- آهویی، ر.، (1378)، "کاهش آلودگی هوا با مدیریت مقطع عرضی"، سومین همایش محیط زیست.
- کریمی، ه.، رفیعی فروشانی، ن.، حسینی نسب،س.م.ر. و شتاب بوشهری، س.ن.، (1398)، "یکطرفه کردن مجموعهای از خیابانهای شبکه حمل و نقل شهری با هدف کاهش ترافیک یک منطقه خاص"، فصلنامه مهندسی حمل و نقل، شماره10، 3، ص.636-617.
-جبر، س. و ندیمی، ن.، (۱۳۹۶)، "رتبهبندی شیوههای هوشمند سازی کنترل و هدایت جریان ترافیک، جهت افزایش ایمنی و کارایی تردد در ایران با استفاده از روش تاپسیس فازی"، پنجمین کنگره بینالمللی عمران، معماری و توسعه شهری، تهران، دبیرخانه دایمی کنفرانس.
-رحیم اف، ک. و حیدرریحانی، س.، (1395)، "تحلیل و ارزیابی اثرات انواع راههای دسترسی و چگالی آنها بر روی ایمنی ترافیک"، چهارمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری، تهران، دانشگاه صنعتی خواجهنصیرالدین طوسی.
-اصلانی، م.، سعدی مسگری، م.، مطیعیان، ح.، (1394)، "یادگیری تقویتی بر اساس معماری عملگر نقاد در
سیستمهای چند عامله برای کنترل ترافیک"، علمی پژوهشی علوم و فنون نقشه برداری، دوره پنجم، شماره 3.
-حیدری، ف. رستگاریان، ز. و کیانی، ا.، (1392)، "نقش مدیریت شهری در کنترل ترافیک و ارایه راهکارهایی برای رفع موانع و چالشهای ناشی از آن"، معماری و شهرسازی و توسعه پایدار.
-مدقالچی، ع. و عباسی، و.، (1393)، "بررسی اثر پذیری دوربینهای کنترل سرعت ثابت در تغییر رفتار رانندگان
با استفاده از روش آماری سریهای زمانی بر روی دادههای دستگاه"، نخستین همایش سیستمهای حمل و نقل هوشمند جادهای.
-Bain, R., (2001), “Moveable barrier technology-the key to the dynamic highway?, Traffic Engineering+ Control”, 42(10), pp.340-342.
-Berg, K., Anderson, D., & Eixenberger, D., (2010), “Evaluation of Movable Barrier in Construction Work Zones”, (No. UT-10.02).
-Cherry, Steve, (2011), “A Comparison of Non-traditional Intersection Designs Using Microscopic Simulation”, Transportation Research Board 90th Annual Meeting.
-Fitzgibbon, J. J., Gavel, A., & Gioia, W., (2006), “U.S. Patent No. 7,138,912. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office”.
-Giuffrè, O., Granà, A., Mauro, R., Silva, A. B., & Chiappone, S., (2015), “Developing passenger car equivalents for freeways by micro simulation”, Transportation Research Procedia, 10, 93-102
-HCM 2000, highway capacity manual, (2000), Washington, D.C. Transportation Research Board.
-Huanyun Zhou, Fei Huang, (2013), “Development of traffic safety evaluation method based on simulated conflicts at signalized intersections”, Procedia - Social and Behavioral Sciences 96 (2013) pp.881 – 885, 13th COTA International Conference of Transportation Professionals (CICTP 2013).
-J. C. Medina, A. Hajbabaie, and R. F. Benekohal, (2010), "Arterial traffic control using reinforcement learning agents and information from adjacent intersections in the state and reward structure", presented at the 13th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Funchal.
-Jin, M., Lee, S., Park, W., & Park, I., (2017), “Safety Performance Evaluations for the Vehicle Based Movable Barriers Using Full Scale Crash Tests”, In MATEC Web of Conferences, Vol. 124, pp. 04002.
-Kapil Singh, Akhil Khajuria, (2013), “A Review on Simulation of Traffic Control”, International Journal of Transportation and Advanced Engineering, 129(2), pp.186-195.
-Keller, R. R., (2012), “U.S. Patent No. 8,207,818. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office”.
-Rodriguez, Y., & Garcia, B. L., (2013), “U.S. Patent No. 8,542,093”, Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office.
-Ross, Jr., Hayes E., (1989), "Evaluation of movable barrier for separating contraflow lanes from freeway lanes", (PDF), State Department of Highways and Public Transportation, District 18, Dallas. Texas Transportation Institute, Texas A&M University, Retrieved 14 June 2016.
-Satterfield, C., (2001), “Moveable Barrier Solves Work-Zone Dilemma”, Public Roads, 65(1), pp.26-29.
-Schwietering, C., & Feldges, M., (2016), “Improving traffic flow at long-term roadworks”, Transportation research procedia, 15, pp.267-282.
-Schwietering, C., & Feldges, M., (2016), “Improving traffic flow at long-term road works, Transportation research procedia, 15, pp.267-282.
-Skowronek, D. A., Ranft, S. E., & Cothron, A. S., (2002), “An evaluation of Dallas area HOV lanes, year 2002 ,Vol. 4961, No. 2, Texas Transportation Institute, Texas A & M University System.