-خالقیان، ف.، تهرانیزاده، م.، (1386)،"طراحی یک نوع میراگر اصطکاکی جدید همراه با لنت ترمز"، مجله علمی پژوهشی زلزلهشناسی و مهندسی زلزله (JSEE)، دوره 9، شماره 4.
- باقری، س. حدیدی، ع. و بسطامی، ن.، (1394)، " تعیین مشخصه بار لغزش میراگرهای اصطکاکی در طبقات مختلف قابهای ساختمانی بر اساس شکل پذیری هدف"، نشریه مهندسی عمران و محیط زیست، جلد 45، شماره 2، تابستان.
- عزتی، ر. سعید منیر، ح. و قدرتی امیری، غ.ر.، (1395)، "بررسی آزمایشگاهی عملکرد میراگر جدید هیبرید اینرسی دورانی اصطکاکی و مقایسه با میراگر اینرسی دورانی ویسکوز"، مجله سازه و فولاد،
دوره 12، شماره 20، پاییز و زمستان، ص. 30-23.
-بهشتی اول، س.ب. و متقی، ل.، (1396)، " اثر خطر زلزله منطقه
بر انتخاب روش بهسازی یک قاب بتن آرمه معیوب"، مجله مهندسی عمران امیرکبیر، دوره 49، شماره 3.
- قلی زاده، س. و مروج نکو، م.، (1396)، "عملکرد لرزهای پیکربندی جدیدی از میراگر اصطکاکی دورانی در مهاربندهای ضربدری"، مجله مهندسی عمران و محیط زیست امیرکبیر، سال چهل و نهم،
شماره زمستان 4، ص. 664-653.
- قلعه نوی، م، کریمی پور، ا. آزاددرمیان، ج.، (1398)، "بررسی مقایسهای تاثیر میراگرهای اصطکاکی دورانی، ویسکوالاستیک، TADAS، بر پاسخ لرزهای سازهها"، مجله مدل سازی در مهندسی، دوره 17، شماره 59 زمستان، ص. 107-87.
- ذبیحی سامانی، م. و صحفی، م.، (1399)، " ارزیابی تاثیر نسلهای مختلف توابع تحریک زماندوام در ساختمانهای فولادی مجهز
به میراگرهای جدید اصطکاکی دورانی"، مجله مهندسی سازه و ساخت - نشریه انجمن مهندسی سازه ایران.
- فرزاد جعفرزاده، ف.، (1395)، "بهسازی لرزهای پلهای بزرگراهی بر اساس استهلاک انرژی به کمک میراگر اصطکاکی"، پایاننامه ارشد رشته عمران، پژوهشگاه بینالمللی زلزلهشناسی و مهندسی زلزله، تهران.
-نشریه شماره 511 سازمان برنامه و بودجه، (1390)، "راهنمای بهسازی لرزهای پلها"، معاونت نظارت راهبردی دفتر نظام فنی اجرایی.
- نشریه شماره 463 سازمان برنامه و بودجه"، آیین نامه طراحی
پلهای راه و راهآهن در برابر زلزله"، (1387)، معاونت نظارت راهبردی دفتر نظام فنی اجرایی.
-A. Filiatrault, S. Cherry, (1990), “Seismic design spectra for friction-damped structures” Journal of Structural Engineering: Vol. 116. pp. 334–55.
-A. Golafshani, A. Gholizad, (2009), “Friction damper for vibration control in offshore steel jacket platforms” Journal of Constructional Steel Research Vol. 65, pp. 180-187.
-A. Pall, C.Marsh, (1982), “Response of friction damped braced frames”, Journal of Structural Engineering; Vol. 108, pp. 1313–23.
-A.Shirkhani, I.Mualla, N.Shabakhty, S.R.Mousavi, (2015), “Behavior of Steel Frames with Rotational Friction Dampers by Endurance Time Method”, Journal of Construction Steel Research, Vol.107, pp.211-222.
-B.Shrestha, H.Hao, Z.H.JIbrahim, K.Bi, (2016),“On the Effectiveness of Rotational Friction hinge Damper to Control Responses of Multi-Span Simply Supported Bridge to Non-Uniform Ground Motions”, Advances in Structural Engineering,
Vol. 19, Issue. 10.
-G.Wang, Y.Y.Wang, J.Yuan, Y.Yang, D,Wang, (2017), “Arc-Surfaced Frictional Damper for Vibration Control in Container Crane”,Hindawi Shock and Vibration.
- http:\\www.damptech.com
-I.Mualla, B.Belev, (2002),“Performance of steel frames with a new friction damper device under earthquake excitation” Journal of Engineering Structures, Vol. 24, pp. 365-371.
-I.Muala, B.Belev, (2017), “Overview of Recent Projects Implementing Rotational Friction Dampers”, 16th World Conference on Earthquake Engineering, Santiago, Chile.
-I.S.Oance, S.Gelmambet, (2019), “Effect of Number and Position of Rotational Friction Dampers on Seismic Response of Steel Frame”, Sciendo, Ovidious University Annals Series: Civil Engineering, Year 21.
-I.Mualla, B.Belev, (2015), “Analysis, Design and Applications of Rotational Friction Dampers for Seismic Protection”, Journal of Civil Engineering, Environment and Architecture, Vol.62, pp.335-346.
- Jabraeil Padar, (2016)," Seismic monitoring bridge decks with rotational friction dampers" Specialty Journal of Architecture and Construction, Vol. 2 (3), pp.78-91.
-J. Vaseghi, S.Navaei, B.Navayinia, F. Roshantabari (2099), “A Parametric Assessment of Friction Damper in Eccentric Braced Frame” Journal of Engineering and Technology; Vol. 58, pp. 208-212.
-Y. Komachi, M.R. Tabeshpour, A.A. Golafshani, I. Mualla, (2011), “Retrofit of Resaalat Jacket Platform (Persian Golf) sing Friction Damper Device”, Journal of Zhejiang University- Science A (Applied physics & Engineering), Vol. 12(9), pp.680-691.