-اقبالی، ع. ر.، گسکری، ر.، مرادی، م.، و پرهیزی، ه.، (1393)، "بررسی شدت انرژی در کشورهای نفتی و غیر نفتی"، فصلنامه تحقیقات اقتصادی دوره 50، شماره 1، ص.1-20.
-آقایان، ح.، (1392)، "آمارنامه مصرف فرآوردههای نفتی انرژی زا".
-بهبودی، د. و مهین اصلانینیا، ن. و سجودی، س.، (1389)، "تجزیه شدت انرژی و بررسی عوامل موثر بر آن در اقتصاد ایران"، فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی، سال هفتم، شماره 26، ص. 105-130.
-"ترازنامه انرژی"، وزارت نیرو، سالهای مختلف.
-خاکساری، ع. و بازدار اردبیلی، پ.، (1385)، "بررسی کشش پذیری تقاضای سوخت در حمل ونقل زمینی کشور"، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، سال ششم، شماره اول.
-عباسی نژاد، ح.، و وافی نجار، د.، (1383)، "بررسی کارایی و بهره وری انرژی در بخشهای مختلف اقتصادی و تخمین کشش نهادهای و قیمتی انرژی در بخش صنعت و حمل و نقل با روش TSLS"، مجله تحقیقات اقتصادی، شماره66، ص.113-137.
-فطرس، م.ح.، و براتی، ج، (1391)، "تجزیه دی اکسید کربن منتشرهی بخش حمل و نقل به زیر بخشها و انواع سوختهای مصرفی"، فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات اقتصادی کاربردی در ایران، سال دوم،شماره6، ص. 64-83.
-قاسمی، ع. ر.، و محمدخان پور اردبیل، ر.، (1393)، "بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر شدت مصرف انرژی در بخش حمل و نقل"، پژوهشنامه اقتصاد انرژی ایران، سال چهارم، شماره 13، ص. 169-190.
-گلی، ز.، و اشرفی، ی.، (1388)، "بررسی شدت انرژی کشور و تجزیه آن با استفاده از شاخص ایده آل فیشر در ایران"، فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، سال هجدهم ، شماره 54، ص. 35-54.
-Banister, D., & Stead, D. (2002), “Reducing transport intensity”. European Journal of Transport and Infrastructure Research 2 (3/4), pp.161-178.
-Chukwu, P. U., Isa, A. H., Ojosu, J. O., & Olayande, J. S. (2015), “Energy Consumption in Transport Sector in Nigeria: Current situation and ways forward”. Journal of Energy Technologies and Policy, 5(1), pp.75-83.
-Fisher- vanden, (2013), “Factors Influencing Energy Intensity in Four Chinese Industries”. Policy research working paper.
-Gota, S. (2014), “Issues with Philippines Road Transport Energy Consumption”. Open Journal of Energy Efficiency, 3(1), pp.66-73.
-Huo, H., Wang, M., Johnson, L., & He, D. (2007), “Projection of Chinese motor vehicle growth, oil demand, and CO 2 emissions through 2050”. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2038(1), pp.69-77.
-Jiang, J. (2014), “A factor decomposition analysis of transportation energy consumption and related policy implications”. IATSS Research.
-Metcalf, Gilbert E. (2008), “An Empirical Analysis of Energy Intensity and Its Determinants at the State Level”, The Energy Journal 29.3: pp.1-26.
-Shi X., Polenske K.R., (2005), “Energy prices and energy intensity in China: a structural Decomposition analysis and econometric study”, 06-006 Working Paper, MIT CEEPR.
-Wing Sue I. (2008), “Explaining the Declining Energy Intensity of the U.S. Economy”. Resource and Energy Economics 30: pp.21–49.