-آرایی، و. قاسمی، ا. و معینیفر، ی.، (1396)، "توصیههای سیاستی موانع تحققپذیری حکمرانی خوب در ادارۀ امور عمومی (مطالعۀ موردی: فرمانداری و شهرداری شهرستان مینودشت)"، فصلنامۀ مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، دورۀ 7، شمارۀ 25، ص.113-133.
-امامی، م. و شاکری، ح.، (1394)، "حکمرانی خوب و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران"، پژوهشنامه حقوق تطبیقی، سال اول، شماره2، پاییز و زمستان، ص.75-27.
-امیری، ا. رزقیرستمی، ع. گلرد، پ. و صالحیصدقیانی، ج.، (1399)، "ارایه الگویی برای حکمرانیخوب دربخش دفاعی جمهوری اسلامی ایران و ضرورت به کارگیری آن"، فصلنامۀ علمی مدیریت منابع در نیروی انتظامی، سال هشتم، شمارة 2، تابستان، ص.181-214.
-باورصاد، پ. جمشیدی، ص. و جمشیدی، ز.، (1395). "کاربرد دیمتل فازی در شناسایی و تحلیل روابط بین عوامل مؤثر بر خصوصیسازی بنادر ایران"، فصلنامه اقیانوس شناسی، سال هفتم، شماره 25، ص.23-31.
-تسلیمی، م. راعی، ر. فرزینوش، ا. و برقی، م.، (1394)، "طراحی و تبیین مدل شایستگیهای مدیران پروژههای ملی کشور با تمرکز بر ریسک"، مدیریتدولتی، دوره5، شماره 4، ص.57-78.
-حبیبی، آ. ایزدیار، ص. و سرافرازی، ا.، (1393)، "تصمیم گیری چند معیاره فازی"، رشت، انتشارات کتیبه گیل.
-حشمتزاده، م. طالبی، م. و حاجییوسفی، ا.، (1396)، "بررسی موانع تحقق حکمرانیخوب در فرهنگ سیاسی ایران"، جستارهای سیاسی معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال هشتم، شمارة اول، ص.1–24.
-حمزهیی، م. برادران، م. و هاتفی، ف.، (1392)، "حکمرانی خوب درشهرداری مشهد"، پنجمینکنفرانسبرنامهریزی مدیریت شهری، مشهد، شهرداری مشهد، 4 و 5 اردیبهشت، ص.1-12.
-خاتمیفیروزآبادی، م. عباسیآذر، ع. تقوا، م. و فیضی، ک.، (1398)، "مدل ارزشگذاری خدمات الکترونیکی نهادهای عمومی (مطالعه موردی شهرداری تهران)"، فصلنامه علمی مطالعات مدیریت صنعتی، سال17، شماره 55، ص. 1-33.
-دوله، ف. سیفاللهی، س. و زنجانی، ح.، (1398)، "مطالعه زمینهها و موانع شکلگیری حکمرانیخوب در ایران معاصر"، فصلنامهعلمی- پژوهشیعلوم اجتماعیدانشگاه آزاداسلامی واحد شوشتر، سال سیزدهم، شمارهدوم، پیاپی(45)،
ص.123-154.
-رحمانی، ع. وزیرینژاد، ر. احمدینیا، ح. و رضائیان، م.، (1399)، "مبانی روششناختی و کاربردهای روش دلفی: یک مرور روایی"، مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دوره 19، ص.515-538.
-زرقانی، ه. و احمدی، ا.، (1398)، "حکمرانیخوب در
دولتهای محلی: تمرکززدایی، فصلنامه دولتپژوهی، مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، سال پنجم، شماره 91، پائیز،
ص.107-138.
-سرایی، خ.، (1385)، "الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت و تأثیرات آن بر بنادر کشور"، چهاردهمین همایش ارگانهای دریایی چهاردهمین همایش ارگانهای دریایی کشور، اردیبهشت، محمودآباد، ص.1-23.
-سلیمی، ج. و مکنون، ر.، (1397)، "فراتحلیل کیفی
پژوهشهای علمی ناظر بر مسئله حکمرانی در ایران"، مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دوره۱۰، شماره ۱،
ص.۳۰-۱.
-صحرایی، ع. و محمودینیا ا.، (1397)، "الگوی حکمرانی خوب: چارچوبی برای تحلیل اقتصاد سیاسی دولت هاشمی رفسنجانی (۱۳۷۸-۱۳۷۶)"، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، دوره 8، شماره ۲۸، ص.207-228.
-صمدیمیارکلایی، ح. صمدیمیارکلایی، ح. و بسطامی، م.، (1396)، "بکارگیری روش دلفی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتب گروهی فازی در شناسایی و رتبهبندی شاخصهای موثر بر توسعه کارآفرینی"، فصلنامة نوآوری و ارزش آفرینی، سال ششم، شمارة 11، ص.61- 74.
-عربیارمحمدی، ج. و اسماعیلیخوشمردان، ع.، (1399)، "شاخصهای حکمرانیخوب و ارزیابی وضعیت ایران"، پژوهشکده امور اقتصاد و دارایی، وزارت امور اقتصادو دارایی، ناظرعلمی یکتا اشرفی، شناسهگزارش: 9901020083.
-فرنازروزبان، ع. فرهنگی، ع. دامغانیان، ح. و رستگار، ع.، (1397)، "استخراج مدل مدیریت ارتباطاتسازمانی در بستر شبکههای اجتماعی مجازی"، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال پانزدهم، شماره 54، بهار،
ص.103-126.
-فعلینیا، ا. و کیاکجوری، د.، (1398)، "طراحی و تبیین الگوی اثربخش تصویرپردازی سازمانیدرصنعتگردشگریایران"، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره8، شماره 29، ص.215-232.
-گلشنی، ع. و قائدی، م.، (1392)، "روش فازی در پژوهش، پلی ما بین روشهای کمی و کیفی پژوهش"، روشها و
مدلهای روانشناختی، سال چهارم، شماره14، ص.۶۵-۴۵.
-مقیمی، م. و اعلاییاردکانی، م.، (1390)، "سنجش
شاخصهای حکمرانیخوب و نقش دولت الکترونیک در ارتقاء آن"، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 3، شماره 8،
ص. 171-188.
-نقاده، ف.، (1392)، "کاربردهای منطق فازی در یادگیری ماشین"، پروژه دوره کارشناسی، رشته مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، مرکز اصفهان- واحدکاشان.
-یاراحمدی، م. و الماسیفرد، م.، (1396)، "ارزیابی وضعیت حکمرانی خوب در سازمانهای دولتی (مطالعه مورد: استان کرمانشاه)"، اولین همایشبینالمللی برنامهریزی اقتصادی، توسعه پایدار و متوازن منطقهای رویکردها و کاربردها، سنندج، 13 و14 اردیبهشت، دانشگاه کردستان، ص.1-4.
-AfDB (The African Development Bank)., (2008), “Governance Strategic Directions and Action Plan Gap 2008-2012”, April, p.15.
-AGR (The Africa Governance Report)., (2019), “Promoting African Union Shared Values”, Prepared by The African Peer Review Mechanism (APRM) In Collaboration with the African Governance Architecture (AGA), January.
-Ahluwalia, P., and Miller, T., (2020), “The continuing importance of good governance”, Social Identities, Journal for the Study of Race, Nation and Culture, Volume 26,
Issue 1, 26(1), pp.1-2.
-AsDB (The Asian Development Bank)., (1995), “Governance: Sound Economic Management”, August, pp.3, 4, 8.
-Baha, H., (2016), “Good Governance and Human Development: The case of Afghanistan, Submitted in fulfilment of the partial requirements for the degree: Master of Public Policy and Good Governance”, Public Economics, Law and Politics, Address: 29549 BadBevensen, Rathaus Straße 9, Thesis.
-CEC (Commission of the European Communities)., (2001), “European Governance”, A White Paper, Brussels, p.8-10.
-CIPFA & OPM (The Chartered Institute of Public Finance and Accountancy and Office for Public Management)., (2004), “The Good Governance Standard for Public Services”, The Independent Commission on Good Governance in Public Services, London,
pp.1-38.
-Debrie, J., (2011), “Different tiers of government in port governance: some general remarks on the institutional geography of ports in Europe and Canada”, 12th World Conference
On Transport Research, Jul 2010, Lisbonne, Portugal, pp.1-16.
-Elahi,
K. Q., (2005), “Economic Inequality and Paretian Welfare Economics: Some Insinuating Questions”, BRAC University Dhaka, Bangladesh, FSSE 35,
Forum for Social Economics, Vol. 35,
Issue 1,
pp.19–36.
-González, L. F., Sánchez, R. J., & Garcia, A., (2016), “The adaptation process in port governance: the case of the Latin countries in South America and Europe, Journal of Shipping and Trade, 1(14), pp.1-20.
-Graham, J., Amos, B., & Tim, P., (2003), “Principles for Good Governance in the 21 Century”, The Institute on Governance (IOG), Policy Brief No. 15, Institute on Governance, Ottawa, Canada, Retrieved from: www.io g.ca.
-Guzal-Dec, Danuta., Zbucki, Ł., and Kuś, A., (2020)," Good governance in strategic planning of local development in rural and urban-rural gminas of the eastern peripheral voivodeships of Poland", Bulletin Of Geography, Socio–Economic Series, No.49, pp.101-112.
-IIAG, (The Ibrahim Index of African Governance of Mo Ibrahim Foundation)., (2019), AGENDAS 2063 & 2030, IS AFRICA ON TRACK? Index Report.
-Jindal, N., (2014), “Good Governance: Needs and Challenges. International Journal of Scientific & Engineering Research”, Vol. 5, Issue 5, May, Jaypee University of Information Technology, pp.113-116.
-Juiz, C., Guerrero, C., & Lera, I., (2014), “Implementing Good Governance Principles for the Public Sector in Information Technology Governance Frameworks”, Open Journal of Accounting, 3, published Online January, Retrieved from. pp. 9-27.
-Kaufmann, D., Kraay, A., & Mastruzzi, M., (2010), “The Worldwide Governance Indicators Methodology and Analytical Issues”, The World Bank Development Research Group Macroeconomics and Growth Team, Policy Research Working Paper,
pp.1-31.
-Mira, R., & Hammadache, A., (2018), “Good Governance and Economic Growth: A Contribution to the Institutional Debate about State Failure in Middle East and North Africa”, Université Paris 13, CEPN Laboratory, France; IFC, Renmin University, (China). pp.107-120.
-Mokone, T., (2016), “The impact of governance structure on the port performance: a case of Durban Port”, World Maritime University Dissertations, 533, World Maritime University, Malmo, Sweden, pp.1-69.
-Monios, J,. (2016), ”Port Governance in the UK: Planning without policy”, Transport Research Institute, Edinburgh Napier University Merchiston Campus, Edinburgh, United Kingdom, 22, pp.78-88.
OECD (Organization for Economic Cooperation and Development)., (2000), Directorate for Public Governance and Territorial Development. Principal Elements of Good Governance, Retrieved from: https://www.oecd.org.
-Poniatowicz, M., Dziemianowicz, R., Kargol-Wasiluk, A., (2020), “Good Governance and Institutional Quality of Public Sector: Theoretical and Empirical Implications”, European Research Studies Journal XXIII, Issue 2, pp.529-556.
-Shankar Nag, N., (2018), “Government, Governance and Good Governance”, Indian Journal of Public Administration, Dayal Singh Evening College, University of Delhi, New Delhi, India,64(1), pp.122–130.
-UNDP (United Nations Development Programme)., (2011), “Towards Human Resilience: Sustaining MDG Progress in an Age of Economic Uncertainty”, pp.268-278. Retrieved from:
www.undp.org.
-UNESCAP (United Nations Economic and Social Commission for Asia and the Pacific)., (2009), “What Is Good Governance?”, 1-3, Mr.Yap Kioe Sheng Chief, Poverty Reduction Section UNESCAP, UN Building, Rajdamnern Nok Ave, Bangkok 10200, Thailand.
UN-HABITAT, (The United Nations Human Settlements Program)., (2006), “The urban governance index: a tool of the quality of urban governance”, Beirut.
-Wani, H. A., & Suwirta, A., (2015), “Changing Dynamics of Good Governance in Africa”, International Journal for Educational Studies, 7(2) February, by Minda Masagi Press Bandung and UMP Purwokerto, Indonesia ISSN 1979-7877, pp.189-202.
-WBI (World Bank Institute), (2012), “Governance data web-interactive inventory of datasets and empirical tools”, Washington, Retrieved from:
-WGIs (The Worldwide Governance Indicators), (2019), “Report on six broad dimensions of governance for over 200 countries and territories over the period
1996-2019.
-Wilmsmeier, G., & Sanchez R.J., (2017), “Evolution of national port governance and interport competition in Chile”, Research in Transportation Business & Management, 22, pp. 171–183.
-Yeh, T.M., & Huang, Y.L., )2014(, “Factors in determining wind farm location: Integrating GQM”, fuzzy DEMATEL and ANP,Renewable Energy, 66, pp.159-169.
-
Zhang, Q.,
Geerlings, H., El Makhloufi,
A., & Chen,
S., (2018), “who governs and what is governed in port governance: A review study”, Journal of Transport Policy,
Vol. 64, May, pp.51–60
-Zhang, Q., Zheng, S., Geerlings, H., & El Makhloufi, A., (2019), “Port governance revisited How to govern and for what purpose?”, Journal of Transport Policy, Vol.77, May, pp.46–57.