-اصغری یزدی، س.، (1389)، "اصول پیشنهادی نوشهرگرایی در برنامهریزی محلههای شهری"، نشریه مسکن و محیط روستا، شماره 29 (130)، ص. 63-50.
-باقرنژاد، الف. و زبردست، ا. ی. (1397)، "تحلیل رابطه کاربری زمین و رفتار سفر در سطح محلات شهرتهران"، نمونه مورد مطالعه محله منیریه، کوی بیمه و کوی گلستان، نشریه معماری و شهرسازی هنرهای زیبا، دوره 23، شماره 4، زمستان 1397، ص. 95-106.
-خاکساری رفسنجانی، ع. و توکلی زاده، م.، (1394)، "ارزیابی تاثیرات فرم شهری بر حمل و نقل شهری (مطالعه موردی: مقایسه اهواز با 5کلانشهر ایران)"، چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، تهران، ایران.
-گیدنز، رزی وهمکاران، (1387)، "راهنمای اصول طراحی شهری"تکنیکها و روشهای علمی"، ترجمه رضا بصیری مژدهی و پروانه ژاله رجبی، انتشارات طحان.
-میرزایی، ع. الف.، (1391)، "تحلیل تاثیر شکل بر رفتار سفر غیر کاری شهروندان" (نمونه موردی: 10 محله در شهر اصفهان)، پایان نامه کارشناسی ارشد شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده هنر و معماری.
-Cervero, R., (1989), “America’s suburban centers: the land use-transportation link”. Unwin Hyman Boston.
-Cervero,Robert & kockelman cara, (1997), “Travel demand and the 3Ds: Density, diversity, and design:journal of Transport and Environment”,
Volume 2, Issue 3, September, pp. 199-219.
-Ewing, R. & Cervero, R., (2010), “Travel and the Built Environment - A Meta-Analysis”, Journalof the American Planning Association, Vol. 76, No. 3, pp. 265-294.
-Litman, T., (2005), “Land use impacts on transport: How land use factors affect travel behavior.
-Litman.todd, (2019), “Land Use Impacts on Transport: How Land Use Factors Affect Travel Behavior: Victoria Transport Policy InstituteWith Rowan Steele”.
www.vtpi.org.
-Marshall ,Stephen & stead dominic, (2001), “The Relationships between Urban Form and Travel Patterns”. An International Review and Evaluation: European Journal of Transport and Infrastructure Research, EJTIR, 1, No. 2 (2001), pp. 113 – 141.
-Randall, T., (2010), “A GIS-based land use diversity index model to measure the degree of suburban sprawl with case studies from residential neighborhood forms in two Canadian cities CIEU Research Seminar University of Toulouse”. ISBN 0-203-93447-4 Master e-book ISBN.
-Talen, E., (2006), “Design That Enables Diversity: The Complications of a Planning Ideal. Journal of Planning Literature, Vol. 20, No.3. pp.233-249.
-Talen, E., (2008), “Design for diversity Exploring Socially Mixed Neighborhoods", Elsevier press. ISBN: 978-0-7506-8117-9.
-Carew, A.L., Mitchell, C.A., (2007), “Teaching sustainability as a contested concept: capitalizing on variation in engineering educators’ conceptions of environmental”, social and economic sustainability. Journal of Cleaner Production. Vol. 16. pp. 105-115.
-Limanond, T., & Niemeier, D. A., (2013), “Accessibility and mode-destination choice decisions: exploring travel in three neighborhoods in Puget Sound”, WA. Environment and Planning B, 30(2),
pp.219–238.
-Phahlane, M. H., Salim, R. W., & Ndambuki, J. M., (2012), “Land Use Change Impact on Traffic Peak Hour Factor”. In 25th ARRB Conference–Shaping the future: Linking policy, research and outcomes, Perth, Australia.