- بهزادی، غ. ع.، و احمدیان، س.، (1392)، "تعیین مقدار بهینه تابلوی ترافیکی سرعتگیر با استفاده از تاثیرپذیری رفتار رانندگان"، سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، تهران، معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک.
- رحیمی، ا.م.، و کاظمی، م.، (1392)، "شناسایی و تحلیل پارامترهای مؤثر بر رفتار کاربران راه در مواجهه با علایم ترافیکی درون شهری"، فصلنامه مهندسی حمل و نقل، سال پنجم، شماره چهار.
-فربد، الف. و اولادی، ب. و عباسی، ن.، (1388)، "تحلیل دادههای پرسشنامهای به کمک نرم افزار SPSS"، تهران، انتشارات عابد.
-Abdur Razzak, & Tanweer Hasan. (2010), “Motorist understanding of traffic signs: a study in Dhaka city”. Journal of Civil Engineering (IEB), 38 (1), pp.17-29.
-AL- Madani, & AL- Janahi. (2002), “Role of drivers’ personal characteristics in understanding traffic sign symbols”. Accident Analysis and Prevention34, pp.185–196.
-Al-Madani, & Al-Janahi. (2002), “Assessment of drivers’ comprehension of traffic signs based on their traffic”, personal and social characteristics. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour.
-Ben-Bassat, T., & Shinar, D. (2015), “The effect of context and drivers’ age on highway traffic signs comprehension”. Transportation Research Part F, pp.117–127.
-Ng, A. W., & Chan, A. H. (2008), “The effects of driver factors and sign design features on the comprehensibility of traffic signs”. Journal of Safety Research, 39(3), pp.321–328.
-Stokes, R. W., Rys, M. J., Russell, E. R. and Kerbs, J. (1995), “Motorist understanding of traffic control devices in Kansas”, Final Report No. KSU-94-7, Department of Civil Engineering, Kansas State University, Manhattan, KS.