زیـاری، ح.، دیوانـدری، ح.، کیـانفر، ک.، )" ،(1394ارتبـاط درصد فضای خالی بـا عریـان شـدگی در عمـق مخلـوطهـای آسفالتی"، هفتمین همایش قیروآسفالت ایران.
- عــامری، م.، جراحــی، الــف.، صــادقی آواز، م.، )،(1394 "تخمین بصری میزان عریان شدگی مخلوط آسفالتی با اسـتفاده از روش پردازش تصویر"، مجله علمی پژوهشی زیر ساختهای حمل و نقل، شماره اول، بهار.
-محمــدی ویــژه، م.، کامکــار روحــانی، الــف. ق.، )( ، 1392 "آشکارسازی تأسیسـات زیرسـطحی و تحلیـل مشخصـههـای پــالس :GPRمجلــه ژئوفیزیــک ایــران"، جلـد ،7شــماره ، 4 .133-117.ص
- عبدی، ع.، کاووسی، الف.، )"،(1383بررسی پدیـده عریـان شدگی مصـالح سـنگی در مخلـوط هـای آ سـفالتی"، دومـین همایش رقی و آسفالت.
-Kandhal, P.S., N.A.P. Association, and N.C.f.A. (1992), “Technology, "Moisture susceptibility of HMA mixes: identification of problem and recommended solutions", National Asphalt Pavement.
-Christina Plati, Andreas Loizos., (2013), "Estimation of in-situ density and moisture content in HMA pavements based on GPR trace reflection amplitude using different frequencies",Journal of Applied Geophysics, pp. 3–10.
-Scullion, T., et al،. (1997), “Detection of stripping in asphalt concrete layers using ground-penetration radar" Texas Transportation Institude. Hammons, M.I., Maser, K., Nazarian, S., (2005), “Detection of Stripping In Hot –Mix
Asphalt, Final Report”, ARA Project No.16355.
-Yuejian Cao, et.al,(2008), “Pavement Evaluation Using Ground Penetrating Radar
14 Department of Civil Engineering University of Minnesota 500.
-Kyle Hoegh, et.al, (2015), "Evaluating asphalt concrete air void variation via GPR antenna array data “Case Studies in Nondestructive Testing and Evaluation 3, pp. 27–33.
-Reynolds, J.M., (2011), “An Introduction to Applied and Environmental Geophysics”, 2nd Edition: John Wiley.
-Dar-Hao Chen, et.al, (2014), " Estimating the hotmix asphalt air voids from ground penetrating radar “NDT&EInternational68, pp.120–127.