-اعرابی، بودلایی و حسن. (2011). استراتژی تحقیق پدیدارشناسی. حوزه و دانشگاه روششناسی علوم انسانی، 17(68)، 58-31.
-بهزادی ابراهیمی، منطقی، قاضی نوری، سید سروش، و الیاسی. (2020). ارائه چارچوب تعمیق ساخت داخل با رویکرد شکلگیری بومسازگان فناوری (مطالعه موردی پروژه ساخت داخل واگن مترو). فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 8(2)، 152-119.
-جودکی، جمور و صادقی شاهدانی، (2018). تعیین میزان ظرفیت ایجاد اشتغال بخشهای مختلف اقتصادی به منظور دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه با استفاده از رهیافت داده ـ ستانده. فصلنامه برنامهریزی و بودجه، 22(4)، 124-101.
-حسنزاده، علی، (1396). ارائه مدلی جهت شناسایی ابعاد قابلیتهای پویای یادگیری فناورانه و تاثیر آن بر عملکرد سازمانی و فردی. کنفرانس بین المللی برق.
-دهقانی پوده، حسین، چشم براه، ترابی، حسن، کریمی گوارشکی، ... و حسنوی. (2017). تعیین و اولویتبندی شاخصهای مؤثر بر برونسپاری پروژههای تحقیق و توسعه محصولات با سامانههای پیچیده (مورد مطالعه: سازمان صنایع هوایی). فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 5(3)، 168-139.
-سبحانینژاد، مهدی (1385). سازمان یادگیرنده، تهران، نشریسطرون، چاپ اول.
-شتراوس، آنسلم و کوربین، جولیت (1390)، اصول روش تحقیق کیفی نظریة مبنایی، رویهها و شیوهها، ترجمه بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
-شفیعا، محمدعلی، علیاحمدی، علیرضا، بنیادی نائینی، علی، تقوی، میرحمید (1395). ارایه مدلی شاخص برای بومیسازی فناوری در صنعت پتروشیمی با استفاده از روش تصمیمگیری چندمعیاره فازی، نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا، سال پانزدهم، زمستان.
-صفدری رنجبر، رحمان سرشت، منطقی، قاضی نوری، و سید سروش (1395). پیشران های کسب و ایجاد قابلیتهای فناورانه ساخت محصولات و سامانه های پیچیده در بنگاههای متاخر: مطالعه موردی شرکت توربوکمپرسور نفت(OTC) مدیریت نوآوری، 5(3)، 26-1.
-طبائیان، سیّد کمال، قسیم، و بابک (1392). هوشمندی فناوری، یادگیری و عملکرد فناورانه، مطالعه موردی یک سازمان صنعتی دفاعی. مدیریت استاندارد و کیفیت، 3، 71-56.
-عطارپور محمدرضا، کزازی ابوالفضل، الیاسی مهدی، و بامدادصوفی جهانیار، (1393). مدل ارتقاء یادگیری فناورانه برای توسعه نوآوری دوسوتوان، مطالعه موردی صنعت فولاد کشور.
-عطارپور محمدرضا، یادگیری فناورانه و اهمیت آن در فرایند انتقال فناوری (1393). چهارمین کنفرانس بینالمللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری.
-عمار، قاضینوری، سیدسپهر، حسن زاده و مجیدپور (2016). تأثیر بازیگران انتقال فناوری بر یادگیری فناورانه؛ مطالعه موردی صنعت نساجی سوریه. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 4(2), 132-99.
-فلاح تفتی، حیدری کوشکنو و الماسی سروستانی (2019). شناخت مؤلفههای شهروند هوشمند در محیط شهری با رویکرد یادگیری فناورانه (موردمطالعه: شهر یزد)، نشریه اقتصاد شهری و مدیریت، (25)7، 62-51.
-کارگرشهامت بهمن، تقوا محمدرضا، و طباطباییان سیدحبیب اله. (1396). کارکردهای شبکه نوآوری تحلیلی از یادگیری فناورانه در بخش دارویی ایران.
-ملکیکرمآباد، محمدمهدی، آقاجانی، دکترحسنعلی، منطقی، منوچهر، ... و بهنام (2020). ارائه الگوی یادگیری فناورانه در صنایع دریایی حوزه دفاع. سیاست دفاعی، 110(28)، 113-83.
-میری مقدم، مژده، قاضینوری، سیدسپهر، توفیقی، الهی، و شعبان. (2015). یادگیری فناورانه در صنعت نفت: مطالعه موردی فازهای توسعهای میدان گازی پارس جنوبی. سیاست علم و فناوری، 7(2)، 34-17.
-نوذری مریم، رادفر رضا، قاضینوری سیدسروش، و توفیقی جعفر، (1399). الگوی یادگیری فناورانه در قراردادهای بیع متقابل صنعت نفت: مطالعه موردی توسعه میدان آزادگان شمالی.
-نیلفروشان، غفارزادگان، مهشید، پیمانخواه، صادق، رحمانی و سوما (2017). عوامل ناکامی یادگیری فناورانه در صنعت گاز. سیاست علم و فناوری، 10(4)، 44-33.
-Argyris, C. (1977). Double loop learning in organizations. Harvard business review, 55(5), 115-125.
-Azizi, M., Sheykh, M. J., Arasti, M. R., & Sobhiyah, M. H. (2010). People Capability of Project Based Organizations in Undertaking CoPS. In 24th IPMA world congress, Istanbul.
-Baccarini, D. (1996). The concept of project complexity—a review. International Journal of Project Management, 14(4), 201-204.
-Barlow, J. (2000). Innovation and learning in complex offshore construction projects. Research Policy, 29(7-8), 973-989.
-Bryant, A. (2017). Grounded theory and grounded theorizing: Pragmatism in research practice. Oxford University Press.
-Chena, J., Ngaib, E. W. T., and Tonga, L. (2007). Inter-organizational knowledge management in complex products and systems. Journal of Technology Management in China, 2(2), 134-144.
-Crawford, L., Morris, P., Thomas, J., & Winter, M. (2006). Practitioner development: From trained technicians to reflective practitioners. International Journal of Project Management, 24(8), 722-733.
-Disterer, G. (2002). Management of project knowledge and experiences. Journal of knowledge management.
-Figueiredo, P. N., & Cohen, M. (2019). Explaining early entry into path-creation technological catch-up in the forestry and pulp industry: Evidence from Brazil. Research Policy, 48(7), 1694-1713.
-Gann, D. M., & Salter, A. J. (2000). Innovation in project-based, service-enhanced firms: the construction of complex products and systems. Research Policy, 29(7-8), 955-972.
-Geyer, A., & Davies, A. (2000). Managing project–system interfaces: case studies of railway projects in restructured UK and German markets. Research Policy, 29(7-8), 991-1013.
-Ghazinoory, S., Dastranj, N., Saghafi, F., Kulshreshtha, A., & Hasanzadeh, A. (2017). Technology roadmapping architecture based on technological learning: Case study of social banking in Iran. Technological Forecasting and Social Change, 122, 231-242.
-Ghazinoory, S., Mohajeri, A., Kiamehr, M., & Danaeefard, H. (2021). Technological learning in large firms: mechanism and processes. Interactive Learning Environments, 1-22.
-Hobday, M. (1994). Technological learning in Singapore: A test case of leapfrogging. The Journal of Development Studies, 30(4), 831-858.
-Hobday, M. (1995). East Asian latecomer firms: learning the technology of electronics. World Development, 23(7),
1171-1193.
-Hobday, M. (1998). Product complexity, innovation and industrial organisation. Research Policy, 26(6), 689-710.
-Hobday, M. (2000). The project-based organisation: an ideal form for managing complex products and systems? Research Policy, 29(7-8), 871-893.
-Hobday, M., &Rush, H. (1999). Technology management in complex product systems (CoPS)-ten questions answered. International Journal of Technology Management, 17(6), 618-638.
-Hong, Y., &Hartley, J. L. (2011). Managing the supplier–supplier interface in product development: The moderating role of technological newness. Journal of Supply Chain Management, 47(3), 43-62.
-http://mic-ro.com/
-https://metro.tehran.ir/ArticleId/17855
-https://arup.com/perspectives/publications
/research/section/future-of-rail-2050
-Junginger, M., de Visser, E., Hjort-Gregersen, K., Koornneef, J., Raven, R., Faaij, A., & Turkenburg, W. (2006). Technological learning in bioenergy systems. Energy Policy, 34(18), 4024-4041.
-Kafi, F., و& Fatemi Ghomi, S. M. T. (2014). A game-theoretic model to analyze value creation with simultaneous cooperation and competition of supply chain partners. Mathematical Problems in Engineering.
-Kahouli-Brahmi, S. (2008). Technological learning in energy–environment–economy modelling: A survey. Energy Policy, 36(1), 138-162.
-Kantamara, P., & Ractham, V. (2014). Single-loop vs. double-loop learning: an obstacle or a success factor for organizational learning. International Journal of Education and Research, 2(7), 55-62.
-Kapoor, R., & McGrath, P. J. (2014). Unmasking the interplay between technology evolution and R and D collaboration: evidence from the global semiconductor manufacturing industry, 1990–2010. Research Policy, 43(3), 555-569.
-Kash, D. E., & Rycoft, R. W. (2000). Patterns of innovating complex technologies: a framework for adaptive network strategies. Research Policy, 29(7-8), 819-831.
-Kiamehr, M., Hobday, M., & Hamedi, M. (2015). Latecomer firm strategies in complex product systems (CoPS): The case of Iran’s thermal electricity generation systems. Research Policy, 44(6), 1240-1251.
-Kim, D. Y., & Wagner, S. M. (2012). Supplier selection problem revisited from the perspective of product configuration. International Journal of Production Research, 50(11), 2864-2876.
-Kim, L. (2001). The dynamics of technological learning in industrialisation. International Social Science Journal, 53(168), 297-308.
-Lall, S., & Urata, S. (2003). Competitiveness, FDI and technological activity in East Asia. Edward Elgar Publishing.
-Lehtinen, J., Aaltonen, K., & Rajala, R. (2019). Stakeholder management in complex product systems: Practices and rationales for engagement and disengagement. Industrial marketing management, 79, 58-70.
-Li, M., Liu, H., &Zhou, J. (2018). G-SECI model-based knowledge creation for CoPS innovation: the role of grey knowledge. Journal of Knowledge Management.
-Malerba, F. (1992). Learning by firms and incremental technical change. The economic Journal, 102(413), 845-859.
-Miller, R., Hobday, M., Leroux-Demers, T., و Olleros, X. (1995). Innovation in complex systems industries: the case of flight simulation. Industrial and corporate change, 4(2), 363-400.
-More, H., & Khanapuri, V. (2019, December). Application of Object Process Methodology in Project Management A Case Study of Mumbai Metro Line 3. In INCOSE International Symposium, Vol. 29, 123-137.
-Moustakas, C. (1994). Phenomenological Research Methods. SAGE.
-Ngai, E. W., Jin, C., &Liang, T. (2008). A qualitative study of inter organizational knowledge management in complex products and systems development. R & D Management, 38(4), 421-440.
-Nightingale, P. (2000). The product–process–organisation relationship in complex development projects. Research Policy, 29
(7-8), 913-930.
-NOORI, Z., &AZIZI, M. (2020). The Challenges of Project Management of Complex Products and Systems.
-Patanakul, P., Kwak, Y. H., Zwikael, O., & Liu, M. (2016). What impacts the performance of large-scale government projects? International Journal of project management, 34(3), 452-466.
-Ren, Y. T., & Yeo, K. T. (2006). Research challenges on complex product systems (CoPS) innovation. Journal of the Chinese Institute of Industrial Engineers, 23(6), 519-529.
-Romme, A. G. L., & Van Witteloostuijn, A. (1999). Circular organizing and triple loop learning. Journal of Organizational Change Management.
-Saldanha, G., & O'Brien, S. (2014). Research methodologies in translation studies. Routledge.
-Su, J., & Liu, J. (2012). Effective dynamic capabilities in complex product systems: experiences of local Chinese firm. Journal of Knowledge-based Innovation in China.
-Tacla, C. L., &Figueiredo, P. N. (2006). The dynamics of technological learning inside the latecomer firm: evidence from the capital goods industry in Brazil. International Journal of Technology Management, 36(1-3), 62-90.
-Yassine, A. A. (2019). Managing the development of complex product systems: an integrative literature review. IEEE Transactions on Engineering Management, 68(6), 1619-1636.