- کشاورزیان، ح.، (1390)، "تحلیل قابلیت اطمینان خستگی چند محوری درز ریل از نوع Fish Plate"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران.
-"نشریه 301؛ مشخصات فنی عمومی راهآهن"، (1384)، انتشارات سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
-جبارعلی ذاکری سردرودی، م. رضازاده زواردهی.، م.، (1385)، "روشهای نگهداری خط آهن"، انتشارات دانشگاه علم و صنعت؛ چاپ اول.
-عطایی، ش.، محمدزاده، س.، نوری، م. و کشاورزیان، ح.، (1392)، "مقایسه عمر خستگی درز مورب و عادی بر اساس آزمایش میدانی"، سومین کنفرانس بین المللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران.
-کوئن راد ایسولد، (1388)، "خطوط ریلی پیشرفته؛ راهآهن و مترو (جلد اول)"، ترجمه: سعید محمدزاده، جبارعلی ذاکری سردرودی، انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران.
-"Abaqus 6.14 Documentation - Abaqus analysis user’s guide", (2014), Dassault Systèmes, Simulia Corp.
-BS, EN 13674-1, (2011), "Railway applications - Track - Rail - Part 1: Vignole railway rails 46 kg/m and above".
-Cai, W., et al., (2007), "Dynamic stress analysis of rail joint with height difference defect using finite element method", Engineering Failure Analysis, 14(8), pp. 1488-1499.
-Erdogan, F. and G.C. Sih, (1963), "On the Crack Extension in Plates Under Plane Loading and Transverse Shear", Journal of Basic Engineering, 85(4), pp. 519-525.
-Jenkins, H., et al., (1974), "The effect of track and vehicle parameters on wheel/rail vertical dynamic forces", Railway Engineering Journal.
Desimone, H. and S. Beretta, Mechanisms of mixed mode fatigue crack propagation at rail butt-welds. International Journal of Fatigue, 2006. 28(5–6): p. 635-642.
-Mayville, R.A. and P.D. Hilton, (1984), "Fracture mechanics analysis of a rail-end bolt hole crack. Theoretical and Applied Fracture Mechanics, 1(1), pp. 51-60.
-Mayville, R.A. and R.G. Stringfellow, (1995), "Numerical analysis of a railroad bolt hole fracture problem. Theoretical and Applied Fracture Mechanics", 24(1), pp. 1-12.
-Mandal, N.K. and B. Peach, (2010), "An Engineering Analysis of Insulated Rail Joints: A General Perspective", International Journal of Engineering Science and Technology.
-Mohammadzadeh, S., M. Sharavi, and H. Keshavarzian, (2013), "Reliability analysis of fatigue crack initiation of railhead in bolted rail joint", Engineering Failure Analysis, 29(0),
pp. 132-148.
-UIC, Code 712, Rail defects. (2002), "International Union of Railways", Paris.
-UIC, Code 864-8 O.,(1983), "Rolled profiles for fish-plates for 54 kg/m and 60 kg/m rails", International Union of Railways, Paris.
-UIC, Code 510-2, (2004), "Trailing stock: wheels and wheelsets; Conditions concerning the use of wheels of various diameters", International Union of Railways, Paris.
-Sih, G.C. and D.Y. Tzou, (1985), "Rail-end bolt hole fatigue crack in three dimensions. Theoretical and Applied Fracture Mechanics", 1985. 3(2), pp.97-111.
-Stephens, R.I., et al., (2001), "Metal fatigue in Engineering", 2nd ed.
-Skyttebol, A., B.L. Josefson, and J.W. Ringsberg, (2005), "Fatigue crack growth in a welded rail under the influence of residual stresses", Engineering Fracture Mechanics, 72(2), pp. 271-285.
-Talamini, B., D.Y. Jeong, and J. Gordon., (2007), "Estimation of the fatigue life of railroad joint bars, in ASME/IEEE 2007 Joint Rail Conference and Internal Combustion Engine Division Spring Technical Conference. 2007. American Society of Mechanical Engineers.
-Zakeri, J.A. and R. Abbasi, (2012), "Field investigation on variation of rail support modulus in ballasted railway tracks. Latin American Journal of Solids and Structures, 9, pp. 643-656.