Executive feasibility, economic and technical of setting up a radical train of Tehran – North

Document Type : Original Article

Authors

1 Aryan Institute of Science and Technology, Amirkola, Mazandaran, Iran

2 Department of Civil Engineering, University of Science and technology of Mazandaran, Behshahr, Mazandaran, Iran

3 Department of Civil Engineering, Malard Branch, Islamic Azad University, Malard, Tehran, Iran

Abstract

The high - speed train is usually referred to as a rail service covering the railway's special services at a rate of 200 - 300 km / h. Because of its high speed, the transportation system will ease many ease on the intercity accesses, and it is sometimes unavoidable to use it as a safe and fast transport system. The feasibility of the construction of high - speed rail bridges between the two provinces seems necessary because of the Caspian Sea and linking Iran with the northern countries of the Caspian Sea as our dear country's capital. in this study, the feasibility of the construction of a high - speed rail line was proposed, with suggestions for improving the performance of rail lines between the two provinces. Two scenarios were put forward according to the forecast table for passenger transport by the - North railway. According to scenario (1), the average passenger growth rate on the road to Tehran - north will be 2 / 2 %. In the case scenario (2) the average passenger growth rate on these axes accounted for 2.5 per cent per year, respectively. The results showed that, according to the progress of world countries on high - speed rail access, the necessity of using high - speed rail

Keywords


- اخوان، ن.، (1385)، "ارزیابی فنی و اقتصادی دوخطه کردن راه­آهن تهران – تبریز"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
- حوزه معاونت فنی راه‌ آهن ایران، (1387)،"ضرورت برقی کردن خطوط راه آهن ایران"
- دفتر آمار و خدمات ماشینی راه‌آهن ایران، (1378)، "آمار فعالیتهای راه آهن ایران سال­های 1370 تا 1378".
- دفتر آمار و خدمات ماشینی راه‌آهن ایران، (1379)،"تحلیل سرعت قطارهای جهان".
- رحمانی محمود، (1377)، "بررسی راه آهن و سیر تکاملی آن در ژاپن".
- عیسایی الف.، (1374)، "مشکلات فنی موجود در دستیابی به سرعت­های بالا در راه آهن"، مرکز مطالعات و تحقیقات روابط بین‌الملل.
- کشانی غ. ع.، (1368)، "راه آهن برقی"، مرکز تحقیقات راه آهن.
- ناصریان م.، (1377)، "بهینه سازی مصرف انرژی در حمل و نقل باترابری ریلی و برقی­کردن آن"، دومین همایش ملی انرژی، اسفند.
- Keddie, N. R. (1991), “Interpretive history of modern Iran”. Intishārāt-i Qalam.