• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
پژوهشنامه حمل و نقل
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1397)
دوره دوره 14 (1396)
دوره دوره 13 (1395)
دوره دوره 12 (1394)
دوره دوره 11 (1393)
دوره دوره 10 (1392)
دوره دوره 9 (1391)
دوره دوره 7 (1389)
دوره دوره 6 (1388)
دوره دوره 5 (1387)
دوره دوره 4 (1386)
دوره دوره 3 (1385)
دوره دوره 2 (1384)
دوره دوره 1 (1383)
دیواندری, حسن, سادات خلدری, سید فرهاد. (1396). مدلسازی عمق شیارشدگی آسفالت با استفاده از نتایج آزمایش خزش دینامیکی. پژوهشنامه حمل و نقل, (), -.
حسن دیواندری; سید فرهاد سادات خلدری. "مدلسازی عمق شیارشدگی آسفالت با استفاده از نتایج آزمایش خزش دینامیکی". پژوهشنامه حمل و نقل, , , 1396, -.
دیواندری, حسن, سادات خلدری, سید فرهاد. (1396). 'مدلسازی عمق شیارشدگی آسفالت با استفاده از نتایج آزمایش خزش دینامیکی', پژوهشنامه حمل و نقل, (), pp. -.
دیواندری, حسن, سادات خلدری, سید فرهاد. مدلسازی عمق شیارشدگی آسفالت با استفاده از نتایج آزمایش خزش دینامیکی. پژوهشنامه حمل و نقل, 1396; (): -.

مدلسازی عمق شیارشدگی آسفالت با استفاده از نتایج آزمایش خزش دینامیکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 28 بهمن 1396  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
حسن دیواندری email 1؛ سید فرهاد سادات خلدری2
1معاون مرکز تحقیقات قیر و مخلوط های آسفالتی (ABRC)، دانشگاه علم و صنعت ایران. عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
2دانشگاه آزاد واحد جنوب
چکیده
روسازی راه‌ها، سرمایه‌ ملی هر کشوری محسوب ‌می‌شوند که سالیانه بخش عمده‌ای ‌ازبودجه‌ عمرانی سازمان‌های ذ‌یربط صرف ترمیم، بهسازی، حفظ و نگهداری آن‌ها می‌شود. تأمین اعتبار کافی برای این منظور چالشی است که مدیران و تصمیم‌گیران همواره با آن مواجه و دست به گریبان بوده‌اند. از طرفی، سال‌هاست که شیارشدگی به عنوان یکی از شایع‌ترین انواع خرابی‌های ایجادشده در این نوع روسازی‌ها، مطرح می‌باشد. این خرابی به مرور زمان و به علت تجمع تغییر شکل‌های ماندگار کوچک که در هر بارگذاری به وجود می‌آید، ایجاد می‌شود. افزایش میزان تغییر شکل‌های ماندگار که خود منجر به افزایش عمق شیار می‌گردد، می‌تواند مشکلات جدی در روسازی راه‌ها ایجاد نماید. بدین ترتیب تخمین پتانسیل شیارشدگی مخلوط‌های آسفالتی در آزمایشگاه و پیش از تولید انبوه، اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. آنچه به عنوان مسئله، پیش روی تحقیق حاضر مطرح است، بررسی تجربیات و روش‌های مطالعاتی در دنیا است تا ضمن تعیین پارامترهای مستقیم و تأثیرگذار در این خصوص، مدلی مناسب جهت برآورد عمق شیار در نمونه‌های آسفالتی، ارائه گردد. مدل ارائه شده، عمق شیارشدگی مخلوط‌های آسفالتی گرم را با استفاده از نتایج آزمایش خزش دینامیکی پیش‌بینی می‌نماید. اعتبار مدل حاصل با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی و الگوریتم رقابت استعماری ارزیابی و تایید شده است.
کلیدواژه‌ها
شیارشدگی؛ خزش دینامیکی؛ ویل تراک؛ شبکه عصبی مصنوعی؛ الگوریتم رقابت استعماری
موضوعات
راهسازی - روسازی راه
عنوان مقاله [English]
Modeling of Rutting Depth Using Dynamic Creep Test Results
نویسندگان [English]
Hassan Divandari1؛ farhad sadat kholerdi2
1Faculty Member
2Islamic Azad University
چکیده [English]
Pavements are considered as national heritage of every country, and each year a major part of an organizations budget is spent on repairing, upgrading and maintaining them. Providing adequate funding for this purpose is a challenge which managers and decision-makers are facing with. On the other hand, many years are that rutting as one of the most common types of damages created in this type of pavements. These damages are created over time and due to the accumulation of small permanent deformation which is caused by each load. An increase in permanent deformation that leads to an increase in the depth of groove can cause serious problems in the pavement. Thus, estimating the potential of rutting in the asphalt mixtures in laboratory gets a special significance. In this research, by identifying experiences and research methods of the world and after investigating current situation our country, in addition to determining direct influential parameters, a suitable model for estimating the depth of the groove in asphalt will be presented. The proposed model determining the depth of rutting of Hot Mix Asphalt by using dynamic creep test results. Model validation is verified by using the Artificial Neural Network (ANN).
کلیدواژه‌ها [English]
Asphalt Mixture, Rutting, Dynamic Creep, Flow Number, Wheel Track
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 180
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.