-افندی زاده زرگری، ش. و افیونیان، م. ر.، (1382)، "طراحی شبکه خطوط حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) با استفاده از تکنیک شاخه و کرانه"، امیرکبیر، 14، (د-54)، ص.589-578.
- وطنخواه، ا. و قریب، ف.، (1388)، "بررسی اثرات کاربری زمین و توسعه شهری بر حمل و نقل سریع همگانی"، علوم
و تکنولوژی محیط زیست، 11(3)، ص.256-249.
-امین زاده گوهرریزی، ب.، جبارزاده، آ.، رستگار، س.،
و رحمانی، م.، (1398)، "بهینه سازی یکپارچه تخصیص تراکم و کاربری زمین و طراحی شبکه حمل ونقل عمومی-موردپژوهی: منطقه 22 تهران"، مهندسی حمل و نقل، 11 (1)،
ص.199-181.
-دزفولی نژاد، م.، رؤفی، ر.، و دالوند، ا. (1399)، "بررسی اثر تغییر در چگالی شبکه بر نحوه بهینهسازی تخصیص بودجه محدود بین پلها جهت تاب آورسازی شبکه حمل و نقل"، مهندسی زیرساختهای حمل و نقل، 6 (4)، ص.99-81.
-شفاهی، ی.، و عامری، م.، (1396)، "دو روش حل برای انتخاب و زمان بندی پروژهها در مساله طراحی شبکههای حمل و نقل چنددوره یی، مهندسی عمران شریف، 33 (2)،
ص.118-111.
-وزارت نیرو، (1397)، "ترازنامه انرژی، دفتر برنامهریزی کلان برق و انرژی"، معاونت امور برق و انرژی.
-Baaj, M. H., & Mahmassani, H. S. (1991), “An AI‐based approach for transit route system planning and design”, Journal of advanced transportation, 25(2), pp.187-209.
-Cacchiani, V., Iori, M., Locatelli, A., & Martello, S., (2022), “Knapsack problems-An overview of recent advances”, Part II: Multiple, multidimensional, and quadratic knapsack problems, Computers & Operations Research, 143, in press, https://doi.org/10.1016/j.cor.2021.105693.
-Daganzo, C. F., (2010), “Structure of competitive transit networks”, Transportation Research Part B: Methodological, 44(4), pp.434-446.
-Kepaptsoglou, K., & Karlaftis, M., (2009), “Transit route network design problem”, Journal of transportation engineering, 135(8), pp.491-505.
-Khanzad, I., Zarrinmehr, A., Seyedabrishami, S., & Saffarzadeh, M., (2017), “Application of a route expansion algorithm for transit routes design in grid networks”, International Journal of Transportation Engineering, 4(3), pp.179-196.
-Lee, Y. J., & Vuchic, V. R., (2005), “Transit network design with variable demand”, Journal of Transportation Engineering, 131(1), pp.1-10.
-Li, W., Ding, Y., Yang, Y., Sherratt, R. S., Park, J. H., & Wang, J., (2020), “Parameterized algorithms of fundamental NP-hard problems: a survey”, Human-Centric Computing and Information Sciences, 10(1), pp.1-24.
-Mauttone, A., Cancela, H., & Urquhart, M. E., (2021), “Public transportation, In Network Design with Applications to Transportation and Logistics, Springer, Cham., pp. 539-565.
-Miyagawa, M., (2018), “Spacing of intersections in hierarchical road networks”, Journal of the Operations Research Society of Japan, 61(4), pp.272-280.
-Saif, M. A., Zefreh, M. M., & Torok, A., (2019), “Public transport accessibility: a literature review”, Periodica Polytechnica Transportation Engineering, 47(1), pp.36-43.
-Seyedabrishami, S., Rahimi, A., & Zarrinmehr, A., (2017), “Planning the departure of vacant transit vehicles to the median stops in a single line”, Transportation Research Procedia, 25,
pp.1317-1326.
-Stern, R., (1996), “Passenger transfer system review”, 19, Transportation Research Board.
-Tang, L., & Xu, X., (2022), “Optimization for operation scheme of express and local trains in suburban rail transit lines based on station classification and bi-level programming. Journal of Rail Transport Planning & Management, 21, in press, https://doi.org/10.1016/j.jrtpm.2021.100283.
-Ul Abedin, Z., Busch, F., Wang, D. Z., Rau, A., & Du, B., (2018), “Comparison of public transport network design methodologies using solution-quality evaluation”, Journal of Transportation Engineering, Part A: Systems, 144(8), 04018036.
-Walker, J., (2020), “Why do so many public transport networks use grid systems?” https://www.citymetric.com/transport/why-do-so-many-public-transport-networks-use-grid-systems-955.
-Zarrinmehr, A., Aashtiani, H. Z., Nie, Y. M., Azizian, H., (2019), “Complementarity formulation and solution algorithm for auto-transit assignment problem”, Transportation Research Record, 2673(4), pp.384-397
-Zarrinmehr, A., Saffarzadeh, M., & Seyedabrishami, S., (2018), “A local search algorithm for finding optimal transit routes configuration with elastic demand” International Transactions in Operational Research, 25(5), pp.1491-1514.
-Zarrinmehr, A., Saffarzadeh, M., Seyedabrishami, S., & Nie, Y. M., (2016), “A path-based greedy algorithm for multi-objective transit routes design with elastic demand”, Public Transport, 8(2), pp.261-293.
-Zarrinmehr, A., & Shafahi, Y., (2014), “Enumeration of dominant solutions: an application in transport network design”, International Journal of Transportation Engineering, 1(4), pp.335-348.
-Zarrinmehr, A., & Shafahi, Y., (2015), “Accelerating the performance of parallel depth-first-search branch-and-bound algorithm in transportation network design problem”, International Conference on Operations Research and Enterprise Systems (ICORES), Lisbon, Portugal, 10-12 January, pp.359-366.
-Zhao, F., (2006), “Large-scale transit network optimization by minimizing user cost and transfers", Journal of Public Transportation, 9(2), 6.