-آذر، ع.، ربیعه، م.، مدرس یزدی، م.، فطانت فرد حقیقی، م.، (1389)، "مدل ریاضی منبعیابی چند هدفه استوار- فازی رویکردی در مدیریت ریسک زنجیره ایران خودرو"،
پژوهشهای مدیریت در ایران.
-پویا، ع.ر.، (1383)، "طراحی مدل ریاضی برنامهریزی تولید و توزیع شرکت آزمایش (رویکرد زنجیره تأمین) "، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس.
- توکلی مقدم، ر.، صالحیان، ف.، نوروزی، ن.، (1396)،
"حل مسئله مسیریابی وسایط نقلیه با در نظر گرفتن رضایتمندی مشتریان و کاهش انرژی مصرفی با الگوریتم زنبورعسل"، فصلنامه علمی - پژوهشی مهندسی حملونقل، دوره 8، مهر 96.
-رجبی، م.، خالوزاده، ح.، (1393)، "بهینهسازی و مقایسۀ سبد سهام در بورس اوراق بهادار تهران با بهره مندی از الگوریتمهای بهینهسازی تکاملی چندهدفه، فصلنامه
علمی-پژوهشی تحقیقات مالی 16(2)، ص.253-270.
-زمانی، م.، علینقیان، م.، (1394)، "مساله مسیریابی موجودی سبز با ناوگان ناهمگن، کنفرانس بینالمللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات"، تهران.
-ساحلگزین، م.ر.، و علیمحمدی. ع.، (2016)، "بهینهسازی زمانبندی حرکت و توقف قطارهای مترو با استفاده از الگوریتم NSGA-II برای کاهش زمان سفر و افزایش کارایی اقتصادی و زیستمحیطی سیستم"، فصلنامه علمی-پژوهشی مهندسی حملونقل 1(8)، ص. 29-51.
-علینقیان، م. و بهروزی، م.، (1385)، "ارائه یک مدل برنامه ریزی ریاضی به منظور مکان یابی انبارها در مسیریابی وسایل نقلیه یک واحد تولیدی با ارائه حل مدل"، دومین کنفرانس لجستیک و زنجیره تامین، تهران، انجمن لجستیک ایران.
-عیدی، ع.ر.، قاسمینژاد، ع.، محققی، حنیف، (1392)، "مسیریابی وسایل نقلیه چند هدفه با کالاهای مناسبتی"، نشریه مهندسی صنایع 47 (2)، ص. 215-228.
-مرندی، ف. ذگردی، س.ح.، (1396)، "یکپارچگی زمانبندی تولید و توزیع در زنجیره تأمین فرآوردههای لبنی با استفاده از الگوریتم بهبودیافته بهینهسازی انبوه ذرات"، فصلنامه
علمی - پژوهشی مهندسی حملونقل 8 (4)، ص. 545-565.
-نوروزی، ن.، رزمی، ج.، عمل نیک، م.، (2013)، "مسئله مسیریابی وسایط نقلیه باهدف کاهش سوخت مصرفی و تعداد وسایط نقلیه توسط الگوریتم بهبودیافته بهینهسازی انبوه ذرات"، نشریه مهندسی صنایع 47 (1)، ص. 105-122.
-Afshar-Bakeshloo, M., Mehrabi, A., Safari, H., Maleki, M., & Jolai, F., (2016), “A green vehicle routing problem with customer satisfaction criteria”, Journal of Industrial Engineering International, 12(4), pp.529-544.
-Alinaghian, M., & Zamani, M., (2016), “Three New Heuristic Algorithms for the Fleet Size and Mix Green Vehicle Routing Problem”, Journal of Industrial and Systems Engineering, 9(2), pp.88-101.
-Andelmin, J., & Bartolini, E., (2017), “An Exact algorithm for the green vehicle routing problem”, Transportation Science, 51(4), pp.1288-1303.
-Archetti, C., Jabali, O., & Speranza, M. G., (2015), “Multi-period vehicle routing problem with due dates, Computers & Operations Research”, 61, pp.122-134.
-Barkaoui M., Berger J., Boukhtouta A. (2015), “Customer satisfaction in dynamic vehicle routing problem with time windows”, Appl Soft Comput 35, pp.423–432.
-Bashiri, M., (2016), “Green Vehicle Routing Problem with Safety and Social Concerns”, Journal of Optimization in Industrial Engineering, 10(21), pp.93-100.
-Bell, J. E., McMullen, P. R., (2004), “Ant colony optimization techniques for the vehicle routing problem”, Advanced Engineering informatics, 1 (8), pp.41-48.
-Ben-Tal, A., & Nemirovski, A., (2000), “Robust solutions of linear programming problems contaminated with uncertain data. Mathematical programming”, 88(3), pp.411-424.
-Bertsimas, D., Sim, M., (2004), “The Price of Robustness. Operations research, 52(1),
pp.35–53.
-Clarke G, Wright JW, (1964), “Scheduling of vehicles from a central depot to a number of delivery points. Oper Res 12, pp.568–81.
-Coello, C. A. C., Pulido, G. T., & Lechuga, M. S., (2004), “Handling multiple objectives with particle swarm optimization, IEEE Transactions on evolutionary computation, 8(3), pp.256-279.
-Dantzig, G. and Ramser, J. H., (1959), "The truck dispatching problem", Management Science, Vol.6, pp. 80-91.
-Deb, K., & Gupta, H., (2006), “Introducing robustness in multi-objective optimization”, Evolutionary computation, 14(4), pp.463-494.
-Deb, K., Pratap, A., Agarwal, S., & Meyarivan, T. A. M. T. (2002), “A fast and elitist multiobjective genetic algorithm: NSGA-II. IEEE transactions on evolutionary computation, 6(2), pp.182-197.
-Dehghan Nasiri, Saeideh, (2014), "Vehicle routing on real road networks." Ph.D. diss., Lancaster University, 2014.
-Eshtehadi, R., Fathian, M., Pishvaee, M. S., & Demir, E., (2018), “A hybrid metaheuristic algorithm for the robust pollution-routing problem”, Journal of Industrial and Systems Engineering, 11(1).
-Habibi, F., Barzinpour, F., & Sadjadi, S. J. (2017), “A Multi-objective optimization model for project scheduling with time-varying resource requirements and capacities” Journal of Industrial and Systems Engineering, 10, pp.92-118.
-Hiassat, A., Diabat, A., & Rahwan, I., (2017), “A genetic algorithm approach for location-inventory-routing problem with perishable products”, Journal of manufacturing systems, 42, pp.93-103.
-Hites R., De Smet Y., Risse N., Salazar-Neumann M., Vincke P., (2006), “About the applicability of MCDA to some robustness problems”, European Journal of Operational Research 174, pp.322-332.
-JohariM.HosseiniMotlag, M., Nematollahi M., (2016), “Coordinating pricing and periodic review replenishment decisions in a two-echelon supply chain using quantity discount contract, Journal of Industrial Engineering and Management Studies 3 (2), pp.58-87.
-Koç, Ç., Bektaş, T., Jabali, O., & Laporte, G., (2016), “Thirty years of heterogeneous vehicle routing”, European Journal of Operational Research, 249(1), pp.1-21.
-Laskari, E. C., Parsopoulos, K. E., & Vrahatis, M. N., (2002), “Particle swarm optimization for integer programming”, In Evolutionary Computation, 2002. CEC'02. Proceedings of the 2002 Congress on Vol. 2, pp. 1582-1587.
-Milne, R., Salari, M., & Kattan, L., (2018), “Robust Optimization of Airplane Passenger Seating Assignments Aerospace”, 5(3),
pp.80-81.
-Mohammed, F., Selim, S. Z., Hassan, A., & Syed, M. N., (2017), “Multi-period planning of closed-loop supply chain with carbon policies under uncertainty”, Transportation Research Part D: Transport and Environment, 51, pp.146-172.
-Moore, J and R. Chapman, (1999), “Application of particle swarm to multiobjective optimization”, Technical report, Departament of Computer Science and Software Engineering, Auburn University.
-Nikabadi, M., & Naderi, R., (2016), “A hybrid algorithm for unrelated parallel machines scheduling”, International Journal of Industrial Engineering Computations, 7(4), pp.681-702.
-Olfat, L., Amiri, M., & Jafarian, A. (2017), “Vehicle Routing Problem In Cross-Dock Using Genetic Algorithm”, Case: Iran Khodro Company.
-Palmer, A., (2007), “The Development of an integrated routing and carbon dioxide emissions model for goods vehicles”, Ph. D. Thesis, Cranfield University, School of Management.
-Saif, Y., Rizwan, M., Almansoori, A., & Elkamel, A., (2017), “A circular economy solid waste supply chain management based approach under uncertainty”, Energy Procedia, 142, pp.2971-2976.
-Schneider, M., Stenger, A., & Goeke, D. (2014), “The electric vehicle-routing problem with time windows and recharging stations”, Transportation Science, 48(4), pp.500-520.
-Schutze, O., Talbi, E. G., Pulido, G. T., Coello, C. C., & Santana-Quintero, L. V. (2007), “A memetic PSO algorithm for scalar optimization problems. In Swarm Intelligence Symposium”, SIS 2007, IEEE, pp. 128-134.
-Shari, M., Salari, M.,
A., (2015), “GRASP algorithm for a humanitarian relief transportation problem”, EN, Engineering Applications of Artificial Intelligence, Volume (41), pp. 259-269.
-Stefan Bauer, Stefan Bauer, (2010), Christof Seiler, Thibaut Bardyn, Thibaut Bardyn, Philippe Buechler, Philippe Buechler, Mauricio Reyes and Mauricio Reyes. Atlas-Based Segmentation of Brain Tumor Images Using a Markov Random Field-Based Tumor Growth Model and NonRigid Registration. EMBC, Vol. 2010, pp. 4080–4083.
-Srinivas, N. and Deb, K., (1994), “Muiltiobjective Optimization Using Non-Dominated Sorting in Genetic Algorithms”, Evolutionary Computation, 2, pp.221-248.
-Subramanyam, A., Mufalli, F., Pinto, J. M., & Gounaris, C. E., (2017), “Robust Multi-Period Vehicle Routing under Customer Order Uncertainty”.
-Talarico, L., Sörensen, K., & Springael, J. (2015), “Metaheuristics for the risk-constrained cash-in-transit vehicle routing problem”, European Journal of Operational Research, 244(2), pp.457-470.
-Vahdani, B., M. Zandieh, and Reza Tavakkoli-Moghaddam, (2011), "Two novel FMCDM methods for alternative fuel buses selection", Applied Mathematical Modelling 35, No. 3, pp.139-1412.
-Zhu, Ruiqi and Zhai, Yunkai, (2017), "Research on the application of VRP theory in logistics transportation", MATEC Web Conference article.
-Zitzler, E. and L. Thiele, (1999), “Multiobjective evolutionary algorithms: A comparative case study and the strength pareto approach”, IEEE Transactions on Evolutionary Computation 3(4), pp.257–271.