-صفارزاد، م.، ملک زاده فر، ع.، (1384)، "کاربرد آنالیز هزنیه - فایده در انتخاب سیستم حمل و نقل عمومی مناسب برای یک کریدور شهری، نشریه پژوهشهای اقتصادی، پاییز، دوره 5، شماره 3، ص.17-33.
-گلحسینی، م؛ کاکویی، ح؛ شاه طاهری، ج. و اعظم، ک.، (1392)، "بررسی روند یکساله میزان مواجهه با مونوکسیدکربن در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران"، شانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط، تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده بهداشت.
-Aashtiani, H., and H. Iravani, (2002), “Application of Dwell Time Functions in Transit Assignment Model.”Transportation Research Record, 1817: pp.88-92.
-Lee J. H., Lee S. K., (2015), “How Seoul used the 'T-Money' smart transportation card to re-plan the public transportation system of the city; implications for governance of innovation in urban public transportation systems”, Conference: 8th Trans IST Symposium, at Istanbul, Turkey.
-Röder , Th., (2012), “Smart Card Solutions: Bringing Value to Citizens, NXP Semiconductors N.V.
-Turban, E., & Braham, J. (2000), “Smart Card-Based Electronic Card Payment Systems in the Transportation Industry”. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, 70(4), pp.281-293.
-Vedel S.E., Jacobsen, J.B., Skov-Petersen, H., (2017), “Bicyclists' Preferences for Route Characteristics in Copenhagen - a Choice Experiment Study of Commuters”, Transportation Research. Part A: Policy & Practice, Vol. 100,
pp. 53-64.
-Zhao, Sh. ; Li, L. ; Dong, Zh; and Wu., B., (2015), “Analyzing Public Transportation Use Behavior Based on the Theory of Planned Behavior: To What Extent Does Attitude Explain the Behavior?”, 11th International Conference of Chinese Transportation Professionals (ICCTP).