل در گسترش شهر سنندج"، پایاننامه. غیر دولتی - دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، کارشناسی ارشد.
-احمدی رسکتی، پ.، (1392)، "اولویتبندی راهکارهای پیشنهادی بر کاهش تصادفات با استفاده از تصمیمگیریهای چند متغیره در ورودی شهرها"، پایاننامه، دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی شمال - آمل - دانشکده مهندسی عمران، کارشناسی ارشد.
-افندیزاده، ش.، احمدی نژاد، م.، و عبد المنافی الف.، (1387)، "ارزیابی اقتصادی، اصلاح طرح هندسی تقاطعات همسطح به منظور بهبود ایمنی".
-سیدحسینی، س. م.، (1390)، "برنامهریزی مهندسی حملونقل و تحلیل جابجایی مواد"، دانشگاه علم و صنعت ایران.
-رستمیزاد، ف.، و رضائیان، ک.، و بلوچیان، ح.، (1387)، "بهبود ترافیک سواره و پیاده در مسیرهای درونشهری"، اولین همایش منطقهای شهرسازی.
-شریعتی مهیمنی، الف.، و بابایی، ش.، و امیر پور، س. م.م.، (1390)، "امکانسنجی بهکارگیری نرمافزارهای AIMSUN و VISSIM در شبیهسازی سامانه اتوبوسهای تندرو"، ششمین کنگره ملی مهندسی عمران، دانشگاه سمنان.
-سلطانی، ع.، (1390)، "مباحثی در حملونقل شهری با تأکید بر رویکرد پایداری"، انتشارات دانشگاه شیراز.
- رشیدی، م.، (1392)، "نقش سیستمهای حملونقل در گسترش شهر سنندج"، پایاننامه. غیر دولتی - دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، کارشناسی ارشد.
-ملک پور، ف. (1392)، "مدیریت برنامهریزی شهری و صنعت حملونقل در توسعه"، اولین همایش ملی معماری و توسعه پایدار، تهران.
- Al-Kaisy, A. Hall. F. & Reisman, E. (2002), “Developing passenger car equivalents heavy vehicles on Freeways during queue discharge flow. Transportation Research Part A, Vol.36, pp.725-742.
- Al-Kaisy, A. Jung, Y. & Rakha, H. (2005), Developing Passenger Car Equivalency Factors for Heavy Vehicles during Congestion. Journal of Transportation Engineering, Vol.131,
pp. 514-523.
- Arasan, V. T. & Koshy, R. Z. (2003), “Headway distribution of heterogeneous traffic on urban arterials. Journal of Institution of Engineers (India), Vol.84, pp. 210–215.
- Arasan, V. T. & Koshy, R. Z. (2005), “Methodology for modeling highly heterogeneous traffic flow”. Journal of Transportation Engineering, Vol.131,
pp. 544 – 551.
- Arkatkar, S. S. & Arasan V. T. 2010. “Effect of Gradient and its Length on Performance of Vehicles under Heterogeneous Traffic Conditions. Journal of Transportation Engineering, Vol.136, pp. 1120-1136.
- Bang, K. L. Nissan, A. & Koutsopoulos, H. N. (2011), “Country Reports, the 6th International Symposium on Highway Capacity and Quality of Service”, Stockholm, Sweden.
- Basu, D. Maitra, S. R. & B. Maitra. (2006), “Modeling passenger car equivalency at an urban mid-block Using stream speed as measure of equivalence”. Journal of European Transport, Vol.34, pp. 75-87.