-حافظ نیا، م.، (1391)، مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (انتشارات سمت). تهران. ص. 409.
-خوشگویانفرد، ع.، (1386)، " روش شناسی کیو. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات. تهران. 135 ص.89.
-عباسی، ع.، کیانی مقدم، م.، سعیدی، ن.، نورامین، ا.، (1391)، "بررسی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر عملیات بهینه در پایانههای کانتینری با استفاده از روش تصمیمگیری برناردو". مجله علوم و فنون دریایی. دوره 11، شماره 4. ص.70-80.
-فتوحی، ص.، جوجیزاده، خ.، صدری، س.، توفان، ن.، (1391)، "ابعاد ژئوپولیتیکی رودخانه اروند و نقش آن در امنیت اقتصادی مناطق مرزی خرمشهر و آبادان". همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت؛ چالشها و رهیافتها.
ص. 1691-1703.
-کاظمی عسکرانی، ی.، حسنزاده، م.، )1393(، "بررسی اثربخش روش آموزش کارشناسان عملیات بندری در کاهش چالشهای مدیریتی". همایش بینالمللی سواحل، بنادر و سازههای دریایی. ص. 240-243.
- کیانیمقدم، م.؛ تهمک، ح.؛ مشایخی، ا. و ایرانشاهی، س.، (1391)، "مدلسازی عناصر اثرگذار بر زمان انتظار کشتیهای تجاری با استفاده از تئوری تصمیمگیری MADM روش سلسله مراتبی (AHP)"، اولین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران.
- مرادیان، ف.، (1390)، "روش شناسی کیو. کتابماه علوم اجتماعی". شماره 37. ص. 96-101.
- مهیر کجوری، م.، 1386. مدل اندازهگیری میزان بهرهوری ترمینال کانتینر. وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و کشتیرانی. ص. 29-55.
- Alderton, P. M., (2008), Port management and operations, third edition, Informs, London, pp.429.
- Banomyong, Ruth. (2005), "The impact of port and trade security initiatives on maritime supply-chain management." Maritime Policy & Management 32.1, pp.3-13.
- Branch, A. E., (1986), “Elements of port operation and management”, First edition, Chapman and Hall, London, pp.265.
- Brown, K., Root Pty. Ltd., (2008), “Bangladesh: Chittagong Port Efficiency Improvement Project”, Technical Assistance Consultant’s Report.
- Bruns, G. M., (2015), “Port Management and Operations”. Taylor & Francis Group. New York. pp.362.
- ESCAP., (2007), “Logistics Sector Developments”, United Nations, New York.
- Gaur, P., (2005), “Port Planning as A Strategic Tool: A typology”. Thesis of MSc in Transport and Maritime Economics. Institute of Transport and Maritime Management Antwerp. University of Antwerp. pp.88.
- Ircha, M. C. (2008), “opportunities and challenges facing Canadian ports”, UNB transportation group, Carleton university transportation research center, pp.15.
- Kim, K. and Kim, H., (1998), “The Optimal Determination of the Space Requirement and the Number of Transfer Cranes for Import Containers”. Logistics Transport. Rev. 35: pp.427-430.
- Lun, Y.H.V, Lai, K. H., Cheng, T. C. E., (2010), “Port Operation, Shipping and logistics management”, springer, pp.179-191.
- Magala, M., (2004), “Opportunity Capture and Growth Strategies for Regional Port: A Modelling Approach”. Ph. D. Thesis for Victoria University. Melbourne Victoria, Australia. pp. 294.
- Slack, B., (2001), “Globalization in Maritime Transportation: Competition, uncertainty and implications for port development strategy”, Fondazione Eni Enrico Mattei.
- Song, D. W. (2003), “Port co-opetition in concept and practice. Maritime Policy & Management, 30(1), pp.29-44.
- Wayne, K. T., (2009), “Port Economics. Routledge”. Abingdon, Oxon. pp.208.