-احدی، ح.، و ضیاتبار احمدی، س.، (1392)، "ارائه مدل تخمین سطح مطلوبیت کریدورهای ریلی ترانزیت بار از ایران؛ مطالعه موردی محور سرخس- بندرعباس"، دهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع. دانشگاه علم و صنعت ایران.
-احسانی فر، ی.، (1394)، "تاثیر اجرای استراتژی افزایش ترانزیت از طریق بندر چابهار بر توسعه محلی". شماره 3 ، صص. 41-49.
- احمدی، ب.، دادگر، م.، و ربیعی، س.، (1394)، "سطح بندی میزان توسعه یافتگی استان های کشور بر مبنای شاخص های حمل و نقل جاده ای با استفاده از تلفیق تکنیک های AHP وTOPSIS "، نشریه آمایش محیط، دوره 8، شماره 29، صص. 75-97.
-اقبالی، ن.، اقبالی، ع.، نریمی، ی.، (1392)، "بررسی پتانسیلهای بنادر جنوب کشور ایران به عنوان ترمینال منطقهای ترانزیت غلات به روش تحلیل سلسله مراتبی"، فصلنامه دیدگاه، صص. 126-156.
-التجائی، ا.، ارباب افضلی، م.، کیمیایی، ف. (آبان 89). بررسی تاثیر هزینهها و زیرساختهای حمل و نقل ریلی بر پتانسیل تجاری ایران با کشورهای آسیای میانه با رویکرد مدل جاذبه. دوازدهمین همایش و پنجمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی.
- الهویردی زاده، ر.، حافظ نیا، م.، احمدی پور، ز.، و پورطاهری، م. (1397). تبیین رابطه دسترسی کشورها به دریا با شاخص توسعه انسانی. فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، سال سی و سوم، شماره اول، ، شماره پیاپی 128.
- بازدار، ا.، ونوس، د. (1376). وضعیت ترانزیت بندر انزلی از دیدگاه مدیریت استراتژیک. تهران: دانشگاه تهران.
- باورصاد، پ. (1388). تئوری پلهای زمینی و کریدورهای ترانزیتی و نقشایجاد مرکز مدیریت عالی مالی ترانزیت کالا در ایران.
- پرند، ف. (شهریور ماه 1392). نقش ترانزیت خارجی در توسعه روابط ایران با کشورهای آسیای مرکزی. نشریه بررسی های بازرگانی، شماره 60.
- پهلوانی، م.، مهرابی بشر آبادی، ح.، و افشارپور، م. (1393). بررسی تأثیر توسعۀ زیرساخت های حمل و نقل بر رشد اقتصادی استان های ایران. فصلنامه تحقیقات مدلسازی اقتصادی، شماره 16، 103-132.
- جعفری، ک. (1381). امکانسنجی افزایش ترانزیت کالای آسیای مرکزی و قفقاز از مبداء بندر امام خمینی (ره) در مقایسه با بندر شهید رجایی. ص. 92-93.
- جعفرینژاد، س. (1388). ترانزیت، فعالیتی چند بخشی. نشریه بندر و دریا، ص. 19-21.
- حمیدی، ح. (1389). مدیریت تجهیزات بندری، خط مشی، مدیریت، نگهداری و تعمیرات. تهران: اسرار دانش.
- حیدری مطلق، ر. (1390). الزامات مدیریت واردات درکشور. مجله اقتصادی، سال یازدهم شماره های 1 و 2، 64-89.
- خجسته نیا، ح. (1389).ایران - افغانستان، ارتباط ریلی. فصلنامه بینالمللی روابط خارجی، شماره پنجم، 155-196.
- دولو، گ. (1379). جایگاه کشور برای ترانزیت نفت خام کشورهای آسیای میانه و قفقاز از طریق راهآهن جمهوری اسلامی ایران. تهران: دانشگاه علم و صنعت.
- زرقانی، س و قلی زاده، م، (1391). بررسی و تحلیل نقش و جایگاه استراتژیک سواحل مکران. اولین همآیش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران. چابهار: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار.
- زهرانی، م.، فرجی لوحه سرا، ت.، و تجری، س. (1394). جایگاه راه آهن شرق دریای خزر در همگرایی منطقه ای ایران با آسیای مرکزی منطقه ای ایران با آسیای مرکزی. فصلنامه آسیای مرکزی و قفقاز، شماره 89، 93-123.
- ساسانی، م. (1392). راه آهن شمال جنوب کلید افزایش ترانزیت بار. تهران: مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت ایران . نشریه شماره 2.
- سالنامه آماری راهآهن ایران - 1380 تا 1390. (1391)
- شاهپوری ارانی، م. (1377). بهینه یابی مسیرهای ترانزیتی کالا به آسیای میانه و درآمد ارزی حاصل برایایران. تهران: دانشگاه تهران.
- عرب امیری، ش و نکوئی شهرکی، س. (۱۳۹۲). ارائه راهکارهایی به منظور افزایش سهم ایران درترانزیت با بهره گیری از زیرساخت های حمل ونقل ریلی و با استفاده از مدل لوجیت و روش دلفی، اولین کنفرانس ملی زیر ساختهای حمل و نقل، تهران، پژوهشکده حمل و نقل، دانشگاه علم و صنعت ایران.
- عرب امیری، ش.، رادفر، ا. (1388). ارزیابی کریدورهای بین المللی آسیای میانه-اروپا و بررسی موانع گسترش ترانزیت ایران. یازدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی. تهران: سیویلیکا.
- کریمی، ب.، بشیری، م.، نیکزاد، ع. (1396). بررسی مساله مکان یابی بنادر خشک با در نظر گرفتن شبکه حمل ونقل چند وجهی و قابلیت جداسازی کالاها درشبکه لجستیک چند کالایی. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت بازرگانی و بهینه سازی سیستم ها. بابل.
- لطفی، ح.، ابراهیمی، ع.، نجفی، ع.، و عالی فرجا، س. (1396). نقش و تاثیر مناطق آزاد در اقتصاد ایران با تاکید بر منطقه آزاد چابهار به منظور ارائه مدلی فرا منطقه ای برای اقتصاد و سیاست خارجی ایران. فصلنامه علمی - پیوهشی جغرافیا (برنامه ریزی شهری)، شماره 3، 217-240.
- مجله صنعت حمل و نقل، (مرداد ۱۳۷۸). تراسیکا وضع را دگرگون کرد. - شماره ۱۸۱.
- محسنی، م. (1381). بررسی موانع فیزیکی، اقتصادی و مدیریتی ترانزیت (بینالمللی) کالا در ایران. تهران: دانشگاه علم و صنعت ایران.
- ممقانی، م. (مرداد 1388). چند وجه از حمل و نقل. مجله بندر و دریا، ص. 62-63.
- نائینی، ا. ک. (1394). بررسی اثر ارزش افزوده بخش حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات بر رشد اقتصادی در ایران. تهران: پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامیواحد تهران مرکزی.
- نژندی منش، ه. الله کانی.-س. (1394). قانون حاکم بر قراردادهای حملونقل چندوجهی بینالمللی کالا. فصلنامه پژوهش حقوق عمومی، سال شانزدهم، شماره 46.
- نصر آزادانی، س، عباسی و رئوفی. (1389). بررسی فرصت ها و مشکلات ترانزیت ریلی و راهکارهایی برای بهبود مدیریت آن. دومین همایش ملی مهندسی عمران. دانشگاه آزاد اسلامیواحد خمینی شهر.
- یوسفی، ه؛ حقیقی؛ م، حسنقلی پور، ط و خدادادحسینی، ح . (۱۳۹۲). برنامه ریزی استراتژیک توسعه ترانزیت کانتینری بنادر جنوب ایران با استفاده از مدلSWOT، پانزدهمین همایش صنایع دریایی، جزیره کیش، انجمن مهندسی دریایی ایران.
- یونس سینکی ، ح.، مهرگان، م. (1378). تحلیل موقعیت ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوریهای آسیای میانه از طریق شبکه ارتباطی حملونقل زمینی. تهران: دانشگاه تهران.
- Carballo, J., Graziano, A., Schaur, G., & Martincus, C. V. (2014). Transit Trade.
- Ford, A., Barr, S., Dawson, R., & James, P. (2015). Transport Accessibility Analysis Using GIS: Assessing Sustainable Transport in London. International Journal of Geo-Information, 4, 124-149. doi:0.3390/ijgi4010124
- Georg, I., Blaschke, T., & Taubenbock, H. (2016, December 7). A Global Inventory of Urban Corridors Based on Perceptions and Night-Time Light Imagery. International Journal of Geo-Information, 233.
- Poul Hansen, L. A.-J. (2008). Facilitating Cross-Border Movement of Goods: A Sustainable Approach. Conference on Trade and Development (UNCTAD) (pp. 67-76). The Global Enabling Trade Report 2008.
- Rodrigue, J. P., & Notteboom, T. (2017). Transport Costs. The Geography of Transport Systems, Fourth Edition.
- S. LUBIS, H.-R., & ISNAENI, M. (2005). Multimodal transport in indonecia: recent profile and strategy developement. Proceedings of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, 5, 46-64.
- Stephen Mullighan, & John Rau. (2015). The Integrated Transport and Land Use Plan. Goverment of south Australia.
-Renna, j. (2003). growth and transit oriented developement at the state level: lessons from california newjersy and western australia.