-اسداللهی، رضا و صفارزاده، محمود و ممدوحی، امیررضا (1390)، ارائه الگویی برای شبکه مسیرهای دوچرخهسواری، پژوهشنامه حملونقل، شماره دوم، 114-101.
-باس باس، اس، (1386)، پیشرفتهایی در حملونقل شهری، نادعلی رمضانپور، نیما امینیان، انتشارات آراد مهر، تهران، 272.
-پوریوسفی، فرهود، (1378)، دوچرخه و دوچرخهسواری، انتشارات موسسه کتاب همراه، تهران، 80.
-تقوایی، مسعود و فتحی، عفت (1390)، معیارهای مکان گزینی و طراحی مسیرهای دوچرخهسواری، فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، شماره 43، 152-135.
-شهابیان، پویان، (1382)، خطر سواره در تقاطع دوچرخهها، مجله شهردارهای، سال پنجم، شماره 58، تهران.
-شیخالاسلامی، علیرضا (1374)، مطالعات طرح ایجاد شبکه دوچرخهسواری بهعنوان یک روش حملونقل شهری، پایاننامه کارشناسی ارشد مهندسی راه و ترابری، دانشگاه علم و صنعت ایران.
-فتحی، هوشنگ (1371)، تاریخچه و مقررات و روشها، انتشارات مدرسه، تهران، 305 -304.
-قدسیپور، حسن (1392)، فرایند تحلیل سلسله مراتبی AHP، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نوبت یازدهم، تهران، 233-232.
-قریب، فریدون (1383)، امکانسنجی ایجاد مسیرهای پیاده و دوچرخه تهران قدیم، نشریه هنرهای زیبا، شماره 19، تهران، صفحه 28-17.
-کنف الاخر، هرمان (1381)، اصول برنامهریزی (طراحی) تردد پیاده و دوچرخه، فریدون قریب، انتشارات دانشگاه تهران، تهران، 329-328.
-هنرور، افشار و شریفیان، اسماعیل و فرزان، فرزام (1385)، نگرشها در زمینه گسترش سامانههای حملونقل پاک با تأکید بر نقش دوچرخهسواری عوامل، موانع و راهکارها، دومین همایش آلودگی هوا و اثرات آن بر سلامت، تهران.
-Ana, Silva. I. Pinto, D. Ribeiro, J. Delgado. (2014). Multicriteria Analysis for Evaluation of Bike Lane Routes Integrated to Public Transportation, Procedia, Social and Behavioral Sciences, Vol. 162, 388-397.
-Lusk. A. Wen, X. Zhou, L. (2014). Gender and used/preferred differences of bicycle routes, parking, Intersection signals, and bicycle type, Professional middle class preferences in Hangzhou-China. Journal of Transport & Health, Vol. 1,124–133.
-Baltes, M. (1997). Factors Influencing Nondiscretionary Work Trips by Bicycle Determined from 1990 US Census Metropolitan Area Statistical Area Data, Transportation Research Record 1538, 96–101.
-Basbas, S. (2007). Advances in City Transport. Case Studies, Aristotle University, Thessaloniki, Greece, First Edition, 208-209.
-Bernardia, S. Federico, R. (2015). An analysis of bicycle travel speed and disturbances on
off-street and on street facilities, Transportation Research Procedia, Vol. 5, 82-94.
-Bocian, E. (2012). Using GIS for Safe Bicycle Routing, Candidacy for the Degree of Master of Science, Northwest Missouri State University.
-Edward, J. Jepson, Jr. and Mary M, Edwards. (2010). How Possible is Sustainable Urban Development? An Analysis of Planners Perceptions about new Urbanism, Smart Growth and the Ecological City, Planning Practice and Research, Vol. 25(4), 417-437.
-Gozarrah Consulting Engineers. (2005). Bicycling Facilities, Shiveh Publications, Tehran Traffic Organization, 49.
-Honarvar.A, Sharifian. E, Farzan. F. (2006).Views on Development of Clean Transport Systems focused on Bicycling: Factors, Obstacles, and Solutions, 2nd Conference on Air Pollution and its Health Effects, Tehran.
-Jäppinen, Sakari. Toivonen, T. Salonen, M. (2013). Modelling the potential effect of shared Bicycles on public transport travel times in Greater Helsinki: An open data approach, Applied Geography, Vol. 43, 13-24.
-Kenfolakhar, H. (2002), Planning Principles for Designing Pedestrian and Bicycle Traffic, Translated by, F. Gharib, Tehran University Publications.
-Lintock, H.(1992). bicycle and city traffic in London, Belhaven Press, London, 1999, Hlasted Press, John Wiley and sons,
New York.
-Marinoni, O. (2007). Some Word on the Analysis Hierarchy Process and the Provided ArcGIS Extention, Short introduction to the principles of the Analytic Hierarchy Process (AHP), Germany.
-Pettinga, A, and et al., (2009). Cycling Inclusive Policy Envelopment: a Handbook, Federal Ministry for Economic Cooperation and Development, 256.
-Rybarczyk, G. Changshan, Wu. (2010). Bicycle Facility Planning Using GIS and Multi-Criteria Decision Analysis, Applied Geography, Vol. 30, 282–293.
-Saaty, T.L. (1977). A Scaling Method for Priorities in Hierarchical Structures, Journal of Mathematical Psychology. Vol. 15,
234-281.
-Saaty, T.L. (2013). On the Measurement of Intangibles. A Principal Eigenvector Approach to Relative Measurement Derived from Paired Comparisons. Notices of the AMS. Vol. 60(2), 192-208.
-Suzukia, K, Kanda, K. Doic, N. Tsuchizakid. (2012). Proposal and Application of a New Method for Bicycle Network Planning, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 43, 558-570.