-بهرهمند، ح.، کوره پز، م. و سلیمی، ا.، (1393)، "راهبردهای وضعی پیشگیری از جرائم سایبری"، آموزههای حقوق کیفری، شماره7، ص. 147-176.
-صفایی، ح.، و رحیمی، ح.، (1396)، "مسئولیت مدنی(الزامات خارج از قرارداد)"، تهران، سمت، چ10.
-کاتوزیان، ن.، (1387)، "الزامهای خارج از قرارداد"، تهران، دانشگاه تهران، چ8، جلد دوم.
-کاتوزیان، ن.، (1381)، "مسئولیت مدنی ناشی از حوادث رانندگی"، تهران، دانشگاه تهران، چ2.
-محمود صالحی، ج. (1372)، "حقوق زیان دیدگان و بیمه اشخاص ثالث"، تهران، دانشگاه تهران.
-مرکز پژوهشهای مجلس (دفتر مطالعات بنیادین)، (1397)، "هوش مصنوعی و قانونگذاری(5) قواعد قانون مدنی در حوزه رباتیک پارلمان اروپا".
-واعظی، م.، و علیپور، ع.، (1389)، "بررسی موازین حقوقی حاکم بر حریم خصوصی و حمایت از آن در حقوق ایران"، حقوق خصوصی، شماره 17، ص. 133-163.
-ویلیامز، سی آرتور و ریچارد ام. هینز، (1382)، "مدیریت ریسک"، ترجمه داور ونوس و حجت اله گودرزی، تهران، نگاه دانش.
آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب 1384.
-ایسنا (1396)، «جزئیات 85 استاندارد خودرویی اعلام شد»، قابل دسترسی در:
-سازمان پزشکی قانونی، (1397)، "آمار متوفیات ناشی از حوادث رانندگی ترافیکی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی کشور طی سال 1396"، قابل دسترسی در:
.html تصادفات http://www.lmo.ir/web_directory/53999
-سازمان ملی استاندارد ایران، (1396)، "استانداردهای 85 گانه خودرویی"، قابل دسترسی در:
-وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، (1396)، "پیشنویس لایحه حمایت از داده و حریم خصوصی در فضای مجازی"، قابل دسترسی در:
https://ito.gov.ir/documents/20181/0/پیش+نویس+لایحه+حمایت+از+داده+ها+وحریم+خصوصی+در+فضای+مجازی/1912899a-2a67-4c35-bd72-b7b1bdc44c18
- Bagloee, S. A., Tavana, M., Asadi, M., & Oliver, T., (2016), “Autonomous vehicles: Challenges, opportunities, and future implications for transportation policies”. Journal of Modern Transportation, 24(4), pp. 284–303.
- Bansal, P., Kockelman, K. M., & Singh, A., (2016), “Assessing public opinions of and interest in new vehicle technologies: An Austin perspective”. Transportation Research Part C, 67, pp. 1–14.
- Boeglin, J., (2015), “The costs of self-driving cars: Reconciling freedom and privacy with tort liability in autonomous vehicle regulation”, Yale Journal of Law & Technology, 17(1), article 4,
pp. 171-203.
- Brodsky, J. S., (2016), “Autonomous vehicle regulation: How an uncertain legal landscape may hit the brakes on self-driving cars”. Berkeley Technology Law Journal, 31(2), pp. 851–878.
- Coca-Vila, I., (2018), “Self-driving cars in dilemmatic situations: An approach based on the theory of justification in criminal law”. Criminal Law and Philosophy, 12(1), pp 59–82.
- Collingwood, L., (2017), “Privacy implications and liability issues of autonomous vehicles”. Information & Communications Technology Law, 26(1), pp. 32–45.
- Colonna, C., (2012), “Autonomous Cars and Tort Liability”, J.L. Tech. & Internet, 4(4),
pp. 81-131.
- Daly, A., (2017), “Privacy in automation: An appraisal of the emerging Australian approach”. Computer Law & Security Review, 33(6), pp. 836–846.
- DfT., (2017), “The key principles of vehicle cyber security for connected and automated vehicles”.
- Dhar, V., (2016), “Equity, safety, and privacy in the autonomous vehicle Era”. Computer, 49(11), pp. 80–83.
- Douma, F., & Palodichuk, S. A., (2012), “Criminal liability issues created by autonomous vehicles”. Santa Clara Law Review, 52, pp. 1157–1169.
- Duffy, S. H., & Hopkins, J. P., (2014), “Sit, Stay, Drive: The Future of Autonomous Car Liability”, SMU Science & Technology Law Review, 16, pp 101-123. Available at:
https://ssrn.com/abstract=2379697.
20. Fleetwood, J. (2017). “Public health, ethics, and autonomous vehicles”. American Journal of Public Health, 107(4), pp. 532–537.
- Gambs, S., Killijian, M. O., & del Prado Cortez, M. N., (2014), “De-anonymization attack on geolocated Data”. Computer and System Sciences, 80(8), pp. 1597–1614.
- Glancy, D. J., (2012), “Privacy in autonomous vehicles”. Santa Clara Law Review, 52(4),
pp. 1171–1239.
- Gurney, J. K., (2013), “Sue my car not me: Products liability and accidents involving autonomous Vehicles”. U. Ill. JL Tech. & Pol’y, 2013(2), pp. 247-277.
- Hevelke, A., & Nida-Rümelin, J., (2015), “Responsibility for crashes of autonomous vehicles: An ethical Analysis”. Science and Engineering Ethics, 21(3), pp. 619–630.
- Kalra, N., (2017), “Challenges and approaches to realizing autonomous vehicle safety”. Testimony submitted to the House Energy and Commerce Committee, RAND, Santa Monica, California.
-König, M., & Neumayr, L., (2017), “Users’ resistance towards radical innovations: The case of the selfdriving car”. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 44,
pp. 42–52.
- Kyriakidis, M., Happee, R., & de Winter, J. C. F., (2015), “Public opinion on automated driving: Results of an international questionnaire among 5000 respondents”. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 32, pp. 127–140.
-Lee, C., (2017), “Grabbing the wheel early: Moving forward on cybersecurity and privacy protections for driverless cars”. Federal Communications Law, 69, pp. 25–52.
-Marchant, G. M., & Lindor, R. A. (2012), “The coming collision between autonomous vehicles and the liability system”. Santa Clara Law Review, 52(4), pp. 1321-1340.
- NHTSA., (2017), “Automated driving systems 2.0 a vision for safety”. National Highway Traffic Safety Administration, U.S. Department of Transportation.
- NHTSA., (2018), “NHTSA and vehicle cybersecurity”. Washington, DC, USA: National Highway Traffic Safety Administration.
- NTC., (2017a), “National transport commission submission to the standing committee on industry, innovation, science and resources inquiry into the social issues relating to land-based driverless vehicles in Australia”. Melbourne: NTC.
48. Nyholm, S., & Smids, J., (2016), “The ethics of accident-algorithms for self-driving cars: An applied trolley problem?” Ethical Theory and Moral Practice, 19(5), pp. 1275–1289.
- Pinsent Masons, (2016), “Connected and autonomous Vehicles: The emerging legal challenges”.
- Renn, O., & Benighaus, C., (2013), “Perception of technological risk: Insights from research and lessons for risk communication and management”. Journal of Risk Research, 16(3-4), pp 293–313.
-Schoonmaker, J., (2016), “Proactive privacy for a driverless age”, Information & Communications Technology Law, 25(2), pp. 96–128.